Automatisch de kofferklep openen

rampie

Senior Member
Zoals aangegeven stond ook de automatische kofferklep bij mij op de planning. Deze is er nu gekomen dus hier ook de foto's na installatie met bijhorend filmpje.

De veren beginnen volgens mij te gaan dus een volgend projectje zal zijn deze vernieuwen en gelijk de veertjes overplaatsen. Dit is echter nog niet direct uit te voeren, want de koffer gaat wel nog steeds open. Welliswaar in 2stapjes, maar gaat nog open.

img20140805063906-jpg.28800
img20140805063918-jpg.28799

Vanenkelen

Forumguru
Hier ook afgelopen week de Exeo dempers geïnstalleerd. Woensdag besteld bij Winparts, donderdag in huis, voor 3 tientjes!

En hij gaat nu weer open als een malle ;)

rampie

Senior Member
Winparts 11€ stuk en dan nog es 15€ verzendkosten. Ik kijk wel hoe hij het de volgende dagen doet :)

Zelf vervangen moet ik nog bekijken bovenste losmaken viel mee, onderste stuk heb ik geen idee van...

rampie

Senior Member
OK, grootste probleem was gister dat metalen bevestigingsringetje er terug op plaatsen. Zal even zien of er geen makkelijke oplossing is. Of moet dat metaaltje er niet af en kan het gewoon even opzij getrokken worden?

Joske

Forumguru
Metalen ringetje deels losmaken ;)

Kijk eens op misterauto.be en laat het afleveren in ophaalpunt

Vanenkelen

Forumguru
Zo, ik heb de "stage 2" tuning voor de achterklep ook uitgevoerd, net als @Jee13 heeft gedaan. Normaalgesproken ben ik wel van de uitgebreide fotoverslagen, maar ik had gisteravond niet veel tijd en voor diegene die dat willen zien raad ik je aan om in de kennisbank de howto van jee13 te bekijken. Daar staan exact de foto's in die ik ook gemaakt zou hebben.

Aangezien ik al eerder draden had getrokken naar de BoordnetModule en de heldere uitleg in de howto was ik in 1,5 uur klaar. Inclusief een rondje rijden om de storingen weer uit de BCM te krijgen en een VCDS scan om de laatste foutmeldingen weer te resetten.

Ik vind het echt een supermod! Nu ook vanaf je bestuurdersstoel je achterklep openen met een knopje waarmee het net een fabrieksoptie lijkt. Een fabrieksoptie die alleen nooit geleverd is... :thumbsup:

nietje72

Forumguru
Wat is aan te raden, de bestaande Skoda vervangen door Exeo veren of die groene kleine veren op de bestaande Skoda veren monteren?

Vanenkelen

Forumguru
Die groene kleine veren zijn sowieso nodig. En als je standaard dempers nog fris zijn, moet dat genoeg zijn en gaat de klep net uitzichzelf open. Bij veel mensen is de puf er echter al te veel uit en de Exeo veren hebben een stukje meer power en dan gaat de klep open zoals op mijn filmpje.

Edit: Zie het filpmje van @rampie hoe de klep open gaat met nog redelijk verse standaard dempers.

nietje72

Forumguru
Die heb ik gezien. Mijn O2 is net 2 jaar oud en is weinig gebruikt. Ik denk dat ik aan die hulpveertjes voorlopig genoeg plezier ga beleven. Heeft iemand die nog over toevallig? Dan wil ik die wel overnemen en als iemand me op de meeting in Nuenen kan helpen met de bevestiging ben ik helemaal gelukkig :thumbsup:

Vanenkelen

Forumguru
Die heb ik gezien. Mijn O2 is net 2 jaar oud en is weinig gebruikt. Ik denk dat ik aan die hulpveertjes voorlopig genoeg plezier ga beleven. Heeft iemand die nog over toevallig? Dan wil ik die wel overnemen en als iemand me op de meeting in Nuenen kan helpen met de bevestiging ben ik helemaal gelukkig :thumbsup:
Veertjes heb ik niet meer voor je, maar als je ze in Nuenen hebt, help ik je wel even met monteren. Moet je ook voor krimpkous, een theedoek, kleine schroevendraaier en twee waterpomp tangen zorgen. :-)

Bovenaan Onderaan