Automatisch de kofferklep openen

Blackokkie2

Forumguru
Dan zullen je veren nog goed zijn denk ik. bij de mijne waren ze ruim 6 jaar en ging de klep no open bij warm weer. Anders bestel je 2 setjes(minimum bestelling) en probeer je die tweede set hier te verkopen.

nietje72

Forumguru
Veertjes heb ik niet meer voor je, maar als je ze in Nuenen hebt, help ik je wel even met monteren. Moet je ook voor krimpkous, een theedoek, kleine schroevendraaier en twee waterpomp tangen zorgen. :-)
Ga ik regelen, dank alvast voor je aanbod! Wat voor maat krimpkousjes moet ik hebben en haal ik die gewoon bij de bouwmarkt?

Dan zullen je veren nog goed zijn denk ik. bij de mijne waren ze ruim 6 jaar en ging de klep no open bij warm weer. Anders bestel je 2 setjes(minimum bestelling) en probeer je die tweede set hier te verkopen.

Heb je een linkje voor me waar ik die veertjes bestel @Blackokkie2?

Vanenkelen

Forumguru
Pfoe.... Heb ze bij de Hornbach gehaald. Maat zou ik zo 1-2-3 niet meer weten. Moet je even in dit topic terugzoeken. Volgens mij heeft iemand dat wel eens genoemd.

Edit: veren bij Alcomex, voor de specs ook even terugzoeken in dit topic. Ergens staat het complete lijstje benodigdheden exact opgesomd.

nietje72

Forumguru
Edit: heb 'm al uit een eerdere post van @Blackokkie2 :

"De stempelveren zijn te bestellen bij Alcomex artikel.nr ST11540"

Een vriend van me heeft een zwarte spuitbus dus ik ga ff bij hem langs zodra ik ze binnen heb. Hoef ik ook geen krimpkous te halen. ;)

• Leuk
Waarderingen: GJ M

Vanenkelen

Forumguru
Edit: heb 'm al uit een eerdere post van @Blackokkie2 :

"De stempelveren zijn te bestellen bij Alcomex artikel.nr ST11540"

Een vriend van me heeft een zwarte spuitbus dus ik ga ff bij hem langs zodra ik ze binnen heb. Hoef ik ook geen krimpkous te halen. ;)
Krimpkous heb je wel nodig anders stuiteren de veren heen en weer op je demper. Met de krimpkous zet je ze vast.

nietje72

Forumguru
Prima, halen we die ook. Zie in een eerdere post dat hiervoor 19x50mm nodig is.

Zojuist 2 setjes veren besteld ivm de min. bestelling. Voor de liefhebber heb ik dus een setje over à €17,50. Stuur me maar even een PM als je interesse hebt. Ik neem ze sowieso mee naar de meeting in Nuenen op 6 sept.

Laatst bewerkt:

Rem82sch

Senior Member
Aangezien er veel mensen vragen over hebben.

Heb ik een filmpje/werkinstructie gemaakt voor het semi-automatich openen van de kofferklep,
van een SKODA OCTAVIA COMBI

De stempelveren zijn te bestellen bij Alcomex artikel.nr ST11540

Als de gasveren ouder zijn dan kunnen ze hun kracht verliezen,
in dat geval kunnen de gasveren gewisseld worden voor Seat Exeo gasveren.
Deze zijn te bestellen bij Winparts onder artikel.nr 126856.

piair1982

Forumguru
Volgens mij had een fabia combi forumlid dit eens geprobeerd. Weet alleen niet meer wie. Ach ja. In ieder geval leuk om te zien hoe het bij de OII werkt. Met name dat knopje van binnenuit open doen. :cool:

ertromp

Forumguru
@Jee13

Eerst m'n Jetlag verwerken :( Tijdens het verwerken kreeg ik nog een linkje naar een webshop voor een stuur via @Corné de Kluijver :D

Ik zag een een volgende klus wellicht ook voor @Vanenkelen : een real time banden spanningscontrole systeem:

http://jimmy-cbx.blogspot.sg/p/tire-pressure-monitoring.html De druk wordt dan real time in je MFD afgebeeld.

De spullen helaas nog niet op de China markt gezien want we zijn nu die lage euro prijzen gewend voor knoppen,lichten en kabelbomen :D

MarkV

Lid
Gister middag kwamen de veertjes binnen en ben vandaag maar gaan knutselen.

Jammer genoeg gaat de klep maar half open maar voor nu is het wel oke, in de toekomst zullen er andere veren besteld worden.

IMG-20140829-WA0001.jpeg
IMG-20140829-WA0003.jpeg

Bovenaan Onderaan