Automatisch in parkeerstand tijdens achteruit rijden caravan

Japanese Power

Donateur
Soortgelijk probleem is volgens mij wel eens benoemd in andere topics: oorzaak was berijdersportier openen om te kijken tijdens het manoeuvreren.

hemi24

Forumguru
Helpt ons ook niet in het leerproces als we verder geen terugkoppeling krijgen…

En er zijn al wat mogelijke oorzaken en/of oplossingen aangedragen!

Kodiaq 2024

Nieuw lid
Ik heb de deur niet open tijdens het achteruitrijden. Verder heb ik nog geen oplossingen voor dit probleem gezie. bedankt allemaal voor het meedenken. Ga ermee naar de Dealer, maar wachttijd 3 maanden voordta ik een afspraak in kan plannen. Telefonisch konden ze me niet helpen.

Kodiaq 2024

Nieuw lid
De dealer heeft ernaar gekeken, maar kon niks vinden in de trekhaak of software. Maar het probleem is er nog wel, wellicht is er een storing in de aanhanger of caravan. Heeft iemand hetzelfde probleem die weet wat je hier aan kunt doen? Ik dacht zelf dat er misschien wel een dummy stekker te koop is, die je dan ipv caravan stekker er tijdelijk in doet als je achteruit rijd, nu is er niet mee achteruit te rijden namelijk.

hemi24

Forumguru
Dummy stekker in de vorm van een fietsendrager…? :pieker:

In welke situatie of waarvoor wil je de dummy gebruiken?

Kodiaq 2024

Nieuw lid
Voor als de Auto weer in P schiet als ik achteruit wil rijden, dummy erin lijkt me makkelijker als de huidige optie: caravan of aanhanger afpikken en handmatig omdraaien.

hemi24

Forumguru
Maar wat moet die dummy precies doen dan? :arghh:

Ik maak uit je verhaal op dat de dummy moet voorkomen dat de auto in de P-stand schiet als je achteruit wil rijden met caravan of aanhanger?

Voor mijn beeldvorming, is jouw auto af-fabriek voorzien van een trekhaak of is deze als accessoire naderhand gemonteerd?

MikeyMan

Senior Member
Ja die dummy simuleert dan een aanhanger ofzo? Maar dan heb je weer hetzelfde probleem toch? Lijkt me overigens ook lastig foutloos te maken, aangezien er ook lampen getest worden via de aansluiting.

Bovenaan Onderaan