Als je je lichten weer uit wil hebben draai je toch je schakelaar even naar 'uit' en dan weer naar 'automatisch'?
Dan rest er niets anders dan ze gewoon handmatig uit en aan te zetten.
. Dus een fiets zonder licht (op klaarlichte dag) zal gewoon minder zichtbaar worden in het verkeer.
Aangezien ik heel veel fiets, vind ik dat geen positieve evolutie.
Dan maar op de fiets ook overdag de lichten aan, is tegenwoordig een kleine moeite met de led lampjes, en het trapt ook niet meer zwaarder.
en we zien geen verschil meer, maar alles eerder en beter.
Ik ook! Sterker nog: m'n eigen hand gaat automatisch naar de schakelaar toe om de lampen aan te zetten.Ik rij altijd met mijn lichten aan, zowel prive als op mijn werk. Vind ik toch veiliger.
150 Km rijden in nederland kan alleen s'nachts
. Dus een fiets zonder licht (op klaarlichte dag) zal gewoon minder zichtbaar worden in het verkeer.
Volgens het SWOV klopt dit niet: "Er zijn geen aanwijzingen gevonden van een verminderde opvallendheid van kwetsbare verkeersdeelnemers in de nabijheid van MVO-personenauto's. Eerder wezen de resultaten in tegengestelde richting: weggebruikers zonder verlichting profiteerden in feite van MVO." Zie http://www.swov.nl/rapport/factsheets/factsheet_mvo.pdf
Ik ook! Sterker nog: m'n eigen hand gaat automatisch naar de schakelaar toe om de lampen aan te zetten.
Je bent zó véél méér zichtbaar voor tegemoetkomend verkeer.
Op m'n Duc zit niet eens meer een dimlichtschakelaar - lamp brandt vanaf het moment dat het contact aangaat. En op de moto wil je écht wel gezien worden.
Op m'n Duc zit niet eens meer een dimlichtschakelaar - lamp brandt vanaf het moment dat het contact aangaat. En op de moto wil je écht wel gezien worden.
Dan verschillen we van mening! Ik vind dat al het gemotoriseerd vervoer op de openbare weg goed functionerende verlichting moet voeren.... Nu is er spraken van dat onze zeer gewaardeerde regering het wil gaan verplichten voor auto's !! Ik ben hier een tegenstander van en ben bang dat er meer ongelukken onder motorrijders van gaan komen !
Daarom ben ik een voorstander om overdag het licht aan alleen voor motorrijders te houden ( vrijwillig ) en automobilisten lekker hun licht uit te laten overdag bij goed zicht !!
Die functie blijkt niet uit te zetten te zijn.
Ik maak me er niet druk om. Stukje veiligheidsverhogende maatregel.
Als je met 150+ rijdt is het prettig als je medeweggebruikers je duidelijk aan kunnen zien komen. Of het nu in NL, BE of DLD is.
Exactly my point nomad!
Die functie blijkt niet uit te zetten te zijn.
Ik maak me er niet druk om. Stukje veiligheidsverhogende maatregel.
Als je met 150+ rijdt is het prettig als je medeweggebruikers je duidelijk aan kunnen zien komen. Of het nu in NL, BE of DLD is.
En ja, als motorijder MOET je gewoon goed uit je doppen blijven kijken en jezelf goed zichtbaar 'opstellen' - dat is je eerste verdienste. Hoewel ik genoeg moto's zie zonder licht aan! De idioten! Dan vraag je erom om aangereden te worden./quote]
Tja zo heb je ook van die idioten die de duurste motor rijden maar geen geld overhebben voor goede kleding en dus met 120 en harder in hun korte broekkie op de motor zitten !!
Wel ik wil geen hulpverlener zijn die zo'n gassie van de weg af moet schrapen met een plamuurmes !!
En dan heb je er ook nog bij die zelf goed in het pak zitten en hun vriendin in hun legging achterop meenemen !! En maar zeggen " schat ik hou van je !!"
En inderdaad zullen onze meningen verschillen mbt het voeren van licht voor auto's in het licht gezien van een motorrijder !!