Autoradio Swing

ik heb dit diverse malen zitten lezen, en twijfel of Weergavelijsten wel is wat ik bedoel.
Id3tag wordt ondersteund, heb ik ook juist ingevuld en is uit te lezen via Info.
Waarom dan niet de mogelijkheid:
-Bij start van mp3 cd meteen de foldernaam weergeven
-Via Info/folder alsnog de mogelijkheid om van folder te wisselen.

Nu ziet er zo dom uit bij de start van de cd (folder 01) dat ik nog steeds het idee heb dat ik iets over het hoofd zie.

Ik heb geen USB aansluiting voor harde schijf, maar werkt het daar net zo?, geen foldernamen?
Een harde schijf vol met mappen en dan alleen folder 01-02 enz, is niet grappig.

hemi24

Forumguru
dus eigenlijk zeg je dat de Swing alleen de info uit de ID3-tag haalt en verder met map-namen niets doet?

Daar lijkt het wel op.
Hoewel er via Info/File en Info/Folder wel de bestandsnaam/foldernaam is uit te lezen, wordt er gewoon niets mee gedaan tijdens het starten van de cd.
Heeft hier iemand zitten slapen tijdens de ontwikkeling van de Swing??
Dit is totaal niet gebruiksvriendelijk.
Ik vraag me af of het andere model radio, (Dance?) ook dit probleem heeft.

PMS

Nieuw lid
Probleem: radio herhaalt af en toe laatste seoncde

Ik heb een vreemd probleem en vraag me af of dit een bekend probleem is.

In mijn Skoda Yeti zit de Swing autoradio.

Regelmatig, elk kwartier maar soms ook na vijf minuten herhaalt de radio stukjes de radio stukjes van het geluid. Dus midden in een zin lijkt het wel of de radio iets "terugspoelt" en dan weer opnieuw begint opnieuw begint. het is maar een seconde of zo. Heb het ook bij muziek op de radio. Maar niet maar niet als ik van cd muziek beluister.

Nu hebben autoradio's wel een geheugen voor de cd zodat bij een bobbel in de weg waardoor de cd het spoor even bijster is er even uit het geheugen gespeeld wordt, maar wordt dit ook bij de radio gedaan?
Kent iemand dit probleem?

Ik heb nog garantie, maar wil graag jullie ervaring horen.

GL-rijder

Nieuw lid
Heeft u dit probleem recentelijk?
Dit kan veroorzaakt worden door de zenderproblemen in Hoogersmilde en Assen.
Het verschijnsel wat u heeft, herken ik sinds die tijd ook in mijn en in andere auto's vanaf de tijd dat in Assen de noodzender is opgericht.

Michel

Forumguru
Dat viel me afgelopen week ook op bij mijn Swing radio. Een fractie van een seconde hoor je een herhaling van het geluid. Volgens mij komt dat inderdaad door de zenderproblemen. Ik denk dat dit niet wordt veroorzaakt door de Swing radio zelf.

Ronnie

Forumguru
Tegenwoordig zitten er in de meeste autoradio's 2 tuners welke constant de beste zender zoeken.
Waarschijnlijk hoor je even het moment van omschakeling.......(dit zou de meest plausibele verklaring zijn, aangezien er een aantal steunzenders weggevallen zijn)

Even een stukje gepakt uit de Gelderlander:

De problemen doen zich volgens de NPO vooral voor op de Veluwe en in Arnhem en Nijmegen en wijde omgeving. „In dat gebied overlapt de zendmast van Lopik met de zendmast van Markelo. Lopik kan niet op vol vermogen uitzenden. Daarnaast zijn de signalen van de masten niet synchroon wat een hele vervelende echo of herha­lingen veroorzaakt. In Gelderland hebben de meeste mensen wel signaal, maar van veel te lage kwaliteit. We raden mensen aan om via de kabel te luisteren of via internet.”

Bekend probleem dus, het valt me wel op dat dit het meest voorkomt bij de publieke zenders m.n. Radio 1 heeft er hier veel last van, andere ( commerciële ) zenders zoals Veronica, 538 helemaal niet.
Gr. Koos.

PMS

Nieuw lid
Bedankt voor jullie reakties! Omdat ik op de Veluwe woon moet dat inderdaad de verklaring zijn! Het gaat inderdaad om Radio-1, daar staat hij het meest op!

Blijft natuurlijk wel de vraag dat ik niet opmerk als hij weer terug springt naar de 1e zender.
Immers: dan zou ik een seconde moeten missen in een gesprek. Maar misschien valt dat minder op.

Maar de verklaring is wel plausibel.
Hoef ik gelukkig geen aanspraak op garantie te maken!

GL-rijder

Nieuw lid
Ook elders in het land doen zich deze door u geschetste en in de NPO uitstekende verklaarde problemen zich voor.
Met name op alle zenders die via de masten in Lopik en (tijdelijk) Assen uitzenden. Het probleem beperkt zich dus niet uitsluitend tot Radio 1.
Assen is een noodzender. Herbouw van de zender in Hoogersmilde is nog ongewis.

Gompie

Lid
Bekend probleem dus, het valt me wel op dat dit het meest voorkomt bij de publieke zenders m.n.

Het probleem viel mij afgelopen zondag bij terugkomst in NL voor het eerst op, erg hinderlijk. Daarnaast, ik heb al jaren het gevoel dat publieke zenders de bagger van de ether zijn. Thuis kan ik in mijn douchecabine op de radio, die niet op kabel is aangesloten maar gewoon via een draadje, duizend-en-één waardeloze schreeuwpiraten perfect ontvangen, maar Radio-1-2-3 en Radio-West niet. Als je dan gaat navragen is de reactie doodleuk van 'moet je de radio maar op de kabel aansluiten'. En als je dan reageert met 'maar stel dat in een noodsituatie de kabel uitvalt dan moet je toch een goeie etherontvangst kunnen hebben?' dan wordt het stil of raakt men geirriteerd.

motomarz

Senior Member
Om maar eens een oud topic uit het stof te halen,
en te voorkomen dat mijn vraag toch op de grote bult geschoven wordt:

Ook bij de "nieuwste" Swing is het nog steeds een probleem, die CD-info en MP3-tags enzo.
Zelf op een knopje drukken om de teksten te zien.

Maar ik heb nog iets irritants:
De display van de Swing is lekker breed, past lekker veel info op.
Bij RDS-radiozenders komen de flitsers handig voorbij.

Alleen staat er dan:
1) A2 102.1
2) 45.2 102.1
3) A7 102.1
4) 110.0 102.1

Of te wel, de linker helft van de display geeft de RDS weer,
de rechter helft alleen de frequentie van de gekozen zender.

Kan dat niet anders?

Rallye

Forumguru
De mp3-tags staan wel in de maxidot. Je moet je radio dan echter niet uitzetten, want dan ben je ze weer kwijt. Als je geen maxidot hebt is het nog vervelender. Je probleem met de flitsers herken ik niet. Ik zal er eens op letten.

Bovenaan Onderaan