JeSko
Forumguru
@Cordoba
Hierbij twee filmpjes. Velgen is eigenlijk van te ver gefilmd, maar had niet veel tijd en verwachtte er ook niet echt iets met te doen. De zonnetent geeft een beter beeld. Het lijkt dat ik heel dik lak, maar dit is niet het geval, onze pistolen zijn instelbaar tijdens het lakken, meer druk op de pistooltrigger is meer poeder/lucht, minder druk is minder poeder/lucht verhouding, de reden dat ik zo vaak in diverse hoeken lak onderin de tent is omdat onze baas zijn klanten een 100% dicht gelakt product aanbied, dat is zeker niet overal het geval, zodoende is alles netjes dicht gelakt wanneer de zonnetent haar maximum uitval heeft bereikt, zodat de mensen eronder geen blank aluminium zien als ze omhoog kijken. Het hele proces is wel wat langer, eerst word het materiaal correct opgerekt/opgehangen, zodat het ophangmateriaal geen schaduwen of strepen maakt op het te lakken materiaal, dan gaan ze door een onvet tunnel die tevens een laagje op het materiaal legt, deze laag zorgt ervoor dat het lakwerk beter hecht en een langere levensduur heeft. Hierna wordt het materiaal gedroogd in een droogoven, daar'a gelakt, en daarna gemoffeld in een moffeloven. Zeer simpel uitgelegd natuurlijk, maar zo krijg je een idee.
Enjoy!
Enkele eindresultaten.
Hierbij twee filmpjes. Velgen is eigenlijk van te ver gefilmd, maar had niet veel tijd en verwachtte er ook niet echt iets met te doen. De zonnetent geeft een beter beeld. Het lijkt dat ik heel dik lak, maar dit is niet het geval, onze pistolen zijn instelbaar tijdens het lakken, meer druk op de pistooltrigger is meer poeder/lucht, minder druk is minder poeder/lucht verhouding, de reden dat ik zo vaak in diverse hoeken lak onderin de tent is omdat onze baas zijn klanten een 100% dicht gelakt product aanbied, dat is zeker niet overal het geval, zodoende is alles netjes dicht gelakt wanneer de zonnetent haar maximum uitval heeft bereikt, zodat de mensen eronder geen blank aluminium zien als ze omhoog kijken. Het hele proces is wel wat langer, eerst word het materiaal correct opgerekt/opgehangen, zodat het ophangmateriaal geen schaduwen of strepen maakt op het te lakken materiaal, dan gaan ze door een onvet tunnel die tevens een laagje op het materiaal legt, deze laag zorgt ervoor dat het lakwerk beter hecht en een langere levensduur heeft. Hierna wordt het materiaal gedroogd in een droogoven, daar'a gelakt, en daarna gemoffeld in een moffeloven. Zeer simpel uitgelegd natuurlijk, maar zo krijg je een idee.
Enjoy!
Enkele eindresultaten.
Laatst bewerkt: