Status
Niet open voor verdere reacties.

JeSko

Forumguru
@Cordoba

Ben er zelf niet zo goed in, heb dat gevoel niet echt denk ik, en vertrouw er dan ook niet bepaald op, maar met nadraaien zou het nog wel kunnen voor enkele dagen, mijn momentsleutel komt overigens morgen binnen :thumbsup:

JeSko

Forumguru
Wellicht ben ik één van de weinige die atm van de winter houd, wat een sfeertje:dankje:

Skoda in de sneeuw geprint :shocked:

20210208_063014_copy_3024x2268.jpg

Twee goede kanten :jaja:

20210208_062549_copy_2016x1512.jpg 20210208_062612_copy_2016x1512.jpg

Xenon plus LED DRL/Mistlicht :sterretjes:

20210208_065031_copy_3024x2268.jpg

Geliefde Diesel tanken, weer 1000 km:koffie:

20210208_070310_copy_2016x1512.jpg

Chrisjemol

Forumguru
Vind het maar een baggerzooi
Van tijd tot tijd ook gevaarlijk
Maar vanmorgen weer de 50km naar het werk afgerond en op tijd aangekomen (half uur eerder eruit) dus geen probleem daar

ziet er mooi uit dat wel, als je er niet doorheen hoeft

JeSko

Forumguru
@Kanerr

Volgeladen tank icm denk ik met de loodzware krik in de koffer, ik merk vaak op dat bij ietwat belading de auto goed zakt achteraan. Die krik blijft er nu ook in, maar ga nog eens bekijken hoe ik die netjes kan implementeren in de kofferruimte. Mss met een zelf geknutselde koffer. :)

JeSko

Forumguru
20210208_143845_copy_1346x1476.jpg

169 km afgelegd met de Superb vandaag, nog op de zomerbanden, morgen zitten de winters eronder, geen moment pijn gehad, rijstijl wat aangepast en tegen 70-90 autosnelweg gedaan ( werd ook geseind zo ), buitenbaantjes vol sneeuw, ijs en drek gehad, secundaire wegen gedaan, het heeft heel de tijd gesneeuwd, maar nergens voelde de auto onzeker, instabiel, of dreigde ik grip te verliezen. Zetels mega comfortabel van begin tot het laatste, niets last van mijn rug of nek, gewoon zalig.

Wat een kanjer van een auto!

Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Dankjewel @Japanese Power !

Dus, moest de vrouw om 1 uur gaan halen, zo'n 10 km rijden, banden eronder, alles klaargemaakt, banden moesten enkel nog wat opgepompt worden, neem mijn pomp uit de auto, wil pompen, krak... Pomp kapot, 3 tankstations bezocht, 2 konden geen banden oppompen, één had zo'n ding, ding bevroren! Bandencentrale dichtste bij is te ver, de lokale kom ik niet meer. Tijd was op, bij mijn grootmoeder de kids gaan halen, ik kon binnen maar niet meer buiten, auto blijft onderaan het chassis steken achter de poortstopper, sneeuw kunnen scheppen en een schans gemaakt zodat ik kruipend over die heuvel kon, ik maai nu zelfs sneeuw weg dat in het midden van de weg blijft liggen, kom rechttoe geen vluchtheuvel meer over, gadver! Nu ben ik er wel geraakt, maar straks meteen een goede pomp bestellen, k*tzooi.

20210209_125730_copy_1612x1209.jpg

Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Als de banden enkel nog "wat" opgepompt moesten worden, zal dát toch geen cruciale centimeters verschil maken waardoor je niet meer over de poortstopper heen komt? Je praat dan eerder over millimeters (tenzij die banden op 0,5 bar of zo stonden).
Ik zou eerder die verlaging nog eens heroverwegen...

Japanese Power

Donateur
...ik kon binnen maar niet meer buiten, auto blijft onderaan het chassis steken achter de poortstopper, sneeuw kunnen scheppen en een schans gemaakt zodat ik kruipend over die heuvel kon, ik maai nu zelfs sneeuw weg dat in het midden van de weg blijft liggen, kom rechttoe geen vluchtheuvel meer over...
:sterretjes:

Canon-Eye

Forumguru
Ik kan dat verschil niet zo snel narekenen @JeSko , maar het lijkt me toch een basisregel dat je bij het kiezen van wielen/banden er altijd op moet letten dat de rolomtrek (en dus de wielstraal) uiteindelijk min of meer overeenkomt met wat er onder de auto hoort. Al is het maar om je snelheidsmeter-/km-teller afwijking binnen de perken te houden of om je aandrijflijn niet verkeerd te belasten.
Dus ja, 19" velgen ipv standaard 17" betekent dan plattere banden en om 16" velgen zullen dikkere banden moeten om dezelfde totaalmaat te bereiken. Hier is vermoedelijk toch iets misgegaan, vrees ik.

eriktv

Forumguru
Ze staan wel heel plat hoor, maar vrees er ook voor @Canon-Eye , dit is 16 inch wanghoogte 50, vs de 19 inch 35.

Dat klinkt op zich niet zo gek hoor, ik heb op de 17” 45 hoog en de 18” 40 hoog. Bij gelijkblijvende breedte (225) is dat bij benadering gelijk. Zijn deze banden smaller? Dan is die 50 (50% van de breedte) wellicht wel wat weinig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan