Status
Niet open voor verdere reacties.

Kanerr

Forumguru
Die fout ook 1 keer gemaakt en erna nooit meer. Eerst de velgen achterin de auto lekker bij de pomp oppompen en dan pas eronder!

Ik denk wel dat dit een kleinere maat is dan wat onder Bily hoort.

Canon-Eye

Forumguru
Probleem lijkt me dat 40 hoog, 55 of 50 hoog allemaal relatieve maten zijn, percentage van de breedte. En als de breedte niet gegeven of zichtbaar is, weet je dus niet van de wanghoogte in absolute zin - oftewel gewoon millimeters - is...

JeSko

Forumguru
Dank allen om mee te denken, ga ze hard zetten en zal dan zien wat het geeft, als ik enkele dagen moet kruipen is dat maar zo, liever dat dan mijn goede wielen naar de klote door al dat zout :D

En de poort stopper bij de grootmoeder vermijden, parkeer hem wel verderop.

Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Andere optie is om morgen, heb toch de hele dag, de JR's netjes te poetsen, en met de Hydro O2 te behandelen, dan zit er een beschermende film rond. Ga het morgen maar eens "bekijken".

Kanerr

Forumguru
q9HPBMI.png

Dus ja, auto zal op goed opgepompte banden 0,4cm lager zijn. Geen rede tot nood, maar als de banden nu 'plat' zijn dan scheelt het zeker gauw 2cm

Chrisjemol

Forumguru
Wat je off topic noemt... nu haal je het antwoord weg op de vraag die je wel laat staan. Bijzonder?
Mod-edit: Misschien kan en mag Jefrey ( @JeSko ) er zelf antwoord op geven? Hij is nadien wel weer online geweest.

Laatst bewerkt door een moderator:

JeSko

Forumguru
Ik ben hier gewoon niet zo actief meer omdat ik hier uren spendeerde, wat belachelijk is en neigt naar een heuse ( soms 6-7 uur per dag ) smartphone verslaving. Vandaar. Heb me voorgenomen meer tijd te spenderen aan de dingen die er toe doen, gezin, familie, werk en minder aan een forum. Zal enkel nog wat posten als ik hulp nodig heb of iets relevants te melden heb ivm de auto. Het leuke is trouwens al lang van dit forum af.

Heb inmiddels de dip geprobeerd maar dat was een fiasco, gelukkig alles er weer netjes af gekregen, maar wellicht moet je er handiger voor zijn, heb het opgegeven. De Audi velgen staan inmiddels te koop, gingen hem niet worden, zat een te groot verschil op de omtrek of wat dan ook het euvel was. Foto 3 laat het hoogteverschil zien tussen de 19inch en 16 inch wielen.

20210214_105308_copy_1512x2016.jpg 20210214_105320_copy_2016x1512.jpg 20210214_111303_copy_2016x1512.jpg 20210228_124641_copy_2016x1512.jpg

Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Ben je buiten aan het dippen geweest Jefrey? Ik weet niet welke temperatuur het was, toen je bezig was met dippen, maar dat soort klussen in principe niet bij temperatuur onder de 15 graden, omdat het drogen van de lagen dan te langzaam gaat.

JeSko

Forumguru
Klopt @Cordoba buiten, auto stond ook in de ;volle zon, echter was ik niet blij met de finish, na enkele lagen zag ik dat het verschil met de gloss zwarte wrap te groot ging zijn, komt ook nog eens bij dat de overspray overal terecht komt ( kan aan mijn gebrekkige techniek liggen ) waar je dat niet wil, had alles netjes afgeplakt maar uiteindelijk de moeite niet waard. Drogen tussen lagen duurde ca 10-15 minuten dus dat was nog doenbaar.

Cordoba

Forumguru
Plastidip is per definitie mat, hoewel daar per merk en kleur nog wel verschil tussen zit. (Zie ook het groen op mijn auto dat nog wel wat glans vertoont). Nu kun je door een extra spuitbus met alu-deeltjes extra glans toevoegen, maar dat lijkt mij supergevoelig voor de vaardigheid van de gebruiker. Ik heb bij mijn vorige Fabia overwogen om het complete dak tussen de rails zilverkleurig te maken met plastidip, maar omdat ik dat bij de laatste laag met een 2e spuitbus de gloss moest aanbrengen, ben ik daar niet aanbegonnen: op zo'n groot en breed oppervlak krijg je dat nooit gelijkmatig (of ík in elk geval niet). Mijn ervaring is wel als je de laatste laag wat dikker maakt, dat je wat meer glans krijgt (doordat ie dan beter strak trekt bij het drogen).

s-line

Forumguru
Wat een geneuzel zeg, ik reed met mijne in de winter ook op 205/55/16 maar dan op steelie’s en ik kon er nog prima mee rijden. Zelfs op wintersport met de hele familie...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan