Status
Niet open voor verdere reacties.

eriktv

Forumguru
Ik meen ook eens op dit forum te hebben gelezen dat je de weerstanden ergens aan moet bevestigen omdat ze heet worden en dus een brandgevaar kunnen vormen. Was in een topic over aftermarket H8 LED in de mistlampen. Het is sowieso aan te bevelen om ze vast te zetten om gerammel te voorkomen denk ik. Heb er zelf geen ervaring mee, ik heb OEM van Superskoda.

brepus13

Forumguru
Beter zonder weerstand werken en ledjes via coderen “aanmelden” zodat je geen storing krijgt...

wie mooi wil zijn.... moet coderen :maakmegek:

JeSko

Forumguru
@eriktv

Maar zo'n weerstand trekt dus constant batterij? Ongeacht hoe je het installeert? En word continu heet? Jammer dan installeer ik deze niet en bestel ik wel originele led kentekenverlichting voor de S2.

@brepus13

Dus ik kan de Ali ledjes gebruiken, maar gewoon de weerstand ertussen uit laten en laten uitcoderen?

brepus13

Forumguru
Je kan ook nog proberen om je huidige fitting te voorzien van led 5w5 ofwaterdanookinhoort. Moet weliswaar ook gecodeerd worden maar is een makkelijk en goedkoop alternatief.

je kan hem ook zonder weerstAnd monteren ja. Je krijgt dan alleen foutmelding.

brepus13

Forumguru
Je spiegelkappen er af halen is trouwens ( als alles goed los komt ) een kwestie van minuten werk...

Je S2 heeft als het goed is geen meedimmende buitenspiegels dus mocht je toch een spiegel breken ben je voor 2 tientjes of minder klaar voor een aftermarket stukje verwarmd glas. ( vond dit bij de O3 met dimmend glas iets spannender)

gewoon zorgen dat je de druk verdeeld over het glas.

mwhite

Forumguru
Je spiegelkappen er af halen is trouwens ( als alles goed los komt ) een kwestie van minuten werk...

Je S2 heeft als het goed is geen meedimmende buitenspiegels dus mocht je toch een spiegel breken ben je voor 2 tientjes of minder klaar voor een aftermarket stukje verwarmd glas. ( vond dit bij de O3 met dimmend glas iets spannender)

gewoon zorgen dat je de druk verdeeld over het glas.

Anders is het dik 300euro...
Bij deze temperaturen laat ik plastic lekker zitten ..

JeSko

Forumguru
Ben daarnet aan het kloten geweest maar de gloeilamp van de mistlamp ( heb maar één geprobeerd ) wilt er niet uitkomen. Ik betwijfel ook of de nieuwe LED lamp wel gaat passen, dus heb ik het risico niet genomen om de gloeilamp kapot te maken door teveel kracht te zetten. 20191230_121740-1512x2016.jpg 20191230_121746-1512x2016.jpg

JeSko

Forumguru
@EdK

Ik heb zelfs geen garage waar de Sup überhaupt ingaat, laat staan een verwarmde :D

@mwhite

Oei best even wachten dan, ik wil niks kapot doen uiteraard.

@brepus13

Dat ga ik eens opzoeken, mss handiger om gewoon de standaard fittingen te gebruiken idd. Of de Ali variant zonder weerstand monteren, en daarna in de garage laten uitcoderen. Uitcoderen kom ik zowiezo niet onderuit dan.

Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
De lampjes die ik gekocht heb voor de mistlampen zouden wel moeten passen. Zie foto. Maar het originele wilt er niet uit, en met een tang op het metaal gedeelte van de originele lamp lijkt me wat rigoreus. 20191230_131900.jpg

EdK

Forumguru
Je moet ze volgens mij eerst een slag draaien, maar door t rubber wil dit nog wel eens moeilijk gaan.
Maar kan ook de koude zijn
Dus stekkers losnemen en lamp de woonkamer in en ff op temperatuur laten komen en dan nog eens proberen
Rubber ringen van de nieuwe lampen ff ligt insmeren met wat vaseline kan ook geen kwaad om ze makkelijker erin te draaien en eventueel in toekomst weer los te nemen

HarrieSkoda

Forumguru
Als ik die fitting zo zie gaat dat nooit lukken.
De huidige gloeilamp heeft namelijk 2 pinnetjes waarmee hij bevestigd wordt, en de nieuwe LED lamp een soort bajonet aansluiting.

Het laatste plaatje wat je post, zit het ‘plastic voetje’ al aan vast. Vanuit daar (na de 90 graden knik) zal het wel hetzelfde zijn.

Zal straks eens een foto maken welke ik heb liggen.

JeSko

Forumguru
Bedankt @HarrieSkoda , zou het kunnen dat deze fitting voor de pré FL is en niet voor de FL zoals de mijne? Al lijkt me dat sterk, de koper vanwaar ik deze LED's gekocht kreeg enkel goede recensies. Zou balen zijn moesten dit foute lampjes zijn.

eriktv

Forumguru
Over die weerstanden: ik heb er de ballen verstand van, voor mij genoeg reden om OEM te kopen. Wist me wel het topic te herinneren, tot daar reikt mijn hulp aan jou ;)

Zelf dimmende buitenspiegels zitten, afhankelijk van de uitvoering, zelfs op een S2 PFL. Ik heb ze op die van mij uit 2012 en wil nooit meer zonder!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan