Heb me er echt de kop over gebroken, lang van wakker gelegen, maar het gaat dan toch gebeuren, na ca. 3 fantastische jaren met mijn betrouwbare Superb gaat ie weg
de redenen zijn duidelijk
- Met de huidige financiële levensdruk en het feit dat ik gewoonweg niet meer of amper met de auto rijd ben ik genoodzaakt te handelen naar de situatie.
- We hebben nu voor 15-20.000 km gecombineerd per jaar twee luxe wagens voor de deur, mijn vrouw rijd zo'n 12.000 met haar wagen en ze rijd altijd naar haar werk met haar eigen auto, soms staat mijn Superb een hele week of meer stil, ik fiets nl altijd naar het werk, goedkoper en gezonder.
- De kids gaan vanaf 2023 in onze eigen straat naar school, letterlijk op 100 meter van de deur.
- Ik gebruik de auto enkel om hem te gaan wassen, tanken, banden oppompen en af en toe naar de winkel als er veel mee moet, een gebruik dat ik voor mezelf niet meer kan verantwoorden. In de Mazda kan 9/10 ook alles mee wat mee moet.
- Nu kan ik er tweedehands nog wat voor vangen, over 2-3 jaar is het een LEZ no go en krijg ik er niets meer voor.
Dus op de planning staat nu het verwijderen van de wrap, hopelijk dit weekend bij wat zonlicht, onderhoud laten uitvoeren, schroefset wat omhoogdraaien en een net stel 17 inch VAG velgen zoeken, eventueel een polijstbeurt door een professional laten uitvoeren, en zo proberen verkopen. Hopelijk lukt dat goed, de auto heeft gebruiksporen en het is een Diesel, maar hopelijk kan de lagere km stand en de uitvoering iemand over de streep trekken.
Het waren echt fijne jaren met mijn maatje, en ik heb er zo'n 25.000 km met heel veel plezier in gereden, ik ben nog altijd dol op het comfort en de looks, veel goede commentaren gekregen op de auto, zelfs nu, maar soms moet je harde keuzes maken. Maar het word zowiezo effe heel moeilijk bij een eventuele verkoop.