Status
Niet open voor verdere reacties.

EdK

Forumguru
Verstandige keuze...
En je zal een boel euries overhouden waar je weer leuke dingen mee kunt doen met de kids...
Enne mocht je ontwennings verschijnselen krijgen om een Skoda te wassen en poetsen..... het is een klein stukkie fietsen naar mij !
Mag je me Fabia wassen, en doordat die wat kleiner is dan de SuperB red je het dezelfde dag nog terug op de fiets !!

Maar goed zal ff wennen zijn als die verkocht is , en je zal een traantje pinken als de nieuwe eigenaar ermee wegrijd .....
Maar nu gooi je eigenlijk gewoon je zuur verdiende geld weg....... en dan kun je het beter besteden...
Dit is voor mij een reden geweest 4 jaar terug om van Yeti weer kleiner naar de Fabia te gaan.. Maar ik heb me wagen echt nodig dagelijks met me werktijden en er vaak dan nog geen OV rijd....

JeSko

Forumguru
@Tuner111

Missen ga ik hem zeker!

@HarrieSkoda

Dankjewel man, die passie zal ik houden, "ik" heb de Mazda nog om me met bezig te houden :)

@EdK

Ja hoor zal ik wel eff voor je doen, ik ben een varken van een Superb gewend dus dat biggetje van je was ik wel effe ;) klopt ik werk op 2 minuutjes fietsen van thuis, maar goed zien hoe lang ik het volhoud zonder "hobby" voor de deur ;)

• Leuk
Waarderingen: EdK

JeSko

Forumguru
@Chrisjemol

Ik vind m'n Superb zat zuinig, kan er niets kwaad van zeggen, zelfs op 19 en 225 banden, ik doe makkelijk 900+ km met een tank en op het eco schakeladvies let ik niet. Als er iets terug komt moet het aan enkele zaken voldoen.

Spotgoedkoop
Spotgoedkoop om te tunen
Japans
Compact
Benzine
Plezierig rijgedrag

Met mijn afstanden is verbruik niet zo relevant, ik heb medelijden met degene die hem dagelijks nodig hebben om op hun werk te geraken, en die geen luxe tankkaart hebben, die mensen worden nu echt zwaar gekl**t.

EdK

Forumguru
Je hoeft geen medelijden te hebben hoor ....
Gelukkig is het bij jullie wat goedkoper en kom vaak genoeg bij familie in zuiden des lands en dan steek ik bij Grens altijd even de grens over om tank af te vullen

Tees

Donateur
Die wielkasten worden echt totaal niet opgevuld Jefrey! Daar moeten duidelijk grotere velgen en een verlaging op.

Zonder gekkigheid: spijtig, maar begrijpelijk. Ik ga weliswaar niet zo los op m'n auto als jij, maar ik herken de emotie wel, vond het toch ook jammer om afscheid te nemen van m'n Faab (was ook nog eens m'n eerste auto).

leon-cupra

Forumguru
Verstandige keuze...
En je zal een boel euries overhouden waar je weer leuke dingen mee kunt doen met de kids...
Jullie Nederlanders hebben steeds de kost van het houden van een wagen in NL in jullie achterhoofd. Zoals reeds aangegeven door Jef kost zijn verzekering en taksen op jaarbasis een 1000€. Dat is 83€/maand .. heleboel euro’s zijn dat niet. Als je dan spreekt over dingen doen met de kids … ga je ook al serieus mogen besparen. Zal een bezoekje aan het bos en erachter een ijsje op een terrasje worden … meer ga je niet kunnen doen met je 83€.

We spreken allemaal van een rationele beslissing .. heb daar ergens mijn twijfels over. Wordt nu al gesproken over een hobby wagen en “onverantwoorde” uitgaven , dus hoe lang gaat het duren eer het kostenpatroon identiek gaat zijn aan de huidige situatie … in mijn ogen niet lang.

Dat is voor mij ook de reden waarom mijn wagen nooit weg zal gaan om naar 1 wagen te gaan … je zoekt op de duur toch naar “alternatieven” of bepaalde uitgaven die je vroeger niet zou doen, ga je nu wel doen (aja want we hebben 83€ per maand extra). Hier zal de situatie naar 1 wagen gaan wanneer het financieel noodzakelijk is, niet omdat het financieel voordeliger is.

EdK

Forumguru
Dat is 83€/maand .. heleboel euro’s zijn dat niet.
Voor jou misschien niet, voor velen kan dit enkele dagen eten zijn.
Dus maw beoordeel nooit wat voor een ander wel of niet veel is !!
Kun jij en ik niet over oordelen zonder de volledige financieele huishouding van die ander te kennen

leon-cupra

Forumguru
@EdK , in onze huidige economie stelt 83€
niet veel meer voor. Dat het voor die één een paar maaltijden is en voor de ander klein geld dat is een ander verhaal. In mijn reactie doelde ik dan ook niet op dat tweede maar op dat eerste.

• Verdrietig
Waarderingen: EdK

leon-cupra

Forumguru
Met mijn afstanden is verbruik niet zo relevant,
Piekt wel hoor als je wagen 20L/100km verbruikt ondanks dat je dan maar 2-3000km per jaar doet.
Heb ook altijd gezegd voor de M2: “mag beetje meer verbruiken want ik doe toch niet veel kilometer” maar eens je daar om de 200km 45l mag tanken ga je er toch iets anders over denken
Binnen paar jaar ga je nog aan mijn reactie terugdenken ;)

JeSko

Forumguru
Ik kan die Superb perfect betalen he mannen, dat is het probleem niet, ik vind echter dat voor mijn gebruik deze auto overdreven is, dus ga zien of ik hem verkocht krijg en dan nadien er wat leuks voor terug kan kopen. Ik wil gewoon even focussen op de Mazda qua ombouw, en daarna zien we wel weer.

Enkele vrienden van me zijn die hard Honda fanaten, en daar is qua tuning toch een wereld voor me opengegaan, als je weet dat ik makkelijk voor 5-6 k aan tuning in mijn auto heb zitten ( wat in het wereldje niks is ) en dan hoor van die Honda jongens dat ze voor 1500 rond zijn qua velgen en Schroefset, en dan heb je een enorm leuk rijdende kleine goedkope auto. Zoiets wil ik ook nadien. De auto's die ik wil verbruiken ook niet zot veel, het is niet dat ik hierna voor een oldtimer V8 ga kijken.

leon-cupra

Forumguru
Als het een pure hobby-wagen wordt en er moeten niet percé kids mee … ga absoluut eens zien voor een MX-5 … heerlijke “gooi en smijt”-bakje, met weinig aanpassingen heel dik .. af een toe kriebelt hier toch om terug eens een MX-5 te kopen.
C980291B-CC5E-4A5E-A0FD-CD6ED5ECB063.jpeg

:yeah::yeah:

JeSko

Forumguru
Geen optie want 2 zit jammer genoeg, was ook al bij ons opgekomen, mijn vrouw is ook zot van de vooral oudere "Miata", maar mijn kindjes moeten mee en vooral mee kunnen genieten, zeker de oudste is een echte auto maniak, "just ze voader" ;)

leon-cupra

Forumguru
Als je dan doelt op meetings … tegen dan is de 3 ook volledig getuned, ga je toch gewoon met beide wagens naar een meeting ;)

Maat van mijn broer deed dat zo. Meerder mooi spul op zijn oprit. Zijn vrouw ging meestal mee met een tweede wagen en later zijn zoon ook met een derde wagen :D

JeSko

Forumguru
De laatste foto van Bily in zijn wit/blauw/grijs/zwart jasje, blijft toch een schitterende wagen en ik hoop dat hij als het zover is echt in goede handen terechtkomt, zaterdag is ie terug wit, daarna afspraak maken om te laten polijsten zodat de nieuwe eigenaar een piekfijne auto krijgt.

20220525_172955(0) (1)_copy_2016x954.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan