Status
Niet open voor verdere reacties.

PizzaPieter

Forumguru
@s-line : dat hebben we allemaal te danken aan de tijden van Bos en Balkenende; toen heeft men in Den Haag wat over-ambitieuze doelen op papier weten te zetten, waar we nu door de rechterlijke macht aan worden gehouden..!
Dat is in het kort het verhaal achter de huidige ‘gecreëerde‘ stikstof-problematiek.

”Weten jullie dat zeker?!?” was de vraag die toen uit Brussel kwam.
:banghead:
Niet helemaal mee eens.
Maar da's een heel andere discussie.
 

leon-cupra

Forumguru
Ik overwoog het, maar nu ik het uitgespit heb op juridisch vlak vind ik het toch te gevaarlijk. Jammer want het is zo'n mooi systeem. :(
Moet je toch nog helemaal uitgespit voor hebben. Met airride geraak je niet door de keuring dus een BE-wagen met airride mag niet op BE-wegen. Voor de verzekering moet een wagen voldoen aan de BE-regelgeving. Is dat niet, kunnen ze ten allen tijde hun pollen van een verzekeringskwestie afhalen.

Net hetzelfde met het tunen van wagens. Als de verzekering daar werk van maakt om het te onderzoeken, hang je ook wanneer je wagen getuned is.
 

Cordoba

Forumguru
Een airride op een auto met is ook na een ongeval ten allen tijde te herleiden (tenzij er een megabrand komt), doordat er fysiek heel andere onderdelen op zitten. Tuning is na een serieus ongeval toch een stuk lastiger te vinden, bijvoorbeeld door waterschade, of andere zaken waardoor een ECU echt kapot is.
 

s-line

Forumguru
Eigenlijk is dat het heel bijzonder hier in Nederland, we willen het braafste jongetje van de klas zijn maar we mogen het meeste kloten aan onze voertuigen. Alles mag hier bijna alleen als je het aantal cilinders wijzigt moet je naar de RDW voor een niet kentekenbewijs. Mijn zoon heeft ook die golf uit Duitsland als je ziet hoeveel TUB papieren erbij zitten niet normaal elk lampje of andere velgen met een andere bandenmaat kan je naar de TUV.
 

Tees

Donateur
Ik vind dat eigenlijk heel goed @s-line. We sturen in NL namelijk op resultaat en niet op proces. Je mag onder je auto schroeven wat je wilt, zolang het maar goedgekeurd is voor gebruik op de weg en voldoet aan bepaalde prestatie-eisen, zoals uitstoot, remweg, lichtbeeld, etc. Daar wordt vervolgens op getoetst bij de APK
Zo is je wetgeving toekomstbestendig, want nieuwe innovaties voldoen per definitie niet aan wetgeving op basis van onderdelen oid.

En als ik kijk naar de ingevallen statistieken, dan zit NL net onder Duitsland en ruim onder België. Dus het zal in NL ook weer niet zo beroerd zijn met de technische staat van de voertuigen (al spelen uiteraard andere factoren ook zeker mee).
 

s-line

Forumguru
Zeker mee eens. Ik vind ook dat het verantwoord moet kunnen. En sommige dingen laten doen door een gespecialiseerd bedrijf.
 

Kanerr

Forumguru
Eigenlijk is dat het heel bijzonder hier in Nederland, we willen het braafste jongetje van de klas zijn maar we mogen het meeste kloten aan onze voertuigen. Alles mag hier bijna alleen als je het aantal cilinders wijzigt moet je naar de RDW voor een niet kentekenbewijs. Mijn zoon heeft ook die golf uit Duitsland als je ziet hoeveel TUB papieren erbij zitten niet normaal elk lampje of andere velgen met een andere bandenmaat kan je naar de TUV.

Ik heb een complete map vol tuv papieren gekregen naast de Mini inderdaad, echt absurd!

Jef, misschien verhuizen naar Nederland? ;)
 

hemi24

Forumguru
@Tees : dat België zo slecht scoort v.w.b. de ongevallen statistieken kan ook andere oorzaken hebben; denk bijvoorbeeld aan slechte rijopleiding.
 

EdK

Forumguru
Of ligt het eraan dat er relatief weinig Belgen in Nederland rijden?
wees blij......
Had woensdag onenigheid met een belgische Opa bij Nieuwpoort waar ik ff voor werk naartoe moest.
Ik ging van meest linkerbaan weer naar rechts toe maar vergat richting aan te geven.
Opa met grootlicht aan het seinen als een gek !!
Vergat alleen zelf even dat hij met nog geen 80Km op de middelste baan reed
En kon hem dit vertellen omdat hij me aansprak op de jachthaven waar ik bezig was !! ( al een ruim uur )
 

Chrisjemol

Forumguru
Eigenlijk is dat het heel bijzonder hier in Nederland, we willen het braafste jongetje van de klas zijn maar we mogen het meeste kloten aan onze voertuigen. Alles mag hier bijna alleen als je het aantal cilinders wijzigt moet je naar de RDW voor een niet kentekenbewijs. Mijn zoon heeft ook die golf uit Duitsland als je ziet hoeveel TUB papieren erbij zitten niet normaal elk lampje of andere velgen met een andere bandenmaat kan je naar de TUV.
Niet helemaal zo
Wielbasis mag ook niet wijzigen, vermogen mag maar X% afwijken van kentekenbewijs. Aantal wielen mag niet wijzigen
Zo nog wat zaken
Veel opgevoerde wagens zouden eigenlijk moeten herkeuren
Normaal chip stage 1 zit in de veilige marge
 

JeSko

Forumguru
In België mag in theorie weinig tot niets. En toch heb ik vandaag weer enkele mooie zaken gespot, gelukkig trekken enkele Belgen zich daar geen fluit van aan :tongue: Skoda kon zo nog eens lekker bollen, 125-130 op CC, verbruik met airco op, 4 mensen erin, zakken erin en een krik in de koffer, 5liter/100 km, ballonbanden zijn comfortabel maar niet echt mijn ding, veel overhellen en het rijd veel minder strak dan laag geschroefd en op laagprofiels, dus hopelijk binnenkort weer laag met de nieuwe, stock is niks voor mii.

 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
JR wielen stonden 4 uur te koop, inbox stond meteen warm, morgen komt de nieuwe eigenaar ze ophalen, beetje met pijn in het hart, dit voelt alsof je je mooiste horloge verkoopt, de jongen zei ook al papa die gaan toch niet weg e?

En ja dat past in de koffer van de Mazda, straf e.


20220725_184356.jpg
 

JeSko

Forumguru
Had de auto gisteren te koop gezet, 10 minuten later telefoon om te komen kijken, mensen netjes op tijd op de afspraak, ik dacht echt dat hij verkocht was, ben zelfs meegereden naar hun garagist die wou er eerst eens naar kijken, die mens zei ook de auto is tiptop in orde, en schrok nogal toen hij zag hoe proper hij binnen en buiten was, maar vooral ook dat de motorbaai zo clean was, kuis jij daar ook vroeg hij? Ik zeg ja natuurlijk, hoort ook bij de auto he, op al die jaren als mekanieker had hij niet vaak zo'n propere motor gezien. Ze gingen me bellen maar het gevoel zat goed bij beide partijen, althans die indruk had ik toch.

Vandaag berichtje dat ze hem dan toch niet nemen, reden; ze hebben nog tijd het dringt niet.

Heb al wel wat biedingen gehad, vooral van Fransen, 9000 euro, daar gaat hij natuurlijk niet voor weg.

Vandaag hem van binnen en buiten echt goed gesoigneerd met productjes, hij blinkt weer als nieuw bijna.

Ook een 100 km gereden vandaag, toch zalig dat comfort en de zuinigheid, al haat ik wel het zwalpen in bochten op deze hoogte :( enfin, ik denk dat ik met de Skoda bijna 2 keer de afstand haal die mijn vrouw met de Mazda haalt, zondag ook ritje Gent op en af, vol bepakt, 4 mensen erin, Airco op, 130 op CC, 4.9L verbruik, straf.

Dus goed, ik wacht het gewoon af, komt er niemand voor blijf ik er voorlopig met rijden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan