Status
Niet open voor verdere reacties.

leon-cupra

Forumguru
Ik snap dat echt niet. Als je niet van zin bent om te kopen, verspeel de mensen hun tijd dan niet. Ik ga ook nooit een garage binnen en de verkoper een uur bezig houden als ik weet dat ik toch geen wagen ga kopen. :nono:

JeSko

Forumguru
Net een potentiële koper over de vloer gehad, samen testrit gemaakt maar de handbak beviel hem uiteindelijk niet, hij was gewoon van automaat te rijden en vond het een te grote stap terug, was het een DSG was hij wellicht verkocht. Begrijpelijk als je van een BMW automaat komt, intussen nog wat berichten gehad maar vooral van handelaars die hem voor 8000 willen. Hij zal nog lang niet weg zijn gok ik zo, wat ook wel prima is.

PizzaPieter

Forumguru
Kun je niet aangeven dat je er minimaal €xxxx voor wil hebben, zodat de jonassen die €8000 bieden direct weten dat ze bot vangen? (Nee EdK, geen 'bod').

Geeft ook direct weer dat je serieus bent.
Bij MP plaats ik ook nooit een telefoonnummer....alleen mensen die écht geïnteresseerd zijn memen dan contact op en mensen die een reactie sturen met méér dan 4 woorden krijgen meestal (afhankelijk van de gekozen woorden) ook een antwoord terug.

JeSko

Forumguru
Mijn nummer staat er niet op @PizzaPieter , met al die rare snuiters tegenwoordig, neenee, die berichten krijg ik via de messaging van 2dehands zelf, je kan ook instellen dat je enkelen biedingen vanaf een bepaald bedrag wilt, deze keer niet gedaan maar goed, hoogste bod is nu 12.000 maar dan reageren ze gewoon niet als je hen contacteert, is ook zo'n ziekte van de tijd, funbieden.

Lig er niet wakker van, die Citroën destijds moest echt weg, deze niet

leon-cupra

Forumguru
Kun je niet aangeven dat je er minimaal €xxxx voor wil hebben, zodat de jonassen die €8000 bieden direct weten dat ze bot vangen? (Nee EdK, geen 'bod').
Vind ik persoonlijk een slecht idee. Dan geef je aan wat jouw minimumprijs is en dan gaat de particuliere koper daar ook even onder , terwijl hij mss net meer dan de minimumprijs anders ging bieden.
Beste is, volgens mij, een marktconforme prijs hanteren en open staan voor alles. En nooit bepaalde “sjarels” afwijzen. Zijn er altijd die eerst een handelaarsbod als particulier doen omdat ze van de overtuiging zijn “een nee heb je , een ja kan je krijgen” en als koper weet je ook nooit hoe dringend de wagen weg moet (mss heeft de verkoper financiële problemen). Als je dan wel in onderhandeling gaat , kan zo een koper mss wel tot inkeer komen. Bij de M2 had ik ook zo een paar die dat achteraf letterlijk zeiden.

PizzaPieter

Forumguru
Je geeft in ieder geval een range aan.
Of 'bieden vanaf' of gewoon een fatsoenlijke vraagprijs. Laatste doe ik overigens, zonder de 'bieden' optie.

Gewoon een fatsoenlijke prijs. Mensen die serieus geïnteresseerd zijn reageren dan voor die prijs of er nét ff onder.

En als mensen een fatsoenlijke mail sturen, ondanks een laag bod, krijgen ze altijd een fatsoenlijke mail terug.

Maar gasten die mailen "€100 kom ik" terwijl ik €500 vraag, die krijgen geen reactie.

Maar goed...dat spelletje hoeven we elkaar niet te leren, denk ik

leon-cupra

Forumguru
Mijn ervaring is gewoon dat de particuliere koper het spelletje ook door heeft van de handelaar. Als een particulier zijn wagen op een site zet , is het omdat hij veel minder krijgt bij overname. Is al algemeen geweten dat je dan 2-3000€ minder krijgt. Tegenwoordig zie je dat particulieren gewoon die 2-3k minder bieden dan de vraagprijs.
Je kan dat zeggen “dan zet ik de vraagprijs 2k hoger” .. Nope want dan krijg je geen reacties, want dan ben je zowiezo te duur.
Met particuliere verkoop moet je tegenwoordig iemand vinden die dit spelletje niet kent, die geeft meestal gewoon de vraagprijs. En soms durft die dan al aarzelend om nog wat korting vragen maar met een simpele “nee” plooit zo iemand redelijk snel.

Ach … particulier verkopen … frustrerend geworden en persoonlijk heb ik daar het geduld niet voor (ook al moesten mijn wagens nooit onmiddellijk weg).

JeSko

Forumguru
Voor je plezier moet je idd niet particulier verkopen. Dan was het overgeven van de Cactus een stuk aangenamer en minder stressvol/frustrerend.

Kanerr

Forumguru
Wat gek dat ik hem niet kon vinden! Maargoed nette advertentie! Met een beetje geduld ben je die kwijt Jef, geen zorgen :)

JeSko

Forumguru
Zit geen beweging meer in, ondanks dat er grote vraag is naar tweedehands auto's is er blijkbaar weinig tot totaal geen vraag naar een Diesel Superb, de eerste geïnteresseerden laten ofwel gewoon niets meer horen ondanks dat je ze belt of mailt, komen afspraken niet na en sta je daar als een l*l te wachten op niemand, of ze hebben besloten hem toch niet te nemen ( want ja, Euro 5 toch al he ), of ze geven belachelijke biedingen. Leve particuliere autoverkoop, was er al zo'n grote fan van :D

Handelaren geven 8- 9000, particulieren geven ook 8- 9000. Handelaren hebben niet het soort auto's staan dat ik wil, dus geven ze nog minder omdat ik hen geen auto afhandig maak en de Superb in ruil geef, denk dat ze doorgaans liever overname's doen als je ook effectief een auto van hen neemt, zo blijft hun stock tenminste veranderen.

Zit dus op een kruispunt, wat te doen, gewoon te koop laten staan, oprijden en zo mijn droom van iets ouds en leuks helemaal begraven, of door de zure appel bijten en hem weggeven voor 9000. Dat eerste zegt me meer, uit principe wil ik geen auto wegdoen waarvan ik weet dat hij meer dan goed is, en die gewoon vlot meer dan 10.000 waard is, handelaren moeten uiteraard ook erop verdienen en met zo'n marges houd je al snel niks over en je hebt het risico dat je blijft zitten met een nog vrij dure Diesel waar je dan zelf nog best veel kapitaal inzitten hebt, dus begrijp hen zeker. Toch jammer, die rotte Cactus stonden ze voor te springen om over te nemen, puur omdat het een benzine was, en die is niet half zo goed als de Superb.

Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
@MarcoO2

Hoezo niet? Er staan vergelijkbare Superb's op zonder lederen interieur, zonder pano etc, met meer km's, voor 12-14.000, zowel bij handelaren als particulier, hoezo is mijne dan op zijn minst geen 10-11 waard? Ik ken de markt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan