@Okki Voor veel zaken is weinig of geen kracht nodig, als je de juiste techniek en spullen gebruikt. Bijvoorbeeld het kleien van de lak (zeer vast zittend vuil uit/van de lak halen met een stukje detailklei), kost weinig kracht, veel mensen gebruiken zelfs teveel kracht. Ook het aanbrengen van wax en het uitbuffen kost geen kracht als je het goed doet, alleen het polijsten kost soms wel wat moeite (met name op lastig bereikbare plekken).
Voor velgen zijn er ook speciale ijzerverwijderaars (om de vliegroest afkomstig van de remschijven er af te krijgen), en er zijn ook teerverwijderaars mocht je daar last van hebben.
Ik neem aan dat je Commandant 4 hebt gebruikt, dat is echt middel uit de vorige eeuw en bedoeld voor lakken op basis van oplosmiddel, niet voor de hedendaagse watergedragen lakken. Mijn Fabia heeft gisteravond voor het eerst sinds 5 weken een wasbeurt gehad (en ik heb juist extra uren gewerkt - auto heeft dus niet stilgestaan - op de locaties vanwege de corona), moet eigenlijk wel weer een licht polijstbeurtje hebben, maar glimt niet slecht, zie foto's hieronder, vanmiddag gemaakt nadat ik naar Essen was geweest om bier en benzine te halen.