Status
Niet open voor verdere reacties.

Canon-Eye

Forumguru
Foto's zeggen niet zoveel tenzij gemaakt onder laboratoriumomstandigheden waarbij alle parameters en instellingen exact gelijk gehouden kunnen worden, ook in de nabewerking. Wat je oog ziet, zegt ook niet alles - simpelweg omdat het signaal van de oogzenuw in de hersenen wordt verwerkt tot beeld en daarbij ook kan worden "gecorrigeerd" naar wat je verwacht (niet bewust overigens, dat gebeurt grotendeels buiten je wil om).

Als je een hoeveelheid licht door een getinte folie folie stuurt, dan kan het domweg niet anders dan dat er een percentage van dat licht wordt tegengehouden, hie je het ook wendt of keert. Die folie is op zich geen lichtbron, kan dus geen licht toevoegen ter vervanging of zo.

Minder licht aan de voorkant heb je vooral zelf "last" van (zoals je al hebt ervaren). Minder licht aan de achterkant - ook al is het maar een paar procent - betekent per definitie ook (iets) minder goed zichtbaar voor achterliggers. Voor mij een heel goede reden om never nooit folie op de achterlichten te plakken en ook om altijd de achterlichtgazen (en andere lampenglazen trouwens) mee te nemen als ik de ruiten schoonmaak. Vuil houdt ook meer licht tegen dan je misschien zou denken.
En dat laatste gebeurt nogal eens (vaker dan dat de auto gewassen wordt...;)) aangezien ik gesteld ben op goed zicht.
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Ik heb eens een keertje met een andere auto achter mijn eigen Sup gereden, zowel in het donker als in de schemer, en degene die die achterlichten, remmend of normale stand, niet ziet moet voor een brilletje :pardon:

Maar jullie zullen vast gelijk hebben, ik geloof alleen niet dat er iemand hinder van heeft achteraan dus kan het ook geen kwaad.
 

Canon-Eye

Forumguru
Kleine verschillen kunnen vooral een rol gaan spelen onder slecht zicht-omstandigheden.
En als je in de mist een paar metertjes eerder wordt opgemerkt, kan dat een heleboel verschil maken... :pardon:

Wat jij doet moet jij weten natuurlijk.
Maar natuurwetten zijn en blijven hoe dan ook van kracht en ik kies er principeel voor om daar rekening mee te houden.
 

JeSko

Forumguru
Nogmaals, de auto is langs achteren meer dan goed zichtbaar, je kan hem echt niet missen. Niet in de mist, niet in de regen, niet in het donker. Er rijden standaard auto's rond die minder fel oplichten dan mijn Superb, dat kleine verschil is te klein om wat te maken. Ik respecteer je standpunt verder wel hoor, daar niet van.
 

Kanerr

Forumguru
Het is niet minder, maar heeft wel meer kans op marring en schade bij verkeerd gebruik.

Met de exfoilblok die ik heb gelinkt is die kans veel en veel kleiner.
 

JeSko

Forumguru
Bedankt @Kanerr , kende dit niet? Ziet er veelbelovend uit, en zeker handig voor een newbie als mezelf in het "detailen". Denk dan dat het zoiets word ipv een clay bar.
 

Kanerr

Forumguru
Ja ik weet er veel van, heb ook alle spullen in huis, maar heb geen plek en tijd helaas.. Anders had ik mijn F2 al aangepakt :(

Bij vragen kan je altijd hier terecht, merk dat Cordoba en anderen ook een detailer zijn:dankje:
 

JeSko

Forumguru
@CDK

Nog iets dat ik nog niet ken.. werkt dat ook zo safe als de optie van @Kanerr ? Lijkt me inderdaad ook wel wat, standaard clay bars lijken me niet handig eerlijk gezegd.. zeker niet op een bijna 4.90 meter lang slagschip.
 

CDK

Forumguru
Ik heb zelf van een ander merk wel eens zo’n blokje gehad, werkte prima. Een goede klei handschoen vind ik persoonlijk nog wat gebruiksvriendelijker.
 

EdK

Forumguru
En toch met zo'n blokje clay heb ik meer gevoel met het object.
Dus je voelt beter wat je doet.

Net als met schuren , een los stuk schuurpapier of een schuurpapiertje op een blokje !
In eerste geval voel je veel beter wat je doet en waar je mee bezig bent...

Maar goed dit kan natuurlijk persoonlijk zijn, ben natuurlijk een gevoelig type....:deuk:
 

Cordoba

Forumguru
Ik heb net even de site met die exfoli bekeken, maar eerlijk gezegd overtuigen de claims en werkwijze mij allerminst, ik krijg vooral het gevoel dat ik met TellSell te maken heb.
Op een detailing forum ook al verschillende malen gezien dat nieuwe producten gehypt werden, en heb daar een paar keer zeer kritische opmerkingen over geplaatst, die vaak na een aantal maanden door kopers/gebruikers werden bevestigd. In het geval van de exfoli zal ik niet zeggen dat het niet werkt, maar ben ook niet overtuigd dat het wel goed kan werken.
(dat is het nadeel van oude mensen, die laten zich niet meer alles wijs maken, of zoals anderen het zeggen, die zijn gewoon eigenwijs);)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan