B en C-stijlen verweerd, oplossing?

Vraagje: wie van jullie heeft er ook last van verweerde B en C stlijen op je octi? Ik heb ze al een keer gepolijst met in eerste instantie goed resultaat, tot ze vervolgens na een aantal maanden weer dof werden. Ik heb de stijlen momenteel uitgebouwd om ze opnieuw te polijsten en te coaten, echter is het resultaat nu telkens dat ze dof uitslaan na het polijsten. Ik ben bang dat, als er al een coating op heeft gezeten, deze nu helemaal weg is. Hierdoor zit ik te denken om ze maar zelf te gaan wrappen (het laten doen kost me 150,- excl. BTW) aangezien ik niet heel erg onhandig ben. Wellicht is er iemand op dit forum die dit al gedaan heeft met goed resultaat? De foto's laten zien het resultaat vorig jaar na polijsten, en de 2 close-ups laten de huidige situatie zien voor/na polijsten.
 

Bijlagen

  • 1.jpg
    1.jpg
    61,1 KB · Weergaven: 77
  • 2.jpg
    2.jpg
    156,1 KB · Weergaven: 77
  • 3.jpg
    3.jpg
    104,2 KB · Weergaven: 77
Oei...
Mijn deurstijlen hebben ook last van 'swirls'.
Ik had de gedachte om ze ook te gaan polijsten, maar ik begin nu te twijfelen...

Nu las ik laatst ergens dat je met polijsten van deurstijlen erg moet uitkijken, aangezien het vaak kunststof is en je dus snel te agressief bent met polijsten. Alleen geen idee meer waar dat ook alweer stond.

De oplossing van JeSko zal waarschijnlijk het meest duurzaam zijn.
Zelf folie aanbrengen de snelste oplossing en waarschijnlijk ook het goedkoopst.

Kortom: Ik sluit me aan bij PizzaPieter; Ik lees ook even mee... :D
 
Het gaat mij niet zozeer om de swirls, die krijg ik er toch niet uit . Mijn stijlen zijn dof geworden (verweerd door UV licht verwacht ik). Ik heb nu een paar keer gepolijst, langzaan komt de glans terug. Als het zo doorgaat dan ga ik ze coaten en weer monteren. Ik hou jullie op de hoogte .
 

Bijlagen

  • IMG_2904.jpeg
    IMG_2904.jpeg
    85 KB · Weergaven: 45
  • IMG_2903.jpeg
    IMG_2903.jpeg
    89,6 KB · Weergaven: 45
  • Leuk
Waarderingen: Tees

JeSko

Forumguru
@Raoul Esman

Dat is allemaal niet nodig, als je er gewoon nu zo PPf op zou leggen zie je bijna niks meer van dofheid of swirls/krassen. PPF kan tot 90% van de "schades" wegwerken. Zie je eigenlijk niets meer van.
 
Het is helaas niet gelukt, het plastic blijft enigszins dof uitslaan na het polijsten. Ik ga me verdiepen in het toepassen van PPF, hopelijk blijkt dit niet al te lastig om zelf te doen. Weet iemand welke ik het beste kan pakken?
 

Herperduin

Forumguru
Hier is een blog van een detailbedrijf over ppf. Wellicht hebben jij of anderen er iets aan. Is natuurlijk een verkooppraatje maar ook verkooppraatjes vertellen meestal grotendeels de waarheid ;)
 

Arjan1985

Forumguru
PPF is de bom. Beste je gehele auto ermee bekleden.
Doen we (niet zelf) hier ook soms met zeilbootjes van 18 meter:D
 

Malinwa

Senior Member
Ik polijst de stijlen met Monello Raffini Finale met een witte Monello handpad.
Daarna glimt die weer voor een tijdje maar worden naar verloop van tijd inderdaad weer zeer dof.
De tip om er PPF op te plakken is misschien geen slecht idee. :)
 

gjhu

Senior Member
Volgens mij heb ik bij ome Ali ooit stickers gezien van de stijlen die je over de beschadigde / verweerde kunt plakken.
 

Fmoon

Forumguru
Had ik ook enorm veel last van, links even met Black hole behandeld… maar na paar weken weer lelijk.
IMG_8281.jpeg
 

Smeeuwis

Donateur
Ik vind het wel bijzonder, mijn O3 van '19 had hier geen enkele last van... Was ook een Style Business. Ik hield ze wel bij maar heb ze nooit zo dof gezien als bij jouw auto. Er komen makkelijk lichte swirls in maar die polijstte ik er dan met de hand weer uit. Wax er op en klaar.
 

EdK

Forumguru
Volgens mij is het behandelen van die stijlen al eens aan de orde geweest en ook met goede resultaten.
En ja zoals met alles , je moet het wel bijhouden !
Noemt men ook wel periodiek onderhoud...... :koffie:
 

JeSko

Forumguru
Waarom zou je het keer op keer polijsten (onderhouden) @EdK als je voorgoed van dit probleem verlost bent met het éénmalig aanbrengen van PPF?

Ik vind het best bizar dat dit blijkbaar zo'n gekend probleem is bij deze auto's, mijn Superb en huidige O3 stonden altijd buiten zonder beschutting en die delen zijn altijd netjes gebleven.
 
Bovenaan Onderaan