B en C-stijlen verweerd, oplossing?

PizzaPieter

Forumguru
Vandaag voor eerste keer machinaal gepolijst op eigen auto.

Monello witte pads
Monello finale polijstmiddel
2/3 x

Daarna black holeglaze en laagje wax

Best tevreden. Vast niet 100% detailwaardig, wel stukken beter dan eerst
 

Bijlagen

  • IMG-20240629-WA0006.jpg
    IMG-20240629-WA0006.jpg
    312,4 KB · Weergaven: 65
  • IMG-20240629-WA0005.jpg
    IMG-20240629-WA0005.jpg
    296,6 KB · Weergaven: 57
  • IMG-20240629-WA0004.jpg
    IMG-20240629-WA0004.jpg
    451,8 KB · Weergaven: 54
  • IMG-20240629-WA0000.jpg
    IMG-20240629-WA0000.jpg
    107,7 KB · Weergaven: 53
  • IMG-20240629-WA0008.jpg
    IMG-20240629-WA0008.jpg
    208,2 KB · Weergaven: 57
  • IMG-20240629-WA0007.jpg
    IMG-20240629-WA0007.jpg
    284,4 KB · Weergaven: 55
  • IMG-20240629-WA0003.jpg
    IMG-20240629-WA0003.jpg
    334,2 KB · Weergaven: 56
  • IMG-20240629-WA0002.jpg
    IMG-20240629-WA0002.jpg
    392,9 KB · Weergaven: 53
  • IMG-20240629-WA0001.jpg
    IMG-20240629-WA0001.jpg
    378,2 KB · Weergaven: 62

PizzaPieter

Forumguru
Nou nou, dat denk ik niet.
Het was simpeler dan gedacht na kijken van veel filmpjes en ik ben nogal van 'vaak ben je te bang'. Van dichtbij zie je nog een paar kleine vlekjes, maar nu is t dikke prima.

Hopelijk heeft vraagsteller er ook wat aan.
 

EdK

Forumguru
'vaak ben je te bang'.
Het is het onbekende en je leest over wat fout kan gaan en tsja dat zal mij dus gaan gebeuren ....

Maar zelf ook bij de Yeti aan de slag gegaan na een open dag van Carclean bijgewoond te hebben en daar het afgekeken te hebben tijdens workshops.
En ja dan kom je er achter dat het vrij simpel is met de juiste spullen en hoe er mee om te gaan.....
Tijd is vaak de grootste factor om te beginnen.....


Nu die blauwe scooter nog :D
 

PizzaPieter

Forumguru
Die blauwe scooter (een 50cc Runner van een vd jongens) is een heilig stuk. Polijsten zal niet mogen, behalve mss de windkap
 
In mijn geval is het puur omdat ik vorig jaar, specifiek voor deze actie, materiaal gekocht had wat ik niet zomaar de prullenbak in wil gooien. Ik had speciale coating gekocht met een bepaalde houdbaarheid, ook ongeopend. Daarbij is ppf bijzonder duur, duurder dan een 'gewone' wrap. Oftewel 100+ euries er extra tegenaan knallen lag nog niet in lijn der verwachting. Wie weet wat ik in de toekomst ga doen, op dit moment kijk ik het even aan met de coating.
 

Jessedew

Senior Member
mijn stijlen zijn ook zo kaal als een luis, dat is de 'zon kant' de andere kant staat nooit in de zon en is niets mee aan de hand. (oplossing auto keren, zijn ze allebei straks dof) haha, maar of ik hier nu voor ga polijsten (hou best wel van regelmatig auto wassen) maar heb verder geen polijstspul van ene firma uit Best... oid.
 

PizzaPieter

Forumguru
Ik ben er, inclusief afplakken, spullen pakken, polijsten, glaze en wax aanbrengen, ca 30min mee bezig geweest.
Ik vond t echter ook echt storend (net als dat matgrijze kapje van de achterruiten wisser die ik niet meer donkergrijs krijg) vandaar deze stap, maar t was een fluitje van een cent - vaak ben je te bang
 

Malinwa

Senior Member
@PizzaPieter Aah dat verbleekte kapje van de achterruitenwisser. Dat probleem had ik ook bij mijn Octavia. Ben bij de dealer een nieuw kapje gaan halen. Kosste niet veel en is een fluitje van een cent om het te veranderen.
 

Jessedew

Senior Member
@PizzaPieter waar heb jij je polijstmachine etc vandaan? wat is een beetje 'goed' spul voor een acceptabele prijs? van een beetje polijsten wordt je auto natuurlijk ook 'meer' waard.
 

EdK

Forumguru
De DAP machines zijn betaalbaar en voldoen prima voor amateur.
Zelf ook toendertijd een DAP aangeschaft met polijstmiddel etc in complete set bij Carclean.
En als je doordeweeks langsgaat bij hun dan hebben ze ook de tijd en krijg je gewoon goed advies van hun.

Op hun forum staat ook een verkoop gedeelte waar je soms ook als je snel bent een goede set kunt scoren
 

Jessedew

Senior Member
ah ga ik eens kijken, of ik mezelf eens een keer trakteer op een poetsmachine. Staat eigenlijk al jaren op verlanglijstje, maar nog nooit van gekomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
Je kunt jezelf ook gewoon een verjaardags cadeau geven hoor....
Met de opmerking van ik krijg altijd wel leuke dingen maar dit vergeten jullie telkens.... :koffie:
 

Jessedew

Senior Member
Haha, ja als ik echt wat wil koop ik het ook. Moet de btitcoinkoers nog ff stijgen, want zijn nu wat polijstmachine verdampt qua waarde;)
 

PizzaPieter

Forumguru
@PizzaPieter waar heb jij je polijstmachine etc vandaan? wat is een beetje 'goed' spul voor een acceptabele prijs? van een beetje polijsten wordt je auto natuurlijk ook 'meer' waard.
Ik heb redelijk wat spullen carclean.com (was- en poetspullen).
Ook ooit polijstmachine set gekocht, DAP maar vanwege chicken shit nooit gebruikt en weer verkocht. Tijdje terug via bol een Vonroc machine gekocht om de brommer van mn zoon te doen en te testen. Uiteindelijk dus de stijlen mee gedaan en ging prima. Ongetwijfeld is DAP beter, maar voor nu voldoet deze
 
Inet als dat matgrijze kapje van de achterruiten wisser die ik niet meer donkergrijs krijg
heb eerder een video ergens gezien waar men op kale kunsstof bumpers die ook grijs waren met een verf föhn aan de gang gingen.. goed verwarmen, en hij kleurt weer zwart. Brengt de weekmakers weer wat naar de oppervlakte. Maar: niet te heet, dan gaat hij bobbelen/smelten en dan is feest over. zou m wel ff eerst demonteren..
 
Bovenaan Onderaan