B en C-stijlen verweerd, oplossing?

@JeSko Dat ziet er heel mooi uit. Het lijkt zelfs wel donkerder/dieper van kleur dan origineel.
Toevallig viel me van de week op dat bij mij aan één kant de stijlen ook dof begonnen te worden. Toevallig de kant waar de zon altijd op staat.
Hoeveel ben je ongeveer kwijt voor de deurstijlen rondom?
En is het een beetje zelf te doen?
 

JeSko

Forumguru
Dankje @EldeMan !

Klopt zo donker diep glanzend komt het van de fabriek af niet, met mijn donker getinte ramen lijkt het nu net alsof het achteraan één grote ramenpartij is, echt nice al zeg ik het zelf! :D

Ik had de folie gekregen van men maat, die is wrapper en ppf installateur, ik zal hem taggen dan weet je ongeveer hoeveel het aan materiaal is, het is van Flexishield maar als particulier kan je het volgens mij niet zomaar bestellen, althans dat leek zo omdat ik op Instagram hier ook naar gevraagd werd en die mensen konden zo'n ppf niet bestellen via wrapgear en dergelijke. @PremiumAndy

En zelf te doen dan is wel enige ervaring vereist, ik heb het geleerd van men maat, maar er komt wel wat vakkundig snijwerk en dergelijke bij kijken, en het juiste materiaal. Ik heb o.a. speciale ppf mesjes gebruikt, afplaktape, viltrakels en tools om de PPF tot achter de rubberen randen te werken, ik help hem al enkele jaren waar ik kan en zonder die ervaring had ik dit nooit gekunnen, dus veel hangt af van je eigen skillset en hoe snel je dingen oppikt, maar PPF is wel erg duur materiaal om met te beginnen oefenen :wavecry:
 

JeSko

Forumguru
Of je laat het doen door een wrapper, ben je er ook gewoon voorgoed vanaf. Dat polijsten is al zo vaak gedaan hier en na x aantal maanden is het terug slecht, echt verloren moeite imo.
 

PremiumAndy

Nieuw lid
Dankje @EldeMan !

Klopt zo donker diep glanzend komt het van de fabriek af niet, met mijn donker getinte ramen lijkt het nu net alsof het achteraan één grote ramenpartij is, echt nice al zeg ik het zelf! :D

Ik had de folie gekregen van men maat, die is wrapper en ppf installateur, ik zal hem taggen dan weet je ongeveer hoeveel het aan materiaal is, het is van Flexishield maar als particulier kan je het volgens mij niet zomaar bestellen, althans dat leek zo omdat ik op Instagram hier ook naar gevraagd werd en die mensen konden zo'n ppf niet bestellen via wrapgear en dergelijke. @PremiumAndy
...
Klopt wat @JeSko hier zegt, deze folie kan je normaal niet zomaar bestellen en er is inderdaad wel wat kennis en ervaring voor nodig om deze folie te plaatsen. Maar kan tegelijk ook een leuke uitdaging zijn voor jezelf in een weekend als je je eigen skills eens op de proef wilt stellen.

Voor de volledige B-C stijlen te voorzien van de zwarte PPF betalen klanten bij mij 250euro.
De folie is zwarter dan zwart, zelfhelend waardoor de kleine krasjes weer verdwijnen en het er dus steeds als nieuw uitziet, de folie is voorzien van een lichte coating waardoor vuil er minder hard aan plakt en dus ook sneller proper is.
En natuurlijk niet te vergeten de garantie van Flexishield staat op 10 jaar!
 

Smeeuwis

Donateur
Wel apart dat bij sommigen die stijlen zo snel dof worden. Ik heb twee O3's gehad, een PFL die ik ruim 4 jaar reed en een FL die ik bijna 5 jaar heb gehad, en beide auto's hadden dit probleem niet. Elk jaar poetste ik de stijlen als ik de auto deed, nergens last van gehad behalve wat lichte swirls. Die zie je wel direct op dat piano-black.
 

JeSko

Forumguru
Dan weet ik het ook niet, ik weet al van heel vroeg dat al die stijlen dof worden mettertijd, vooral door UV stralen icm agressieve was producten.
 

Smeeuwis

Donateur
Misschien gebeurt het pas na zoveel jaar, en hebben de volgende eigenaren er wel last van. Nou ja, het zal wel. Wel een mooie oplossing zo!
 

Fmoon

Forumguru
Ik had het na een jaar of 8 pas. Maargoed even een Black hole poets erlangs en kom er weer een half jaar tegenaan. Maar de folie lijkt mij een zeer goede oplossing.
 
Bovenaan Onderaan