Gisteren was het dan zover, de Touran stond klaar bij de dealer om opgehaald te worden.
Dus met vrouw en 2/3 van de kinderen naar de dealer in een laatste rit in de BMW. Toch zal die ook nog wel een keer gemist worden als het kind (met net z'n rijbewijs) in me ontwaakt....
Anyways, de Touran dus, de kinderen mochten het doek er vanaf trekken en daar stond de witte bus. Voor een bus ziet ie er prima uit en na 4 jaar Passat (en lid van dit forum) kon ik de verkoper beter vertellen hoe het allemaal in elkaar steekt dan hijzelf. (dus nee meneer de verkoper, de Touran heeft geen draadloos oplaad functie, hahahaha)
Lang verhaal kort plaatjes:
De achterbank (vanmorgen genomen dus nog redelijk donker):
Na de eerste 200 km bevalt de auto bijzonder goed, heel vertrouwd als je al eerder een MQB auto hebt gehad, wat dat betreft is het veel van hetzelfde. Gelukkig is daar niets mis mee en ben ik dan ook in mijn nopjes. Blij dat ik weer ACC heb en in combinatie met de DSG echt erg fijn.
Stoelen zijn fijn, net als de verlichting (ik heb voor de active LED verlichting gekozen) en in vergelijk met de 8 traps automaat van BMW is de DSG-7 eigenlijk fijner. De DSG schakelt veel sneller terug en reageert sneller op een kick-down. Bij de BMW is het intrappen 21, 22 en gaan.
Is er dan niets te klagen? jawel, als ik dan toch iets op mag merken is het dat de sfeerverlichting (en voetenruimte verlichting) alleen voorin in de auto zit, dat is dan toch een beetje schraal en daarin merk je dat de Touran in de basis een hoge Golf station is en dat dit soort dingen net effe minder zijn dan in de Passat. Maar goed, dat is dan ook meteen het enige wat er op af te dingen is als je het mij vraagt.
Verder had ik de zonneschermen erbij als accessoire, maar de ramen zijn van zichzelf al donker genoeg dus die zijn eigenlijk helemaal niet nodig.