Sja en toen kwam een collega op de proppen met een offerte voor een Passat die dusdanig voordelig is in de lease dat ie netto voordeliger is dan een Superb..
Config van de Passat sedan, Comfortline, executive pakket, elektrisch inklapbare trekhaak, metallic lak en led plus.
Die zou me dan netto 235 euro in de maand gaan kosten vs 250 wat ik nu voor mijn Superb kwijt ben.
Dan de rationele overweging: De passat heeft achterin nog altijd minder ruimte dan de Superb, tov mijn huidige Superb mist ie nog inklapbare spiegels, instap verlichting en voetenverlichting binnen.
Wat ie dan wel heeft wat ik nu niet heb: dimmende buitenspiegel, led verlichting (volledig voor alles en achter, nu Xenon voor met AFS dus ach dat maakt ook niet uit), front assist, 3 zone climate control en de nieuwe media spullenboel inclusief wlan enzo..
Ander voordeel is dat ik dan zeker weet waar ik aan toe ben, de nieuwe Superb is nog even afwachten, met name qua uitrusting en prijs.
Ow ja, de Passat is een echte sedan, de station is te zwaar voor me om te mogen rijden met caravan zonder E rijbewijs. De nieuwe Superb wordt ee nhatchback en is dan toch net effe wat praktischer, maar je hoe vaak heb je dat echt nodig..