Banden Skoda Fabia Greenline

octavia-gek

Actief lid
Uniroyal, Gislaved, Semperit, Mabor die komen uit zelfstandige fabrieken verdeeld over diverse landen en de import voor nederland loopt via (pon) conti banden groep barneveld.
Ik doe al 24 jaar zaken met conti en ik zie je komt uit cap. a/d ijssel. ik zal zeggen kom eens langs in ons bandenbedrijf die ook gevestigd zit in uw woonplaats
 

Ice-Rabbit

Nieuw lid
Heb winterbanden besteld en op mijn Fabia Greenline laten leggen.
Velgenmaat is 6J x 15 , 5x100 ET 38
Bandenmaat 185/60R15 84T

Bij een aantal bandensites staat de Greenline er nog niet tussen. Ga dan voor de VW Polo Fun/Cross. Met deze gegevens.
 

Noord26

Forumguru
Of de band nu wel of geen onderdeel uit maakt van een bepaalde groep maakt toch niets uit? Mij gaat het om de prestaties en van winterbanden zijn genoeg testresultaten te vinden. Prijzverschillen zijn vrijwel verwaarloosbaar. Let overigens ook op de verschillende presaties in de verschillende breedtes van de banden van hetzelfde merk en type..
 

FredV

Banned
@Noord26, dat maakt ook niets uit.
Discussie was er evenof die banden tot t conti concern behoren of niet.
Voor de rest moet iedereen z'n keuze zelf maken.
 

octavia-gek

Actief lid
Voor degenen die niet weten dat Conti, Uniroyal en Semperit onderdeel is van Pon:
Continental Banden Groep B.V. is sinds 1949 de officiële importeur van het bandenmerk Continental voor de Nederlandse markt. De organisatie draagt zorg voor sales, productmarketing, marketingcommunicatie en service naar zowel diverse dealerorganisaties alsook naar onafhankelijke bandenspecialisten en grossiers. Voor zowel personen- en bedrijfswagenbanden alsook fiets- en motorbanden. Met het premiummerk Continental en de qualitymerken uit de Continental-stal (Uniroyal, Gislaved, Semperit, Mabor) speelt Continental Banden Groep een prominente rol op de Nederlandse markt.
Beste FabiaGL
ik heb je even een PB gestuurd
Vgr
 

EdK

Forumguru
Even een algemene vraag tot nadenken.
Als ik naar een dealer / bandenboer ga voor nieuwe banden (zomer of winter )wordt mij met wegrijden altijd verteld de eerste 500 Km even rustig aan te doen omdat je dan nog niet de volledige grip hebt.
Dit komt door het fabrikageproces en de toplaag die er vanaf moet slijten !

Nu vraag ik me af, met die bandentesten van ANWB, Autoweek en noem alle anderen maar op in binnen en buitenland. Testen die gasten met banden die zo vanaf fabriek komen en op velg zijn gezet of zijn het banden die bv al een 1000Kilometer voor het testen al gebruikt zijn !
Want indien de banden vanaf fabriek om velg zijn gelegd en meteen er mee getest wordt , dan zijn die testen niet op juiste manier mijn inziens uitgevoerd.

Ben benieuwd of iemand hier een duidelijk antwoord in kan geven , liefst één die bij de anwb of bij andere instantie's werkt en met het testen zijn brood verdiend
 

Captain Hook

Forumguru
@EdK:
Ik werk dan weliswaar niet bij een bandenboer of de ANWB, maar heb wel al veel bandentesten meegemaakt op het RDW circuit (zie mijn website in mijn profiel) in Lelystad.
Al de eerste paar honderd meter op zo'n baan zijn de gietnopjes c.q. de buitenste laag van het rubber al lang weggesleten voordat de echte testen en proeven beginnen...

Afgelopen september zelfs demo's meegemaakt met nieuwe high performance banden onder een Audi RS5; die waren na een halve dag al bijna versleten... :grin:
 

FabiaGL

Actief lid
Ik heb vandaag een set winterbanden besteld voor de greenline. Het zijn lichtmetalen Magma Seismo 15" velgen met Continental TS800 winterbanden. Deze set word thuis afgeleverd en kost €595,00, daar heb je bij Skoda stalen velgen voor.
 

EdK

Forumguru
Maar die stalen velgen worden er bij skoda wel op je wagen gebouwd en nu moet je zelf aan de gang !
 
Ik heb gisteren winterband besteld, licht metalen velgen met Bridgestone Blizzard LM30 banden in de maat 185-60-15.
Gevuld met stikstof, met ventiel, gebalanceerd, dus geheel compleet gemonteerd voor €585,=.
 

octavia-gek

Actief lid
Banden werkelijk langer op spanning?

Zin en onzin van stikstof

Zuurstof dringt ongeveer viermaal zo snel door de band heen als stikstof. Bedenk echter dat buitenlucht iets meer dan viermaal zoveel stikstof dan zuurstof bevat dus is het verschil in spanningsverlies niet zo groot. Een lege band is vlak voor het vullen met stikstof volledig gevuld met lucht. Hoewel de stikstofvulling de verhouding met zuurstof nog verder verschuift, zit er nog steeds zuurstof in de band. Kortom, de band met stikstof zal langzamer leeglopen dan een band met lucht. Maar het verschil is niet zo groot.
 
Bovenaan Onderaan