Bandjes

dj.verhulst

Forumguru
30 K met een stel banden is best wel heel erg,, dan heb je niet echt aan de nieuwe rijstijl gehouden :D

50 K is redelijk, maar met een beetje goede band moet je toch wel een 70 a 80 K kunnen halen,, en met een hele evenwichtige bewuste rijstijl is 100 K ook mogelijk.

Remakil

Forumguru
Die houding van de topicstarter is precies de reden waarom zoveel mensen een hekel aan die arrogante leaserijders hebben.

Begrijp de toegevoegde waarde van dit topic dan ook niet zo. Even flink doen dat hij de bandjes niet zelf hoeft te betalen?
Gaaaaaaaap!

Even flink doen... Blablabla... Gaaaap...
Beetje droeftoeter opmerking van je, maar ik begrijp dat het pijnlijk is dat jij je bandjes zelf moet betalen?

;)

auriga

Forumguru
Ik ga binnenkort ook in een geleasde octavia rondrijden
Fijn dat ik en mijn werkgever de economie (lees : de staatskas) daar weer mee spekken...

skodaboy

Forumguru
ik heb de Good-years eagle F1 bandjes (225/45/17) onder de 02 4x4 zitten.
ik ben tevreden over deze banden,ik heb nu 50.000km gereden en binnenkort worden ze vervangen..:jaja:

EdK

Forumguru
Ach niet reageren is vaak de beste remedie en rakel je het gezeik ook niet op.......
Maar dat is wel uit de mond van een niet zakelijk/lease rijder hoor......:deuk:

Archie

Senior Member
Ik heb nog niet gezocht; maar wat zijn nu eigenlijk de beste bandjes? Ik lees veel goeds op de continental sportcontact 5, maar heb nu michelin primacy 3 en die bevallen super (zeker qua geluid).

Havana

Forumguru
Beste band bestaat niet. Iedere band is een compromis tussen grip, slijtvastheid, prestaties in de regen, comfort, geluidsproductie, verbruik en prijs.

Archie

Senior Member
Net 2 uur geleden mijn O3 opgehaald; blij :D

Maar nu was ik wel een beetje verbaasd toen ik zag dat ze er geen Continental SportContact 5, geen 3 maar SportContact 2 onder hadden gelegd; bij navraag was dit geen keuze van de dealer maar van de importeur. Dus..... net ff gegoogled op reviews; wat ik dacht; de 3 en 5 zijn een stuk beter en stiller. Ik hoor deze ook vrij goed, maar nu let ik er misschien wel even meer op?

martijn.dutch

Senior Member
ik lease ook en met de beroerde regeling bij ons kost het mij (inc bijtelling) ook gewoon 400 p maand. Als ik een eigen auto zou rijden krijg je onkostenvergoeding. Dus het is lang niet voor elke lease rijder feest

Archie

Senior Member
@Archie, gefeliciteerd met je O3 en gecondoleerd met je banden, dat zijn inderdaad Kwalitatief Uitermate Teleurstellende banden.....
Thanks, ik ben daar ook echt niet blij mee, maar de vraag is dus; kan ik daar iets mee? behalve snel oprijden?
Kan ik dit bij Alphabet aangeven? of bij de dealer? (lees: ze hebben al wat met me te stellen gehad ten aanzien van de levering)

Bertuz

Lid
Ik heb even gekeken en heb inderdaad ook de SportContact 2 banden. Moet eerlijk zeggen dat ik nog geen last heb van enige ergenis mbt deze banden. Heb wel gelezen dat ze relatief snel slijten, dat is dus alleen maar positief :thumbsup: (inmiddels 3500 km gereden sinds aflevering 4 sept )

Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Nee daar kan je niets mee, ze zullen snel slijten, wellicht gaan cuppen en rumoerig worden op den duur, maar als ze nog vers zijn zoals bij jou nu dan gaat het nog wel ;)

Bovenaan Onderaan