Bandjes

Archie

Senior Member
Nee daar kan je niets mee, ze zullen snel slijten, wellicht gaan cuppen en rumoerig worden op den duur, maar als ze nog vers zijn zoals bij jou nu dan gaat het nog wel ;)
Jup, gewoon niet over nadenken en snel wisselen naar wel goede winterbanden, iemand nog suggesties daarvoor? :D Want die ga ik dus upfront managen :)

dj.verhulst

Forumguru
om van die conti 2 banden af te komen,, ergens langs de kant van de weg gaan staan met een priem in de zijkant lek steken ,, spijker erin,, kop met een vijl wat bewerken :D

Archie

Senior Member
Ik wist niet dat ze die nog maakten. Of is PON oude voorraad aan het opmaken? Wat is de dot-code van de banden?
Wat ze dan ook doen; ik vind het geen klasse om sommige (zoals het model waarin ik mocht proefrijden) te voorzien van Sportcontact5, en dan de uiteindelijke met SC2?

Ik heb het bij Alphabet aangegeven; maar ik gok dat ik weinig kan doen.

dj.verhulst

Forumguru
als particulier kan je dat wel in het koop contract laten opnemen,, tot heden al mijn Skoda's op Michelin laten zetten was nooit echt een probleem......

en ik zou als particulier nooit banden door een dealer laten wisselen,, die lui zijn veel te duur.
als ik een leuke set Michelin HP 3 voor een € 450 a 500 4x kan krijgen incl montage,, waarom zou ik er dan bij hun een 700 a 800 voor betalen ????

heb wel eens uit branie een link verstuurt toen ik mail kreeg met zo'n banden actie van zo'n keten die dit voor 1/3 minder kon,, naar die dealer,,, ze reageerden niet echt professioneel :deuk:

Desperado

Forumguru
Met marges van om en nabij de 50% is het ook helemaal niet zo moeilijk om een beetje korting te geven....maar ja, daar doen dealers niet aan.

Archie

Senior Member
Ik wist niet dat ze die nog maakten. Of is PON oude voorraad aan het opmaken? Wat is de dot-code van de banden?
Toch geen oude voorraad; mijn code: 2914. Dus nieuwe 'oude' banden.

Alphabet komt net terug met een reactie:
Geachte heer Archie,

Het spijt ons te melden dat we op dit moment de banden niet gaan vervangen.
Zodra de banden zijn versleten bent u vrij in de keuze van banden.

In vertrouwen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Alphabet Nederland B.V.
Compleet geen antwoord op de vraag; maar toch bedankt.

Joske

Forumguru
die Continental type 2 hadden ze zelfs nog onder mijn O2 vorig jaar gestoken.. (in België trouwens), dat verbaast me wel dat ze dat nog onder een O3 zwieren? :pieker:

Zeer luidruchtige banden, dat kan ik alvast beamen, qua grip was ik er best wel tevreden over ;)

Archie

Senior Member
die Continental type 2 hadden ze zelfs nog onder mijn O2 vorig jaar gestoken.. (in België trouwens), dat verbaast me wel dat ze dat nog onder een O3 zwieren? :pieker:

Zeer luidruchtige banden, dat kan ik alvast beamen, qua grip was ik er best wel tevreden over ;)
Heb er nu bijna 600km op gereden, gelukkig is de geluiddemping van de O3 prima, maar ik hoor ze wel, zal wel erger worden.

Er komen over een maand toch winterbanden op, dan volgende zomer die banden maar snel kaalrijden :D

Bovenaan Onderaan