B.Stuurder
Forumguru
hoe komt dat de rs niet meer leverbaar is in nederland? vanwege lage verkoop met die bijtelling?
Ik weet het niet precies. Ik ging kijken voor een auto en toen stond de RS nog wel in de configurator genoemd, maar zonder foto en niet meer te configureren. Nu is hij er helemaal uit. Navraag bij de dealer leerde dat de RS niet meer leverbaar was, net als de Scout niet meer leverbaar is.
Ik heb 3 dealers gevraagd waarom en geen enkele kon me met zekerheid zeggen wat de reden is, wel dat ze nog nooit een RS of Scout hadden verkocht en dit zijn dealers in de grote steden. Maar dat de bijtelling 25% van de cataloguswaarde die kaal al begon bij €40.000 is vast wel debet geweest bij de RS. Voor dat geld gaat een Nederlander zelden of nooit een Skoda leasen.
De Scout was gewoon te duur als in de basis, dan moest er nog allerlei opties bij komen, die bij de Ambition en Style al aanwezig waren voor minder geld. En 4x4 voor terrein komt in Nederland weinig voor en dan nog pakt men een terreinwagen en geen Scout.
Kijk maar op dit forum, hoeveel Nederlanders hier hebben een O3 RS TSI? Of zelfs TDI. Het grootste deel heeft een 1.2 of 1.4 TSI of een 1.6 TDI. De gewone 2.0TDI is al vrij zeldzaam en zeker met DSG.