Bart81
Forumguru
Je kunt evebgoed kiezen om maar met een wagen van 25000€ te rijden en die andere 25000 bij jeIeder zijn idee erover hé... Ik heb liever netto een hoger loon dat ook meetelt voor als je ziek wordt of voor pensioen opbouw enz... Dan elke maand 400 of 500 of misschien nog meer € minder om dan met een lease wagen te rijden...
Ik rijd zelf ook met een bedrijfswagen, maar ik doe afstand van privegebruik. Wagen word dus enkel en alleen voor werk gebruikt .
kost me geen euro aan inkomenverlies en kost 0 € aan belastingen of wat dan ook... Mijn nettoloon ligt dus ook beduidend hoger dan mensen met een leasingwagen..
Ik snap niet waaron mensen persé met een wagen van 40000 of 50000€ willen rijden die niet eens van hun is.
Hij is en blijft van de baas hé.
Als ik met een wagen van 50000€ wil rijden, weet ik tenminste dat het de mijne is
Maar zoals ik al zei, ieder zijn mening he
we kunnen hier over bezig blijven hoor... Ik heb ook meer dan die 22000€ extra loongekregen he! Wat wel meetelt voor vakantiegeld eindejaarpremie ziekte en pensioen...@Bart81 , als je baas het privé-gedeelte compenseert in je loon, zal je nettoloon idd beduidend hoger liggen. Indien hij dit niet doet, heb je gewoon het voordeel van de vaa niet te moeten betalen en voor dat bedrag kan je geen wagen privé kopen/onderhouden. Enigste voordeel van een privé wagen is dat je zelf kan kiezen met wat je rijdt, maar onder de lijn is een privé-wagen (in belgie) nog steeds duurder dan een leasewagen te hebben. En hoe duurder de wagen, hoe interessanter om een leasewagen te nemen.
Je kan het ook omdraaien, jouw wagen kost netto +/- 46000€? Wat ga je er binnen vier jaar nog voor krijgen? 24000? Is een kapitaalverlies van 22000€ op amper 4 jaar tijd. Dat is een serieuze hap uit de spaarpot, daarnaast nog al je maandelijkse kosten, .... Dat is een klein fabiake er nog bij .... Wie is er dan gek genoeg om privé een wagen van 50.000€ te kopen ?
Komt volgens me exact op hetzelfde uit dan.
Weet je ik heb gewoon iets tegen mensen die willen uitpakken met iets dat niet van hun is... Ik koop het liever zelf...
Ieder zijn mening dus