Superb 3 Bart's Superb Combi 2.0 TSI 4x4

Bart81

Forumguru
Is idd raar van skoda dat ze dit niet doen in de Superb. Als je ziet in de octavia hoe groot het succes is met de vRS, zouden ze toch gemakkelijk een vRS in de Superb kunnen lanceren. vRS waardige motoren genoeg in de groep.
Eigenlijk had de Superb van Bart al een vRS kunnen zijn.
Skoda heeft bewust ervoor gekozen de superb niet het rs logo mee te geven...
Omdat ze met de superb meer willen inzetten op comfort ipv sporrief rijden... Al is de 280 pk versie de uitzondering natuurlijk! Lees volgend artikel maar eens

http://www.autofans.be/rijtesten/stationcar/34701-rijtest-skoda-superb-combi-tsi
 

philippe bakker

Forumguru
jaja audi kiest er ook voor dat hun a4 of a6 comfortabel zijn. heeeel comfortabel zelfs maar ze bieden bovenop dat gamma wel een RS. iets wat skoda ook doet met de fabia en de octavia en dus spijtig de superb niet. hoe ongelooflijk zou de 313 diesel daar niet in zijn? ik heb al van een collega bakker in zijn audi sq5 mogen rijden en goooh wouw eigenlijk ! VAG doet dat gewoon om audi nog wat te laten verkopen want dan zou alle concurrentie uit eigen rangen komen.
 

leon-cupra

Forumguru
Skoda heeft bewust ervoor gekozen de superb niet het rs logo mee te geven...
Omdat ze met de superb meer willen inzetten op comfort ipv sporrief rijden... Al is de 280 pk versie de uitzondering natuurlijk! Lees volgend artikel maar eens

http://www.autofans.be/rijtesten/stationcar/34701-rijtest-skoda-superb-combi-tsi
Marketing technisch helemaal teverstaan, maar kan mij inbeelden dat iemand die een 280 versie koopt ook wel het sportieve verlangt. Met adaptieve ophanging kan je van een heel comfortabele wagen gemakkelijk een sportieve wagen maken. Plak op de 280 versie een vRS logo op, iets andere bumpers op en je zal veel potentiele nieuwe klanten kunnen aantrekken. Uiteindelijk iemand die dergerlijk bedrag wilt besteden(zeker aan een Skoda), heeft graag ook iets dat een ander niet heeft.

Zie maar naar de O3 vRS diesel. Persoonlijk vind ik deze het vRS logo "onwaardig" maar toch is iedereen er gek van. Net iemand hij iets anders is dan een gewone O3.

Ze zouden dit ook perfect kunnen doen voor de Superb.
 

Bart81

Forumguru
Marketing technisch helemaal teverstaan, maar kan mij inbeelden dat iemand die een 280 versie koopt ook wel het sportieve verlangt. Met adaptieve ophanging kan je van een heel comfortabele wagen gemakkelijk een sportieve wagen maken. Plak op de 280 versie een vRS logo op, iets andere bumpers op en je zal veel potentiele nieuwe klanten kunnen aantrekken. Uiteindelijk iemand die dergerlijk bedrag wilt besteden(zeker aan een Skoda), heeft graag ook iets dat een ander niet heeft.

Zie maar naar de O3 vRS diesel. Persoonlijk vind ik deze het vRS logo "onwaardig" maar toch is iedereen er gek van. Net iemand hij iets anders is dan een gewone O3.

Ze zouden dit ook perfect kunnen doen voor de Superb.

Daarmee net ... Ik heb nu de l&k gekozen en dan nog met de 280 pk versie-> is alleszins iets wat niet iedereen heeft:deuk:
 

leon-cupra

Forumguru
Daarmee net ... Ik heb nu de l&k gekozen en dan nog met de 280 pk versie-> is alleszins iets wat niet iedereen heeft:deuk:
Maar de L&K kan je ook op andere motorisaties krijgen. Ze hadden gerust van de 280pk een vRS versie mogen maken. Zou leiden tot veel meer potentiele kopers.(voor de 280pk dan hé)
Met een Superb vRS had je nog een "exclusievere" wagen ;)
 

Bart81

Forumguru
Maar de L&K kan je ook op andere motorisaties krijgen. Ze hadden gerust van de 280pk een vRS versie mogen maken. Zou leiden tot veel meer potentiele kopers.(voor de 280pk dan hé)
Met een Superb vRS had je nog een "exclusievere" wagen ;)
Betwijfel of enkel het rs symbool meer kopers zou lokken hoor.... Mij maakt het eigenlijk geen fluit uit dat er geen rs logo opstaat.
Denk dat er uiteindelijk weinig kopers zijn die voldoende geld willen spenderen aan een 280 pk versie.
 

leon-cupra

Forumguru
Betwijfel of enkel het rs symbool meer kopers zou lokken hoor.... Mij maakt het eigenlijk geen fluit uit dat er geen rs logo opstaat.
Denk dat er uiteindelijk weinig kopers zijn die voldoende geld willen spenderen aan een 280 pk versie.
Feit dat je voor een L&K kiest, bewijst dat er ook een markt is voor een vRS. Je had evengoed gewoon een style kunnen kiezen ;) vRS zou dan in mijn opvatting ook andere bumpers, sportzetels, ... hebben dan de gewone S3. Het concept werkt perfect voor de octavia, dus waarom dan ook niet voor de Superb.

De 280 is idd een zeer kleine nichemarkt. Voor dat geld kan je iets met vier ringen of dergelijke kopen, weliswaar minder snel, maar met veel meer status en prestige. daarmee dat ik het ook raar vindt dat D'Ieteren de 220pk niet invoert. Bij deze motor zou het potentieel stukken groter zijn.
 

Bart81

Forumguru
Feit dat je voor een L&K kiest, bewijst dat er ook een markt is voor een vRS. Je had evengoed gewoon een style kunnen kiezen ;) vRS zou dan in mijn opvatting ook andere bumpers, sportzetels, ... hebben dan de gewone S3. Het concept werkt perfect voor de octavia, dus waarom dan ook niet voor de Superb.

De 280 is idd een zeer kleine nichemarkt. Voor dat geld kan je iets met vier ringen of dergelijke kopen, weliswaar minder snel, maar met veel meer status en prestige. daarmee dat ik het ook raar vindt dat D'Ieteren de 220pk niet invoert. Bij deze motor zou het potentieel stukken groter zijn.
Dit najaar komt van de superb een sporversie uit hoor... De superb sportline... Nog steeds zonder rs logo, maar wel sportiever uitgerust onder andere sportzetels, afgevlakt stuur, blinkend zwarte accenten, ...
 
Laatst bewerkt:

B.Stuurder

Forumguru
@philippe bakker Is niet zo moeilijk.
Je hebt 4 belastingschijven voor de inkomstenbelasting in Nederland, voor AOW gerechtigden is dat 18,65% tot €19922, 22,5% tot €33715, 40,4% tot €66421 en alles daarboven is 52%.

Dus als je €70000 per jaar bruto aan inkomen hebt betaal je een steeds hoger belastingtarief over diverse delen van je inkomen.
Bij bijtelling wordt een percentage van de cataloguswaarde van de auto die door de zaak beschikbaar wordt gesteld, bij het inkomen opgeteld. Dat percentage werd bepaald door de uitstoot aan CO2 van de auto en tot dit jaar kon dat daarom verschillen. Vanaf volgend jaar worden alle percentages gelijkgesteld naar 22%, behalve hybride en elektrische auto's, die laat ik even onbesproken.

Dus als je hoogste belastingschijf 52% is, dan is dat de belasting die over de bijtelling die bij je loon komt wordt geheven.

Je eventuele eigen bijdrage mag dan weer van de bijtelling bij je loon worden afgetrokken.

Voorbeeld: je zit in de 52% schijf en krijgt in 2017 een auto geleverd van €50.000 cataloguswaarde. Dat is wat de auto af fabriek kost, incl BPM en BTW, maar zonder opties achteraf, die tellen niet mee.
Je krijgt dan 22% van €50.000 bij je salaris geteld, is dus €11.000. Je betaalt dan dus netto €11.000 x 52% = €5.720 extra aan loonbelasting per jaar. Maar je krijgt dat geld niet als loon, dus in feite lever je netto loon in, in dit geval dan €5.720/12 = €476,67 netto loon per maand.
Val je in de €40,4% schijf dan betaal je uiteindelijk minder belasting en kost het ook minder netto loon. Maar je verdiend dan ook minder.

Stel je hebt een eigen bijdrage die je aan je baas moet betalen, dan wordt deze afgetrokken. Stel €100 per maand is €1.200 per jaar Dan krijg je:
22% van €50.000 is €11.000 - €1.200 = €9.800 wordt dan opgeteld. Hierover 52%: €9.800 x52%= €5.096 per jaar is dus €424,67 per maand extra. Maar daar komt dan de eigen bijdrage nog bij, die je aan je baas betaalt, is totaal €525,67 per maand netto minder loon dan wanneer je geen auto van de zaak hebt.

De valkuil is als je net nog in de 40,4% zit, dan kan de bijtelling zorgen dat je in de hogere schijf van 52% terecht komt en ga je door je auto dus meer belasting betalen. Voordeel kan zijn als je een hypotheek hebt, van de rente die je daarover betaalt krijg je het hoogste percentage dat je aan loonbelasting betaalt, terug! Dat kan goed meer geld zijn dan je aan je auto kwijt bent. Voor sommigen kan het dus zaak zijn om een hele dure auto te leasen.

Simpel toch?

En je weet dat auto's in Nederland duur zijn door belastingen, wat dan weer gecompenseerd wordt doordat de importeur meer opties in de auto stopt dan in het buitenland, in veel gevallen dan.
Een O3 Style Business 1.8 tsi dsg kost in Nederland €33.940 catalogusprijs, maar daar zitten dan nog maar een paar opties niet op. Ik geloof dat je max op €40.000 kunt komen met alle opties.
Reken daarvan de bijtelling maar eens uit bij 52% loonbelasting.
 

Bart81

Forumguru
Als jullie leasing wagen jullie 400 a 500€ per maand kost voor een wagen die niet eens van jullie is zijn jullie goed gek als je het mij vraagt!!

Geef mij die 500€ maar netto bij mijn loon en ik koop zelf wel een prive wagen dan:deuk:
 

leon-cupra

Forumguru
Als jullie leasing wagen jullie 400 a 500€ per maand kost voor een wagen die niet eens van jullie is zijn jullie goed gek als je het mij vraagt!!

Geef mij die 500€ maar netto bij mijn loon en ik koop zelf wel een prive wagen dan:deuk:
Redering klopt niet volledig. 500€x48=24000€. Voorbeeld van b.bestuurder was dan ook voor een wagen van 50.000€. Als je dan nog rekent dat voor die 500€ je diesel, verzekering, onderhoud, banden, ... betaald zijn, doe je nog altijd een "zaak" met een leasewagen. Natuurlijk is dit wel een stuk duurder in Nederland, waar in belgie de gemiddelde leaserijder ongeveer 200€ per maand afdraagt.
 

philippe bakker

Forumguru
Ja Bart als een volgende regering hier ooit ook zo'n systeem invoert kunnen we weinig anders he. En die km heffing voor gewone auto's komt er ook nog
 

B.Stuurder

Forumguru
@Bart81 Een beetje Passat met sportstoelen, leer, 18 of 19", ACC, panoramadak en navi kost in Nederland wel €50.000. Voor €500 rijd jij ook niet privé een skoda RS in Nederland, die zijn tweedehands erg schaars en ook die kosten zomaar bijna €50.000 nieuw met de diverse opties er op.
 

Bart81

Forumguru
Ja Bart als een volgende regering hier ooit ook zo'n systeem invoert kunnen we weinig anders he. En die km heffing voor gewone auto's komt er ook nog
Dat ze eerst al eens beginnen om inderdaad al de bedrijven met leasing wagens te gaan belasten ipv de gewone betaler...
Als je ziet hoeveel procent leasing er nu rond rijd die ongemoeid gelaten word?
 

Bart81

Forumguru
@Bart81 Een beetje Passat met sportstoelen, leer, 18 of 19", ACC, panoramadak en navi kost in Nederland wel €50.000. Voor €500 rijd jij ook niet privé een skoda RS in Nederland, die zijn tweedehands erg schaars en ook die kosten zomaar bijna €50.000 nieuw met de diverse opties er op.
Ieder zijn idee erover hé... Ik heb liever netto een hoger loon dat ook meetelt voor als je ziek wordt of voor pensioen opbouw enz... Dan elke maand 400 of 500 of misschien nog meer € minder om dan met een lease wagen te rijden...
Ik rijd zelf ook met een bedrijfswagen, maar ik doe afstand van privegebruik. Wagen word dus enkel en alleen voor werk gebruikt .
kost me geen euro aan inkomenverlies en kost 0 € aan belastingen of wat dan ook... Mijn nettoloon ligt dus ook beduidend hoger dan mensen met een leasingwagen..

Ik snap niet waaron mensen persé met een wagen van 40000 of 50000€ willen rijden die niet eens van hun is.
Hij is en blijft van de baas hé.
Als ik met een wagen van 50000€ wil rijden, weet ik tenminste dat het de mijne is

Maar zoals ik al zei, ieder zijn mening he
 

leon-cupra

Forumguru
@Bart81 , als je baas het privé-gedeelte compenseert in je loon, zal je nettoloon idd beduidend hoger liggen. Indien hij dit niet doet, heb je gewoon het voordeel van de vaa niet te moeten betalen en voor dat bedrag kan je geen wagen privé kopen/onderhouden. Enigste voordeel van een privé wagen is dat je zelf kan kiezen met wat je rijdt, maar onder de lijn is een privé-wagen (in belgie) nog steeds duurder dan een leasewagen te hebben. En hoe duurder de wagen, hoe interessanter om een leasewagen te nemen.

Je kan het ook omdraaien, jouw wagen kost netto +/- 46000€? Wat ga je er binnen vier jaar nog voor krijgen? 24000? Is een kapitaalverlies van 22000€ op amper 4 jaar tijd. Dat is een serieuze hap uit de spaarpot, daarnaast nog al je maandelijkse kosten, .... Dat is een klein fabiake er nog bij .... Wie is er dan gek genoeg om privé een wagen van 50.000€ te kopen ? ;)
 
Bovenaan Onderaan