Batterij bij trekhaak

bert_469

Nieuw lid
Hallo allemaal,

Wij hebben de optie trekhaak met sterkere batterij en koeling.

Mijn vraag is nu wat de amperes zijn van een normale en welke van de sterkere batterij bij de aflevering met de trekhaak. Heb al gezocht maar vind er niets van terug. Het gaat om een 1.4 tsi combi.

Is er iemand die hierop een antwoord zou kunnen geven?

Mvg,

Bert

BSdV

Actief lid
Optie van trekhaak met sterkere batterij en koeling...

Deze optie ken ik helemaal niet. Wij hebben gewoon de trekhaak af fabriek, maar er stond niets bij over een sterkere batterij en grotere koelcapaciteit.
Weet iemand misschien ook wat het verschil in capaciteit is en of ik kan controleren wat wij af fabriek geinstalleerd hebben gekregen?
Wij hebben de 2.0tdi.

Blijf het wel een beetje apart vinden dat er zulke verschillen zijn in opties tussen de verschillende landen. Zo hebben we hier in Dld bijvoorbeeld ook het dynamic pakket niet, en ook geen mogelijkheid die stoelen als optie te bestellen.

BSdV

Actief lid
Dat weet ik eigenlijk nog niet, heb de trekhaak nog niet gebruikt.. Laat dit wel weten zodra ik deze gebruikt heb.

BSdV

Actief lid
Net even de accu bekeken. Er zit bij ons een 68Ah accu in. Iemand enig idee of dit de normale accu is voor een 2.0 tdi of is dat dit al de sterkere variant is?

Joske

Forumguru
er zijn nog 2 sterkere mogelijk, dit zijn ALLE mogelijkheden van batterij voor een O3: (bij welke motor ze horen zie ik niet zo direct ;) )

accumogelijkheden O3.jpg

BSdV

Actief lid
Dank.
Als ik me niet vergis is bij ons dus al de sterkste accu ingebouwd, nl 380A, is er alleen nog de accu van 72Ah die een hogere capaciteit heeft.
Enig idee hoe en of ik kan controleren of we ook de grotere koeler hebben?

CDK

Forumguru
In Duitsland wordt idd wel echt af fabriek de trekhaak gemonteerd in tegenstelling tot NL, TSA werkt daar dus wél standaard!
Ook hebben de Duitse auto's aangepaste koeling itt de Nederlandse...

• Leuk
Waarderingen: BSdV

BSdV

Actief lid
@Corné Bedankt voor de info. Kan er zowieso weinig meer aan veranderen, maar het is toch prettig te weten dat de grotere koeling is gebruikt en de TSA wel standaard werkt.
Snap PON dan weer niet dat dit in Nederland niet af fabriek verbouwd wordt...

• Leuk
Waarderingen: CDK

andrehj

Forumguru
Optie van trekhaak met sterkere batterij en koeling...

Deze optie ken ik helemaal niet. Wij hebben gewoon de trekhaak af fabriek, maar er stond niets bij over een sterkere batterij en grotere koelcapaciteit.
Weet iemand misschien ook wat het verschil in capaciteit is en of ik kan controleren wat wij af fabriek geinstalleerd hebben gekregen?

Wat voor merk trekhaak heb je? Af-fabriek is altijd een afneembare van Prof Svar. Deze heeft een langwerpige hendel aan de haak om em los te koppelen.
Achteraf is het vaak een Westfalia, deze heeft een ronde kartelknop aan de haak. Als je even een plaatje van het afneembare deel (ligt in je reservewiel) post, is het gelijk te zien.

@BSdV : Over TSA: Hiervoor hoef je de haak niet te gebruiken. Alleen even een fietsenrekje (of de aanhanger van de buren) met het stopcontact verbinden is genoeg. Als dan bij het aanzetten van je contact het ESP lampje 2 seconden langer blijft branden dan je ABS lampje, werkt je TSA. (Normaliter gaan die tegelijk uit).

BSdV

Actief lid
ImageUploadedByTapatalk1391532804.209433.jpg

Welke dit precies is weet ik niet, denk de Prof Svar aangezien deze ook een langwerpige hendel heeft.

blokart

Senior Member
Ik heb af fabriek de afneembare besteld hier in B, maar geen info over koeling of extra capaciteit, we zien wel 15/03

bert_469

Nieuw lid
Hey,

Bedankt voor de snelle reacties. Op mijn bestelbon staat dit effectief zo op van de versterkte batterij en koeling.

Joske, waar heb je die informatie gevonden? Heb effectief een paar uren liggen zoeken maar heb zo niets in de aard gevonden.

Mvg,

Bert trekhaak.jpg

• Leuk
Waarderingen: CDK

jellemeer79

Actief lid
Skoda Belgie is ook een heel stuk goedkoper, in NL betaal je meer dan 900 euro voor afneembare trekhaak en meer dan 600 voor vaste trekhaak.

andrehj

Forumguru
Welke dit precies is weet ik niet, denk de Prof Svar aangezien deze ook een langwerpige hendel heeft.

Ik kan op je foto geen hendel herkennen. Maar bij een ProfSvar zit die ook aan de andere kant (gemonteerd aan de auto zit ie aan de rechterkant), dus dan moet je de haak eerst even uit de bak halen om de hendel te kunnen zien.

BSdV

Actief lid
De foto is inderdaad niet erg verhullend.. Zal morgen wel even een betere foto maken, maar die hendel zit er echt wel hoor!!

Cordoba

Forumguru
Snap PON dan weer niet dat dit in Nederland niet af fabriek verbouwd wordt...

Heeft te maken met zaken als bijtelling, importheffing, BPM dat soort zaken: als de trekhaak af fabriek wordt geleverd, komen er allerlei belastingen op het bedrag voor de trekhaak, waardoor ie onevenredig duur wordt.

mvneerbos

Senior Member
Ik heb ook een afneembare trekhaak genomen, mijne is van het merk Thule. Heb trouwens ook de optie voor d'r batterij niet gehoord/gezien.

Bovenaan Onderaan