Allemaal dank voor de adviezen. Ik laat de auto netjes staan en bel morgenochtend de dealer.
Het verkeerd tanken heeft plaats gevonden toen je nog geen lid was dus valt buiten de hulpverlening....Als je lid moet worden van de wegenwacht als je pech hebt moet je een dubbel tarief betalen. Wat nu als ik vandaag lid wordt en overmorgen de wegenwacht bel?
Het verkeerd tanken heeft plaats gevonden toen je nog geen lid was dus valt buiten de hulpverlening....
De kosten voor het leeghalen van de tank en afvoeren van de brandstof wegen niet op tegen de kosten wanneer de hoge druk pomp kapot gaat en de verstuivers. Dan heb je een kostenplaatje van meer dan 3000 euro.
Leeghalen, filter vervangen en als het kan leiding doorspoelen met diesel en tank helemaal vullen.
doorrijden en steeds verder verdunnen....wel lange ritten maken.....start/stop is funest...dus snelweg op en karren maar, wel rustig aan doen......dus niet vol vermogen..
o ja en steeds tot de nok volgooien (dus nippeltje indrukken) zodat zoveel mogelijk verdund wordt.....
Dat was gelukkig niet het geval en dat scheelde een hele berg onkosten(ongeveer 2500euro) Tegelijk met mij was er nog een Greenline rijder die ook deze vergissing begaan had en die is zelf naar de dealer gereden wat hem dus een rekening opleverde van 2500 euro. Ik denk dat dit een hele dure les gaat worden....... Er is geen goedkope oplossing voor dit probleem, klein foutje met hele grote gevolgen.
Dit is een nadeel van een advies vragen op een forum -de reacties lopen wel extreem uiteen- en daarmee weer een les voor mij....
Zojuist de dealer gebeld die had de volgende reactie: Geen ramp gezien de verhouding, de gereden afstand etc. Laat de tank leegtrekken, brandstof filter vervangen. Goeie diesel erin en het is gefixt. Mijn dealer zit op 40 km. dus daarheen slepen bleek wat gedoe, ophalen kostbaar. Lid geworden van de wegenwacht en die komt vandaag de tank legen. Kosten: €198,04.