Benzine in dieseltank

Sparkie

Forumguru
Volgens mij is diesel zwaarder dan benzine. Is het dan niet zo dat de benzine op de diesel blijft 'drijven'? Als dit klopt zou je in eerste instantie geen problemen mogen ondervinden, maar moet je de tank toch op een gegeven moment leeg laten pompen.
 

wanderer

Senior Member
door het klotsen mengt het echt wel......anders zou het ook niet helpen als je bij zware vorst wat benzine bij de diesel doet...
 

Noord26

Forumguru
Verdunnen is geen oplossing, daarmee wordt de verhouding alleen minder. Bestrijden van de oorsprong is de oplossing, niet bestrijden van het gevolg. Het lost niets op en geeft geen garantie dat het dan oke is.

@ Wanderer: het gaat hier over benzine in je diesel-tank. Blijf on-topic AUB, (niet zoals in je post #19) zoals je zelf genoeg meerdere malen in het verleden aan hebt gegeven. Net als dat je toets van je waarmee je een puntje typt nog steeds blijft hangen op je toetsenbord.
 

Noord26

Forumguru
?

"doorrijden en steeds verder verdunnen....
o ja en steeds tot de nok volgooien (dus nippeltje indrukken) zodat zoveel mogelijk verdund wordt...."

Dat is toch jou oplossing: doorrijden en verdunnen? Daarmee bestrijd je het gevolg en niet de oorzaak?

:smiley29:
 

wanderer

Senior Member
Lees nog maar eens vanaf #3...mijn reactie...jouw reactie...zucht
jij hebt een andere oplossing dan ik...mag toch?
 

Noord26

Forumguru
Een andere oplossing in gedachten op een forum is waar het allemaal om draait. Natuurlijk, respect daarvoor. Anders zouden er zelfs geen fora nodig zijn.

Maar ik vraag mij af hoe je bij die 'oplossing' komt. Op basis van eigen ervaringen met motoren uit het verleden? Wat je namelijk voor stelt kan voor de eigenaar van de auto enorme gevolgen hebben als hij luistert naar je oplossing. Onderbouw eens waarom hij door zou moeten rijden met steeds blijven verdunnen? Waarom zou je dat kunnen adviseren als het voor €200,- het opgelost kan hebben of nu er niets aan doen en mogelijk voor duizenden euro's schade rijden in de toekomst? Heb je daar cijfers van, ervaringen mee, oid? Dan hebben andere die dit ook, hopelijk niet, mee gaan maken er iets aan. Nu is het puur: roep maar iets, en succes ermee. Ik ben niet verantwoordelijk voor de verdere gevolgen, want het is toch niet mijn auto. Stel jezelf eens voor in de TS zijn schoenen.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb de indruk dat TS zelf al de meest verstandige oplossing (:xyxthumbs:) heeft gekozen, zonder zich iets aan te trekken van het gekissebis eromheen...
 
Allemaal dank voor de adviezen. Ik laat de auto netjes staan en bel morgenochtend de dealer.

Vraag je dealer even wat de kosten gaan zijn voor het ophalen, leeghalen van het systeem zijn.

Ik denk eerlijk gezegd dat je dealer het morgen best druk gaat krijgen, door de vorst van afgelopen weekend.
 

Monteurtje

Forumguru
De kosten voor het leeghalen van de tank en afvoeren van de brandstof wegen niet op tegen de kosten wanneer de hoge druk pomp kapot gaat en de verstuivers. Dan heb je een kostenplaatje van meer dan 3000 euro.

Leeghalen, filter vervangen en als het kan leiding doorspoelen met diesel en tank helemaal vullen.
 

cali05

Forumguru
Als je lid moet worden van de wegenwacht als je pech hebt moet je een dubbel tarief betalen. Wat nu als ik vandaag lid wordt en overmorgen de wegenwacht bel?
 

Canon-Eye

Forumguru
Dan heb je je kaartje nog niet, vrees ik. Als je de auto iets langer kunt missen, dan zou ik dat doen om gezeur voor te zijn...
 

wanderer

Senior Member
Als je lid moet worden van de wegenwacht als je pech hebt moet je een dubbel tarief betalen. Wat nu als ik vandaag lid wordt en overmorgen de wegenwacht bel?
Het verkeerd tanken heeft plaats gevonden toen je nog geen lid was dus valt buiten de hulpverlening....
 

peperskoda

Forumguru
Tja een begrijpelijke vergissing met heel vervelende gevolgen. De techniek in de Greenline is van de gevoelige soort. Vroeger kon het niet zoveel kwaad als er een paar liter benzine op een volle tank diesel getankt was, dat werd zelfs wel geadviseerd voor de winterperiode. Tegenwoordig kan dat absoluut niet meer, je brandstofpomp en de verstuivers gaan hier ernstige schade van ondervinden. Ik heb dezelfde vergissing gemaakt en het eerste dat de dealer vroeg was of de motor na deze vergissing nog gelopen had. Dat was gelukkig niet het geval en dat scheelde een hele berg onkosten(ongeveer 2500euro) Tegelijk met mij was er nog een Greenline rijder die ook deze vergissing begaan had en die is zelf naar de dealer gereden wat hem dus een rekening opleverde van 2500 euro. Ik denk dat dit een hele dure les gaat worden....... Er is geen goedkope oplossing voor dit probleem, klein foutje met hele grote gevolgen.
 
De kosten voor het leeghalen van de tank en afvoeren van de brandstof wegen niet op tegen de kosten wanneer de hoge druk pomp kapot gaat en de verstuivers. Dan heb je een kostenplaatje van meer dan 3000 euro.

Leeghalen, filter vervangen en als het kan leiding doorspoelen met diesel en tank helemaal vullen.

Zo bedoel ik het ook niet, het spul moet er uit. Stel nou dat de dealer 500,- rekent, dan ben je bij de ANWB voordeliger uit.

Je hebt, om in aanmerking te komen voor gratis hulpverlening, een wachttijd van 8 dagen, dan zou je je auto 8 dagen moeten laten staan.

Eigen bijdrage om tank leeg te halen: 35,-
 

cali05

Forumguru
doorrijden en steeds verder verdunnen....wel lange ritten maken.....start/stop is funest...dus snelweg op en karren maar, wel rustig aan doen......dus niet vol vermogen..
o ja en steeds tot de nok volgooien (dus nippeltje indrukken) zodat zoveel mogelijk verdund wordt.....

Dat was gelukkig niet het geval en dat scheelde een hele berg onkosten(ongeveer 2500euro) Tegelijk met mij was er nog een Greenline rijder die ook deze vergissing begaan had en die is zelf naar de dealer gereden wat hem dus een rekening opleverde van 2500 euro. Ik denk dat dit een hele dure les gaat worden....... Er is geen goedkope oplossing voor dit probleem, klein foutje met hele grote gevolgen.

Dit is een nadeel van een advies vragen op een forum -de reacties lopen wel extreem uiteen- en daarmee weer een les voor mij....

Zojuist de dealer gebeld die had de volgende reactie: Geen ramp gezien de verhouding, de gereden afstand etc. Laat de tank leegtrekken, brandstof filter vervangen. Goeie diesel erin en het is gefixt. Mijn dealer zit op 40 km. dus daarheen slepen bleek wat gedoe, ophalen kostbaar. Lid geworden van de wegenwacht en die komt vandaag de tank legen. Kosten: €198,04.
 
Dit is een nadeel van een advies vragen op een forum -de reacties lopen wel extreem uiteen- en daarmee weer een les voor mij....

Zojuist de dealer gebeld die had de volgende reactie: Geen ramp gezien de verhouding, de gereden afstand etc. Laat de tank leegtrekken, brandstof filter vervangen. Goeie diesel erin en het is gefixt. Mijn dealer zit op 40 km. dus daarheen slepen bleek wat gedoe, ophalen kostbaar. Lid geworden van de wegenwacht en die komt vandaag de tank legen. Kosten: €198,04.

Weer opgelost!
 
Bovenaan Onderaan