Berend zijn supo

turboturbo

Forumguru
Verrek nu je het zegt. Ik had m'n garage anders genoemd met zo'n achternaam.

Krijg je toch zin van om een bordje 'niet' erachter te plakken?

Octavia32

Forumguru
@dirkie996 en @turboturbo zou ik in eerste instantie ook denken maar deze auto handelaar is uitermate correct en klantvriendelijk ik bedoel wie geeft nou een auto mee met kentekenbewijs van de garage platen mee om 200 km verderop zijn auto te laten inspecteren en zegt dan ook als het niet oké is breng hem dan maar terug. Ik weet niet hoor maar dat wekt wel vertrouwen.

Desperado

Forumguru
Auto Roest is een handelaar die vooral in de wat duurdere auto's doet. De opmerking over de naam is al eens eerder ergens gemaakt. Ze hebben er weinig last van. Het is een goed bedrijf.

SuperBartje

Forumguru
Gefeliciteerd Octavia32,
Uit mijn ervaring kan ik je melden dat deze upgrade je gaat bevallen ! (in mijn geval was mijn forumnaam (onwetend) al klaar heer voor - misschien kan jij die ook nog upgraden)

Bij Roest is ie al van de site af dus de uitvoering/uitrusting (DSG?) was niet meer te vinden. Misschien wil je die nog even posten ?
Klinkt alsof je alles goed gecheckt en geregeld hebt (motor, velgen).
Als ik je een tip mag geven: zet er nieuwe logo's op da's hartstikke mooi, speciaal op een zwarte wagen.

En persoonlijk zou ik de "Superb" letters va de kofferbak verwijderen (of verplaatsen naar linksonder), dat staat nu zo raar in het midden-niet uitgelijnd met TSI rechtsonder (doe ze bij een Combi beter; mij die van mij staat overigens Superb rechts en TSI links???).

Veel fijne en veilige kilometers gewenst.

ertromp

Forumguru
Gefeliciteerd met je aanschaf Berend!
Goed geregeld dat je de motorruimte bij Vruggink laat doen :thumbsup:
Leuk als je wat foto's post van die motorruil

Cordoba

Forumguru
Bij een compleet nieuw blok, zul je geen motorproblemen meekopen, dus gefeliciteerd. Overigens zat ik wel te twijfelen of de oorzaak van de olieproblemen van het oude blok niet in de EGR zit, maar als ik lees hoe de auto is behandeld door de vorige berijder, twijfel ik daaraan.

Octavia32

Forumguru
Er zit geen EGR in een benzine versie dacht ik. Maar anyway.

Het gaat om een 1.8 TSI
elegance buisness line
Volledig leer zwart
Sound system
Zonwering in de deuren
Memory functie in de stoelen
Zeer uitgebreide maxidot als ik het goed zag.
Altijd goed dealer onderhouden.

Verder zal ik meer foto's plaatsen als ik hem opgehaald heb. Ben namelijk net terug uit Italië

Laatst bewerkt:

Octavia32

Forumguru
EGR is voor zover ik weet bestemd voor diesel (exhaust gas reduction valve) heb hem ook nog in mijn O2 zitten alleen afgeblind en is een van de hoofdoorzaken van vermogens verlies.

turboturbo

Forumguru
Op mijn 2003 Fabia met benzinemotor zit zelfs een EGR.
Ik dacht eigenlijk de meeste benzinemotoren vanaf 2000.

Wel een uitzonderlijke situatie dan dat ie niet op een 1.8TSI zit!?

Joske

Forumguru
trouwens, de EGR is er gekomen om de stikstofoxides naar beneden te krijgen (NOx) niet om de CO2 naar beneden te krijgen. Integendeel, er zal eerder wat meer CO2 (roet) gevormd worden mét een EGR dan zonder als ik mij de chemische les nog goed voorheb ;).

Maar door de aanwezigheid van een roetfilter op een diesel kunnen de fabrikanten zich dat veroorloven aangezien deze toch afgevangen worden door het filter.

Joske

Forumguru
Je kan op de meeting voor een voucher opteren é. 25 procent korting en gratis rollenbank voor en na ;)

Octavia32

Forumguru
Hoe goed is VAG techniek t.o.v. JD engineering dan daarbij scheelt het toch 10 pk en 20 NM Bij JD en €125 duurder bij JD

Bovenaan Onderaan