in het begin waren er inderdaad wel een paar foutieve veronderstellingen door een tekort aan info maar die weinig veranderen aan de zaak.Van degene die de helft van dit topic heeft gevuld met veronderstellingen...
....1zijdig verhaal, mogelijke manupilatie van het verhaal door een TS, veel foutieve interpretaties, veel foute informatie, mensen die zich niet kunnen inleven in situaties, bepaalde waarheden niet willen zien, ....
Wat mijzelf heel erg stoort is de onkunde en gebrekkige vakinhoudelijke kennis van veel verkopers.
Op zich niets mis mee, maar meestal proberen deze lieden het te verbloemen d.m.v. óf een onuitstaanbare arrogante houding, óf het uitkramen van verschrikkelijke domme verhalen...
En voor die ene verkoper die zijn product en vak niet onder de knie heeft, zijn er vele andere die het wel perfect beheersen. Probleem in de autosector is ook het vele verloop. Het is komen en gaan van verkopers. Al dan niet wegens ontslag of niet. Als verkoper heb je wel redelijk wat tijd nodig om je product door en door te kennen. Al de details leer je niet op 1 dag. Geldt trouwens niet alleen voor een autoverkoper maar voor alle verkopers en je kan dit gerust doortrekken naar alle beroepen.Wat mijzelf heel erg stoort is de onkunde en gebrekkige vakinhoudelijke kennis van veel verkopers.
Op zich niets mis mee, maar meestal proberen deze lieden het te verbloemen d.m.v. óf een onuitstaanbare arrogante houding, óf het uitkramen van verschrikkelijke domme verhalen...
Daar maken veel (beginnende) verkopers de fout. Niet durven toegeven dat je iets niet weet. Je geraakt veel verder met aan te geven dat je het gaat opzoeken dan ter plaatse iets uit te vinden of zelf te gokken. In het begin zelf ook nog die fout regelmatig gemaakt. Natuurlijk is het ook niet de bedoeling dat je dit bij elke vraag toepastWat me bij "mijn" dealer opvalt is inderdaad dat er wel eens wat kennis ontbreekt, maar je wordt niet met een kluitje in het riet gestuurd, wat men niet weet gaat men uitzoeken. Bij de bestelling van m'n laatste Octavia onlangs werd er zelfs een andere klant gebeld, om te vragen hoe iets in zijn onlangs afgeleverde auto er uit zag. Het betrof overigens een vraag/probleem waarvan ik het achteraf ook niet zo heel vreemd vond dat de mannen het niet wisten. In de brochure staat een foto van de achterkant van de middenconsole, met daarin 2 USB aansluitingen en een 230V aansluiting. Dat die 230V een optie was wist ik, maar ik vroeg me af of die 2 USB gaten standaard waren of niet. Uiteindelijk bleken die te horen bij de ook optionele achterbankverwarming, welke fabrikant/importeur bedenkt die combo??
Volgens mij is de tijd van de slavernij al lang voorbij hoor.Een verkoper behoort nederig naar zijn klant te zijn.
Moet die klant zich wel koninklijk gedragen...Een klant blijft altijd koning, hij is degenen met het geld dat de verkoper uit de klant zijn zakken moet praten.
...
Helaas komt slavernij nog meer voor dan ooit tevoren. Maar er is niemand die het nog verdedigt . Terwijl bizar genoeg het onnodig gebruik en zelfs doden van anderen die tot een andere diersoort behoren, door de meesten als volstrekt normaal en vanzelfsprekend wordt gezien. En nog gekker is dat de meesten niettemin vinden dat die dieren er toe doen of zelfs beweren van ze te houden.Volgens mij is de tijd van de slavernij al lang voorbij hoor.
Horigen en edelmannen is iets van een paar honderd jaar geleden...
Moet die klant zich wel koninklijk gedragen...
_______________________________________________________
Dank jullie allemaal voor dit relaas! Deze hele soap bevestigt wederom mijn idee dat verkopers een 'storende' factor zijn en een koop/verkoop transactie alleen maar vertroebelen.
Ik heb me vermaakt.
Heb nog nooit wat gehad aan een verkoper van kostbare producten. Of het nou een huis, een auto, een keuken, [whatever kostbaar goed] was. Ik weet wat ik wil, financiële en transactie details vastleggen en klaar!
En mensen die mij geld uit de zak zouden moeten praten, zijn al helemaal aan het verkeerde adres.
Wordt hoog tijd dat zaken als nieuwe auto's ook helemaal online, zonder homo venditor tussenkomst, aangeschaft kunnen worden.
En ja, ik weet dat het al kan, maar het schijnt maar niet grootschalig van de grond te komen.
je bedoelt verheven boven het volk, wereldvreemd, egocentrisch, iedereen moet buigen voor hem, ...die klant zich wel koninklijk gedragen...
Hoezo, als iemand een ervaring hier deelt, dan ga je er toch van uit dat dat een authentieke weergave is? Anders kunnen we het forum net zo goed opheffen.
Aannamen dat een eenzijdig verhaal dé waarheid is, is enerzijds goed (niemand was erbij, dus iedere andere interpretatie is een gok), maart anderzijds ook onmogelijk. In een verhaal als dit, waarin iemand zich tekort gedaan voelt, zal diens weergave altijd gekleurd zijn. Onbewust! Dat weet jij met jouw beroepservaring als geen ander. Dus nee, we moeten de casus niet gaan inkleuren, maar je moet tegelijk wél in je achterhoofd houden dat de interpretatie van TS mogelijk niet helemaal feitelijk is.Kijk, nu komt de aap uit de mouw. Ik ga er idd van uit dat ts een authentieke weergave geeft van zijn ervaring. En ook al was dat niet zo, dan nog zouden we er hier vanuit moeten gaan en het gepresenteerde verhaal beschouwen als een case welke ons wordt voorgelegd. Nu plots wordt uitgegaan van mogelijk andere scenario's, waarbij wordt gesuggereerd dat ts de zaak niet waarheidsgetrouw weergeeft maar bewust een bepaald beeld wil doen postvatten, lijkt me verdere discussie dan ook niet zinvol.
Sorry, maar deze post móest ik even liken en als bonus ook nog citerenIk was er zelf ook allang weg van, en heb geprobeerd het topic te ontvolgen, maar elke keer als iemand besluit één van mijn eerdere bijdragen leuk te vinden, volg ik het kennelijk weer.
Eens!!!!!Heb nog nooit wat gehad aan een verkoper van kostbare producten. Of het nou een huis, een auto, een keuken, [whatever kostbaar goed] was. Ik weet wat ik wil, financiële en transactie details vastleggen en klaar! En mensen die mij geld uit de zak zouden moeten praten, zijn al helemaal aan het verkeerde adres.
maar je moet tegelijk wél in je achterhoofd houden dat de interpretatie van TS mogelijk niet helemaal feitelijk is.
Zeker als TS zelf verschillende weergaven geeft van het startgesprek, is enige twijfel vrij logisch.
je was niet gefrustreerd, je bent niet te kort gedaan, je was niet onvriendelijk, het was zeker geen onbeleefd gesprek, .. maar je hebt wel duidelijk gemaakt tegen de verkoper wat je van de situatie vond, je vond het nodig om de verkoper tegen de spreekwoordelijke muur te zetten en je bent dan maar direct een Kodiaq gaan kopen.Wat toch apart dat iedereen die er niet bij was het toch meent beter te weten......
Ik voel me overigens niet te kort gedaan. Ik heb hier gewoon iets gemeld dat ik meegemaakt heb. Iets dat ik niet vind getuigen van inzicht in marketing. Doe ik dat ooit nog? Denk het niet, gezien alle onzin die er vervolgens over mij geschreven wordt. Maar tekort gedaan? Nee hoor, ik heb een uur later een Kodiaq gekocht !!
je bent dan maar direct een Kodiaq gaan kopen.
Ik zou dan vermoedelijk toch een beetje anders tegen Kodiaq-rijders gaan aankijken, denk ik...Waar moet dat heen met deze wereld, als iedereen die teleurgesteld wordt door een Nissan-dealer, maar gelijk een Kodiaq gaat kopen!