Binnenkant ruiten nat

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erik_NL

Forumguru
... waarom zouden dit de achterdeuren zijn, zijn die anders gemaakt dan de voordeuren?
lekkage kan bij ieder portier optreden
Bij onze Fabia was het links-voor en links-achter
Dat er gekit is kan je zo niet zien. Alleen het linker achterportier klemt wat.
Volgens het Duitse Škodaforum komt recidief lekkage nogal eens voor, maar v
ooralsnog heeft onze Fabia sinds bijna twee jaar geen lekkage meer gehad.

puub

Nieuw lid
Lekkage achterdeuren

Bij het stofzuigen merkte ik dat onder de achtermatten de vloer kletsnat is.

De Dealer onderkende het probleem gelijk.
De achtere portieren lekken langs de bekleding.
Donderdag wordt het gerepareerd.
Ik had al steeds last van ontzettend vochtige ramen.
Duidelijk een geval, ook na twee jaar, van garantie, omdat het euvel van af het begin aanwezig was.
Als je een nieuwe auto koopt mag je op zijn minst verwachten dat hij waterdicht is.:smiley29:

Fabia

† In Memoriam
Als je een nieuwe auto koopt mag je op zijn minst verwachten dat hij waterdicht is.:smiley29:

Ben het helemaal met je eens, maar helaas heeft iedere Fabia er last van. Ik heb mijn nieuwe gekochte Fabia uit 2005 ook onder garantie laten afkitten. Eigenlijk zou het gewoon af fabriek moeten gebeuren.

EdK

Forumguru

De achtere portieren lekken langs de bekleding.
Duidelijk een geval, ook na twee jaar, van garantie, omdat het euvel van af het begin aanwezig was.

Begin nu alvast met wat kranten onder je mat te laggen en verwissel die elke dag totdat het gerepareerd is !!
Daarna een vochtvreter plaatsen en je losse mat even voor die tijd verwijderen totdat de boel droog is !!
Doe je dat niet dan staan de pado's en schimmels op je vloerbekleding, en dit is erg moeilijk te verwijderen op de lange duur !!

puub

Nieuw lid
Lekkage achterdeuren

Begin nu alvast met wat kranten onder je mat te laggen en verwissel die elke dag totdat het gerepareerd is !!
Daarna een vochtvreter plaatsen en je losse mat even voor die tijd verwijderen totdat de boel droog is !!
Doe je dat niet dan staan de pado's en schimmels op je vloerbekleding, en dit is erg moeilijk te verwijderen op de lange duur !!

Oke bedankt voor de tip

cvegreen

Forumguru
Zou eigenlijk ook beter eens voelen aan mijn matten achteraan of die nat zijn. Heb het hier al vaak gelezen op het forum , maar het was nog niet in mij opgekomen om dit ook eens te checken . Zal dat morgen of zo ook eens doen.

Gieliovd

Forumguru
Zou eigenlijk ook beter eens voelen aan mijn matten achteraan of die nat zijn. Heb het hier al vaak gelezen op het forum , maar het was nog niet in mij opgekomen om dit ook eens te checken . Zal dat morgen of zo ook eens doen.​
Same here... maar als ik in de auto stap is het elke dag stikdonker :smirk:

Erik_NL

Forumguru
stupids.gif

puub

Nieuw lid
lekkage achterdeuren

Sinds kort rijd ik in een Fabia. Het rijdt fantastisch, heb alleen 1 kleine vraag.

Als ik 's avonds een stukje wil gaan rijden, zijn soms de binnenkant van alle ruiten zeiknat. Het aanzetten van de blower verhelpt dit probleem niet dus gaan we maar aan de slag met een theedoek.
Mijn auto staat niet direct aan het water en de parkeerplaats is ook niet bijzonder vochtig.

Is mijn auto lek? Of moet ik tijdens het rijden iets aan/uitzetten?

I feel like a dork :blush: maar er is hier vast een eenvoudige oplossing voor!

De vloer achterin is waarschijnlijk ook nat.
De achterdeuren moeten opnieuw afgekit worden.

puub

Nieuw lid

De achterste portieren lekken langs de bekleding.

Wil mijn bericht wijzigen, hoe moet dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan