Binnenspiegel verplaatsen naar boven?

chris2709

Senior Member
Ik heb zelf ook een zelfdimmende spiegel. In het onderdeel zie je een kamertje zitten, waar je de kabel met stekker doorheen kunt voeren. Ik was eerst bang de kabel te moeten verlengen, maar dat is vooralsnog niet nodig.

Veel gehoorde opmerking tijdens de haarspeldbochten in Italië: "Wat kijk jij vreemd!" als ik weer eens helemaal voorovergebogen onder de spiegel door zat te mikken...

andrehj

Forumguru
Goed bezig! Met welk pakket heb je dit ontworpen en maak je het model beschikbaar? Ik ben ook wel geïnteresseerd namelijk.

chris2709

Senior Member
Goed bezig! Met welk pakket heb je dit ontworpen en maak je het model beschikbaar? Ik ben ook wel geïnteresseerd namelijk.

Ik heb het met Autodesk Inventor ontworpen, een 3D pakket wat wij gebruiken voor machinebouw. En het zou wel een beetje flauw zijn om het niet voor anderen beschikbaar te stellen vind ik zelf. Voor lange mensen is e.e.a. al lastig genoeg!

Maar eerst maar even afwachten hoe het er straks uitziet. Het is per slot van rekening wel met een hoop aannames ontworpen (hoe meet je in vredesnaam welke hoek er in moet zitten als de vooruit ook een bolling heeft??).

Joske

Forumguru
als het lukt en past en werkt etc.. dan denk ik wel dat je een gat in de markt gevonden hebt in dat reuzenlandje van jullie :D

chris2709

Senior Member
Ik heb het onderdeel binnen! Meteen zwart geimpregneerd en... nu is de Superb er niet om te passen! :banghead:
Mijn vrouw is er mee weg...

Qua pasvorm kan ik in ieder geval de afdekkap rond de spiegelsteun passen en die past alvast! Zie onderstaande foto's: het onderdeel is nog nat :D...
houder_zwart.jpg houder met afdekkap.jpg

CDK

Forumguru
ik ben echt heeeeel benieuwd hoe dit gaat aflopen!!!

P.S. en ook hoe het met de licht/regensensor gaat werken...

Greetz Corné

chris2709

Senior Member
Nou, hij zit op z'n (hogere) plek!!!

Ik kwam nog een tekenfoutje tegen, waardoor ik nog iets materiaal aan de binnenkant moest weghalen, maar daarna was het eigenlijk vrij eenvoudig. Eerst het nieuwe deel over de houder met regensensor geschoven (uitkijken met de kabelboom van de spiegel) daarna de spiegelhouder op het nieuwe deel geschoven. Als laatste nog wat materiaal aan de onder- en bovenzijde van de plastic sierkap moeten verwijderen, omdat die nu om de kabelgoot cq kabelboom heen moet vallen.

Het geheel zit best stevig moet ik zeggen, hoewel ik er wel sterk aan denk een borgpen te plaatsen, die voorkomt dat het geheel van de steun af kan glijden (De klikverbinding die er zit, zei wel 'klik', maar toch...) Gelukkig had ik daar al gaatjes voor in het deel laten printen, zodat dat ook niet moeilijk hoeft te zijn. Ik wacht eerst even af.

Ik ben zeeeeeeeer tevreden (en best wel een beetje trots op mezelf ;)) Vanaf de bestuurdersplaats zie je het onderdeel niet zitten (afhankelijk van je lengte natuurlijk) en je hebt veel meer zicht!

Kijk maar eens naar de foto's, bedenk wel even dat een deel van de foto's met flits is gemaakt en qua kleur dus een vertekend beeld kan geven.
P1040906.jpg P1040913.jpg P1040906.jpg P1040913.jpg P1040917.jpg P1040924.jpg P1040926.jpg P1040927.jpg

Zou iemand nog even willen meten hoe groot de afstand tussen plafond en spiegel standaard is? Bij mij is die nu 15 mm en wil nog graag even weten hoeveel ik met deze operatie ben opgeschoten (ben het vantevoren vergeten te meten)

Vanaf het raam tot bovenkant spiegel is het loodrecht naar beneden 60 mm. Vanaf de stoffeering 50 mm.

5ygyqumu.jpg

CDK

Forumguru
ik zou het graag in real life bekijken! maar mijn complimenten hoor! als er in het echt heel netjes uitziet dan heb ik ook wel interesse.... maar ook jij staat helaas niet op de meeting lijst van 28/9 :( maar misschien kan ik een keer bij je komen kijken?

Greetz Corné

Canon-Eye

Forumguru
Zie je op een vlakke weg nog wel de horizon achter je in de spiegel - anders gezegd, is de bovenrand van je achterruit nu niet wat "te laag" geworden?

CDK

Forumguru
Laat ik die vraag nu ook hebben willen stellen...... :) ik vermoed van wel, aangezien de spiegel zeer goed kantelbaar/verstelbaar is.

Is het ook weer gemakkelijk de modificatie terug te draaien of gaat dit lastig? Even denkend aan latere verkoop van auto. Is het mogelijk de hoeken aan de onderkant ronder te laten lopen? Vanaf de buitenkant ziet er erg grof uit. Althans voor hoever ik dit kan beoordelen vanaf de foto.

chris2709

Senior Member
Ik heb nog niet gereden om de horizon-look uit te proberen, maar ik verwacht niet te veel problemen (zie ook de foto van de binnenspiegel met mijn slaperig hoofd erop). Maandag kan ik meer vertellen na een rit van 100 km.

Modificatie terugbouwen is uitgangspunt geweest bij het ontwerp. Ik heb weliswaar twee hoekjes uit de sierkap verwijderd, maar je kunt er ook voor kiezen een extra kap aan te schaffen, zodat je een originele overhoudt. Maar in ieder geval kun je het onderdeel zo weer weghalen.

En dat het er van buiten grof uitziet: Ik heb niet die indruk. Het is weliswaar af te ronden, maar dan ziet het er van binnen weer wat vreemd uit vermoed ik. En elke aanpassing brengt weer een risico mbt de pasvorm mee.

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan