Binnenspiegel verplaatsen naar boven?

chris2709

Senior Member
ik zou het graag in real life bekijken! maar mijn complimenten hoor! als er in het echt heel netjes uitziet dan heb ik ook wel interesse.... maar ook jij staat helaas niet op de meeting lijst van 28/9 :( maar misschien kan ik een keer bij je komen kijken?

Greetz Corné

Even vergeten hierop te antwoorden: Je bent altijd welkom om te komen kijken!

CDK

Forumguru
bedankt voor je reactie, ik mis ook wel eens iets helaas ;)
als je er op 28/9 niet bij bent, wordt het een keertje in oktober denk ik als dat bij jou ook past?
alvast bedankt!!

Greetz Corné

Laatst bewerkt:

Sciroccofrank

Senior Member
Geniale briljante oplossing :dankje::dankje: In mijn O2 RS heb ik hier geen last van maar in mijn scirocco des te meer, ik ben 1.98 en dat icm de lage daklijn van de rocco is drama......heb zelfs de zittingen al laten verlagen maar dat was een winst van 1.5 cm, scheelt wel wat maar ik koekeloer nog steeds tegen de binnenspiegel aan.
Ik denk dat je ontwerp voor de gehele VAG groep toepasbaar is, dus waar kan ik bestellen....:thumbsup: Dit MOET ik gewoon hebben, dus zet mij maar op de bestellijst:D

• Leuk
Waarderingen: CDK

chris2709

Senior Member
Ik zal morgen na de eerste lange rit met hoge spiegel mijn bevindingen nog even melden. Als ik dan nog steeds tevreden ben, zal ik jullie wel even vragen je interesse aan te geven.

@ Corné: ik zie dat je uit Zwijndrecht moet komen? Zwijndrecht-Drachten v.v. kost voor jouw auto zo'n 85 Euro aan brandstof (of heb je nog een Citigo?)... Kun je bijna zo'n spiegelsteun op de gok voor aanschaffen. Niet dat je niet welkom bent hoor, integendeel! September is voor mij ook een drukke maand, in oktober hebben wij vast nog wel ergens een plekje...

• Leuk

CDK

Forumguru
die brandstof daar lig ik niet zo wakker van en waarschijnlijk wil ik er toch wel 1 aanschaffen, maar zou het graag ff zien hoe het er uitziet vanaf de buitenkant, vanaf binnen zie je nu alleen maar de spiegel en niets van de steun toch? als ik er 1 bestel, zit daar dan al een modificatie op, of moet er nog steeds gevijld worden? doe je ook aan inbouwservice? ;)

ben benieuwd naar je ervaring morgen!!

Greetz Corné

chris2709

Senior Member
Na 40 km: ik ervaar geen belemmering in het zicht naar achter. Natuurlijk is het zo dat je aan de bovenzijde minder ziet. Maar de horizon is voor mij nog duidelijk zichtbaar en voor de mensen die kleiner zijn dan ik (2.07 m) nog beter. Ik ben in ieder geval nu erg blij dat ik zonder te bukken de rest van de 180°-naar-rechts uitvoegstroken voor mij kan zien!! Ik had de spiegel zelfs nog wel verder naar boven gewild, maar ja, je kunt niet alles hebben :D.

Origineel zit de spiegel dus 50 mm (bedankt Christiand) onder de stoffering, bij is dat nu 15 mm. Van binnen zie je onder de spiegel niets van de steun, aan de bovenzijde zie je het wel, maar ook daarvoor geldt: ben je kleiner dan ik, dan zie je minder.

Minpuntjes heb ik ook nog gemerkt: als je de deur dichtdoet, trilt de spiegel een beetje, ook als je vanuit lagere toerentallen (bv 1200 1/min) snel een auto wilt inhalen, merk je een lichte trilling. Dit komt doordat het deel waar de spiegel nu op geklikt is, net voor de ruit zweeft. Ik kan voor versie 2.0 nog wel een afsteuning maken naar het glas. Maar rampzalig is het ook weer niet hoor, ik zou 'm er niet voor demonteren :D.
Bij interesse ga ik dus drie modificaties aan het model aanbrengen:
1) afsteuning naar het glas dmv een tweetal bolletjes
2) iets meer ruimte voor de bandkabel
3) de modificatie die ik zelf al had aangebracht (zodat je waarschijnlijk niet meer hoeft te vijlen, Corné :D)

Ik heb nog nooit zo vaak in de spiegel gekeken...

Maar nog wel even een serieuze noot: ik wil de steun voor belangstellenden wel leveren, maar ik geef op geen enkele manier garantie en ben op geen enkele manier aansprakelijk voor welke schade dan ook. Alles is voor eigen risico. Daar zal de prijs dan ook naar zijn: gebaseerd op een vriendendienst.

Ik zal na aanpassing van het model de prijs even laten weten, daarna hoor ik graag van jullie hoeveel ik moet bestellen. Hoe meer, hoe goedkoper natuurlijk!

Canon-Eye

Forumguru
Heeft iemand enig idee of de spiegelsteun van de Fabia II dezelfde vorm en maatvoering heeft?
In dat geval...

CDK

Forumguru
als de trilling er uit is wil ik er absoluut 1 afnemen, maar ben allergisch voor trillingen en rammeltjes.....
monteer je ook ter plaatse? bestel dan maar vast :D

Cordoba

Forumguru
Trilling kan afhankelijk zijn van motorisering, en is wel te berekenen, maar in dit geval is proberen eigenlijk de beste optie. (ik zat me het verhaal over trillingsgevoeligheid juist af te vragen). Het kan zijn dat door de modificatie van de afmetingen de trilling al is verdwenen (iets andere eigen frequentie van het onderdeel).

chris2709

Senior Member
Ik zal eens stukje roerstaaf er tussen prutsen om afsteuning naar het glas te simuleren. Als die dikte volstaat, weet ik meteen de lengte van de afsteuning voor de 1.6 tdi greenline. Ik verwacht dat de 3.6FSI V6 dan zeker geen problemen geeft :D. Waarschijnlijk (zoals Cordoba al stelt dat het onder meer afhangt van de motorisering) heeft Corné er met de gebalanceerde V6 helemaal geen last van tijdens het rijden.

Ook ik ben allergisch voor rammeltjes en trillingen. Ik heb eens een complete achterbankconstructie gesloopt omdat ik een kraakje hoorde (en niemand anders die dat hoorde natuurlijk). Dus als ik aangeef dat het niet dramatisch is, hebben anderen al zoiets van: waar maak je je in vredesnaam druk over? (om de mate van ernst van de trilling maar even aan te geven).

• Leuk

Cordoba

Forumguru
Trillend beeld is toch wat anders dan het geluid.

Andere motorisering, betekent andere toerentallen, andere motorsteunen enz. dus kan compleet anders zijn. Eventueel kun je overwegen om aan de binnenzijde van het onderdeel (dus buiten het zicht), bijv. zo'n stukje roerstaaf te lijmen, of alleen wat lijm in de hoeken waar het kan, zodat de eigen frequentie veranderd en je dus geen probleem meer hebt met de trilling.

mikehotel

Actief lid
Maar nog wel even een serieuze noot: ik wil de steun voor belangstellenden wel leveren, maar ik geef op geen enkele manier garantie en ben op geen enkele manier aansprakelijk voor welke schade dan ook. Alles is voor eigen risico. Daar zal de prijs dan ook naar zijn: gebaseerd op een vriendendienst.

@chris2709:
Wat mij betreft in ieder geval géén probleem; ik ben blij dat je dit uitvoert en met ons wil delen. Keep up the good work!

Sciroccofrank

Senior Member
Ziet er super uit @chris2709 kan haast niet wachten tot je ze hebt :dankje: Wellicht een idee om er bij jou een soort van minimeet van te maken en de rest te helpen (op eigen risico uiteraard) met de installatie, ik ga er graag een stukkie voor rijden :D

Heb net nog ff in de scirocco gekeken en de binnenspiegel is imo dezelfde als in de superb :yeehaa: Kan ik eindelijk zonder zere nek over de Ring knallen:D:D:D

• Leuk
Als de modificatie gemakkelijk terug te brengen is en de prijs goed wil er graag eentje bestellen. Liefst met montage als het mogelijk is.

• Leuk
Bovenaan Onderaan