Dat de verbinding met scotch blokjes gedaan wordt is inderdaad niet echt fijn, maar het gaat hierbij om de weerstanden.
Het punt is dus waarom levert de één een SMD weerstandje wat maar 1.2watt kan hebben terwijl de ander vermogens-weerstanden levert, dat is nogal een verschil namelijk.
dat is niet zo moeilijk. die SMD weerstand is zo hoogohmig dat ie weinig vermogen te verwerken krijgt.
in het draadje waar de foto geplaatst is wordt vermeld dat er aan beide zijden een "2200" weerstand zit. dit is in SMD code een weerstand van 220 ohm. twee parallel levert dan een 110 ohm weerstand op.
een weerstand van 220 ohm op 12V dissipeert P = U*U/R = 12*12/220 = 0.65Watt
tesamen een 1.3Watt, ik gok dat de LED er ook nog een Watt bij doet. dan zit je al richting 2.5 Watt ipv de standaard 5W/12V lamp. niet zoveel verschil.
een 5W lamp is ook niet altijd 5W. hangt af van het feit of de lamp nieuw of oud is, en koud of warm. ook de CAN zal wel wat tolerantie hebben ingebouwd, bv een lamp van 2W tot 8W is okee. per slot van rekening hoeft er alleen maar een melding gegeven te worden als een lamp geheel stuk is.
kan me wel indenken dat dit niet bij elk merk auto goed gaat. zouden ze eigenlijk nog wat meer led's en meer weerstanden parallel moeten zetten... kost natuurlijjk ook weer meer om te maken.