Allereerst welkom! Velen hier waarderen het als je je even voorstelt in de
Meet & Greet.
Wat betreft je probleem: bokken bij lage toeren is een lastig ding. Bougies is idd een mogelijke oorzaak, al hebben die meestal bij hogere toeren problemen. Turbo is bij lage toeren (<1500 tpm) nog niet actief, dus zou ik zelf niet aan gedacht hebben.
Heb je de auto uitgelezen (of dat laten doen) op foutcodes? Dat kan wellicht al wat de goede kant op wijzen. Ik vermoed zelf dat er ergens een parameter niet goed uitgelezen wordt, bijv een MAP sensor oid.
Beste Tees, dank voor jouw reactie! Ik heb het forum nog niet zolang en ben nog een beetje aan het uitpluizen hoe het werkt. Dank voor de tip voor meet en great daar zal ik mezelf kort in voorstellen.
Ik ben zo kundig momenteel op dit forum dat ik antwoord heb gegeven op uw vraag maar dan als reactie bij Duijzer.
Mbt uw antwoord:
De auto doet het Indd bij lage toeren dit bokken. En ook alleen in de 1e versnelling, en onlangs merkte ik het op dat de auto dit ook doet in zijn achteruit.
Op het moment dat ik de auto bijvoorbeeld in versnelling 3 heb staan, en laat de auto langzaam uitrollen dan begint de auto bij lage toeren (1000/1500) ook een kort ratelend geluid te maken. Doet doet die in elke versnelling en alleen bij lage toeren.
Dus mijn aanname is dat het iets mechanisch is.
Een EGR klep lijkt me dan ook niet de bron te zijn mocht dit tot de opties behoren.
De auto verder rijdt als een zonnetje, de motor is stabiel, dwz geen fluctuaties in toerental als de motor stationair loopt of dergelijke.
Bij de reactie op Duijzer heb ik ook nog het eea aan informatie gegeven.
Dank voor de genomen moeite en advies tot zover