zonder overleg een reparatie bij derden uit laten voeren en dan de kosten nog verhalen bij de verkoper,
als dit lukt dan verdien je een lintje
garantie op een slijtage onderdeel is altijd een moeilijk verhaal,
zeker als je hebt proefgereden voor de aankoop
dat heb ik ook laten rusten! Helaas viel het bokken eerst niet echt op tijdens de proefrit pas toen we thuis waren en de stad in gingen met stoppen en optrekken kwam het euvel. De volgende dagen korte afstanden gereden geen last. Toen weer een grotere afstand waardoor de auto warme werd hadden we weer last en toen ook direct gemeld. De verkoper wou alleen meedenken als ik die kant op zou komen. En de auto daar liet staan voor onderhoudt.
En ja die reparatie had hij vooraf moeten bespreken en dus is de kans klein dat je nog aanspraak kan doen op de verkopende partij, want die heeft immers geen kans gekregen om het te verhelpen.
heel simpel, ik heb de auto gekocht erin proef gereden en helaas bij een warme motor geconstateerd dat de auto iets bokte. 1e instantie denk je het ligt aan jezelf. Volgende dagen erop korte routes gereden en geen last, na een volgende lange rit (dus warme motor/blok) weer zelfde bokken bij optrekken. Contact gezocht met de verkoper. Hij heeft mij netjes te woord gestaan echter op een afstand van ruim 200km gaf hij me 2 opties.
1: hij wou de auto wel van me terug kopen.
2: hij wou de auto zelf zien en mee rijden, vervolgens bij hem in de buurt laten repareren met een 50/50 regeling, mocht het om slijtage gaan etc.
Daar de auto voor de 80K beurt moest heb ik een afspraak gemaakt bij de Skoda dealer in mijn buurt en is er een grote check geweest plus onderhoudt plus inspectie voor het bokken.
Uit de computer kwam geen foutmelding en de monteur heeft gereden en die kwam met een lijst aan met mogelijke opties die als ik die allemaal zou willen uitsluiten ruim 3k verder zou zijn. Je snapt dat de verkoper in deze niet happig is en zegt regel het maar.
Ik heb toen de verkoper meerdere malen gecontact om tot een oplossing te komen zodat ik niet 1 a 2 dagen vrij hoefde te nemen om naar hem te rijden en eventueel te overnachten om vervolgens de auto bij hem in de buurt in onderhoudt te doen en dan als nog gedeeltelijk de kosten moet betalen plus reis en de kosten die daarbij horen.
De auto was goed op het bokken na en heb toen besloten het te laten voor wat het is daar de verkoper ook niet wou meewerken aan andere oplossingen.
Denk dat het een vertrouwenskwestie is geworden.
Ah fijn, de auto werkt nu heb er sinds aanschaf kleine 2 a 2,5k aan uit gegeven en weet nu zeker dat ik komende tijd een goede auto heb zonder gebreken
Soms koop je een gebruikte auto en heb je gewoon pech. Denk dat dit een gevalletje pech is.
Maar dank allen voor het mee denken in deze!