Bosch ruitenwisserbladen voor de O3 combi

OctaviaWest

Actief lid
Hallo,

Mijn ruitenwisserbladen zijn aan vervanging toe, want ze beginnen strepen te trekken. En de achterste begint zwabbergeluid te maken. Geen idee wat een set originele Skodabladen kost, maar het zal wellicht meer zijn dan die van Bosch (dat zijn naar mijn ervaring erg goeie -- ik weet niet welke makelij deze hadden die af fabriek op de auto zaten maar ik was er niet zo tevreden over, heb wel betere van Bosch gehad op mijn Golf vroeger) die zeer betaalbaar zijn als je ze via mister-auto (.be of .nl) bestelt.

Enig probleem: op de site van Mister Auto wordt de O3 nog niet weergegeven. Dus niet makkelijk om de juiste te pakken te krijgen.

Na enig zoeken vind ik dat de voorste wisserbladen (setje van twee stuks, links en rechts voor 19,59 euro) productcode 3 397 007 620 zou moeten zijn. Die voor de achterruit wil ik meteen meebestellen maar ik vind niet welke ik hebben moet.

Heeft iemand al eens Bosch-wisserbladen voor een O3 besteld? Kan je me zeggen of ik de juiste productcode voor de voorkant te pakken heb? En welk type ik nodig heb voor achteraan?

Dankjewel hoor!

Joske

Forumguru
ik weet niet welke makelij deze hadden die af fabriek op de auto zaten maar ik was er niet zo tevreden over,
en ik die dacht dat het aan mij lag!

Ik vind mijn ruitenwisserbladen bijzonder slecht, vanaf week 1 al, lijkt wel alsof ze eerste een halve dag in het zand liggen schrapen hebben ofzo.. wat een strepen.. is dat bij jou ook het geval?

"normaliter" (bij de O2 was dit toch zo) is het fabrieksaf Bosch..

Joske

Forumguru
Klopt @Neptukker :thumbsup:

ik heb ook geen up to date catalogus gevonden van Bosch... beetje zonde eigenlijk

Ik heb nog een set liggen van mijn O2, ga eens kijken of die ook passen

Heb trouwens enkel artikelnummers van Skoda zelf gevonden..

Naamloos.jpg

Stinger

Actief lid
Ik had ooit vroeger voor een Golf 5 (1K model) losse ruiten wisselbladen (1K0 955 429 B) kunnen bestellen bij de dealer. Scheelt weer bijna 20 euro vergeleken met een kant klare set van Bosch. Ik weet niet of Skoda die lost verkoopt.

Na wat onderzoek kan ik zeggen dat de originele van mijn O3 worden gemaakt door SWF/Valeo. 3 jaar terug had ik voor mijn passat bij de dealer ruitenwissers gehaald en het waren Bosch wissers. Echter begin vorig jaar heb ik weer gehaald en het waren al Valeo. Ik heb ze vergeleken met de wissers op de Octavia en ze hebben veel overeenkomsten. Het lijkt erop dat VW van leverancier is overgestapt. Mijn ervaring is dat de flatblade originele wisser het beste resultaat en levensduur hebben, maar dit is niet objectief...

Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
en mijn ervaring is dat Valeo "rommel" is.. en nooit meer op mijn auto komt :D

dus als er nu op de O3 Valeo's zitten verklaart dat ineens heel veel imo....

en mijn ervaring is dat Valeo "rommel" is.. en nooit meer op mijn auto komt :D

dus als er nu op de O3 Valeo's zitten verklaart dat ineens heel veel imo....

Daarom zeg ik ook dat het mijn subjectieve mening is. Ik had voor de passat ook bosch aerotwins van mister-auto gemonteerd, geproduceerd in china trouwens, en ben er niet over te spreken... :pardon:
Maar dat de originele van Valeo/SWF zijn is zeker!

2015ABL

Forumguru
Ik vind de bosch wissers maar tegenvallen, na een half jaar soms en binnen een jaar zeker: weer strepen.

kansberg

Forumguru
@Joske : De achterwisser zeker wel, even uit m'n blote hoofd € 11,65 excl. btw. Maar de voorwissers zal niet lukken voor dat bedrag, ook al omdat Brezan officieel geen leverancier van Bosch is en derhalve de wissers extern inkoopt. Ons premium merk is SWF, wat bruto prijs/kwaliteitsniveau zich kan meten met Bosch.

OctaviaWest

Actief lid
Ik denk dat ik ze gevonden heb.

Kit vooraan BOSCH - Ref: 3 397 007 620
Achteraan BOSCH - Ref: 3 397 008 998

Samen 29,50 euro bij mister auto, excl. de verzendingskosten.

Bovenaan Onderaan