Bosch ruitenwisserbladen voor de O3 combi

kansberg

Forumguru
@OctaviaWest : De 3 397 008 998 Past perfect. Op mijn auto, maar niet op de Octavia, deze is 400 mm. lang en op de Octavia hoort een 330 mm. wisserblad: de 3 397 008 713.

Kogamyata

Senior Member
Hallo Lui,

Hebben jullie ook ervaringen met wissers voor Fabia 2 1,2 tdgl 11-2010? Ik las in dit Topic iets over Mister Auto. De wissers zijn daar goedkoop ca € 29,- maar weet je wel dat de bezorgkosten ruim € 12,- zijn en daarover werd m.i. niet gerept.

Is het ook mogelijk om losse rubbers in de houders te schuiven en zo ja waar zijn die te koop??

groeten,
Joop.

micky

Forumguru
koop gewoon kwaliteit, dit soort gerommel en gepruts............. 1 set gaat 1 jaar mee....

(oke, ik verslijt er 2 maar ik heb een leasel en rij extreem veel.)

kansberg

Forumguru
@micky : Kwaliteitsbladen als SWF, Bosch en Valeo gaan vaak langer mee.., 1,5 tot 2 jaar. Uitgaande van 20.000 km. per jaar en enige zorg, met nam in de winterperiode.

micky

Forumguru
@kansberg ik koop allen maar kwaliteit, de Bosch bladen op de Fiat 500 van mijn vrouw zijn ook nu na 1,5 jaar en 7000km echt versleten, de auto krijgt geen was op de ruit, want ik was zelf, de auto staat binnen in de winter, maar de zon heeft gewoon haar invloed.. dit is niet een eenmalige ervaring, maar doorgaans gaat het 1 jaar mee, ook onze vorige auto's, de lease nu 5 maand en 30.000km maar daarmee rij ik dagelijks door de polder achter trekkers en zo, dus veel zand op de ruit en dat slijt extra.

Joske

Forumguru
ja idd.. een jaar maximaal met een set ruitenwissers op "mijn auto", die op de Faab blijven soms wat langer zitten totdat vrouwlief het echt niet meer kunnen vind van de strepen op de ruiten ;)

• Leuk
Waarderingen: KWc

Captain Hook

Forumguru
Is het ook mogelijk om losse rubbers in de houders te schuiven en zo ja waar zijn die te koop??
Bij b.v. de Roomster is het 'lastige' dat beide voorruitwisserbladen allebei even lang zijn (53cm) en dat sets van ruitenwisserbladen vrijwel altijd ongelijke lengtes bevatten.

Alternatief is een los wisserblad die je er in kunt schuiven. Is redelijk eenvoudig te doen. Eindkapje verwijderen, oude rubber eruitschuiven, nieuwe op maat knippen, nieuw rubber erinschuiven, kapje weer terugklikken. (ze worden geleverd als 70cm lang setje).
Voor het schokkend lage bedrag van nog geen 4 euro! Gratis verzenden. :yeah:

http://www.ebay.de/itm/Kostenloser-...665195396?pt=DE_Autoteile&hash=item2a4c16e584

Binnen een paar dagen in huis.
Dus als je het niet erg vindt even je handen uit de mouwen te steken, kun je heel wat geld besparen. :jaja:

Laatst bewerkt:

Kogamyata

Senior Member
@@Micky en @kansberg Ik heb inmiddels ivm nood "kwaliteit" gekocht. Origineel Bosch! Kosten € 40,- voor 2 wissers.Even terzijde komen jullie nog uit 't guldenstijdperk? Dat betekende fl. 88,00. Da's toch nogal wat niet. Afgezien van of ik het wel of niet kan betalen, ik vind dat veel veel geld!
Jullie spreken van kwaliteit, maar wie zegt mij dat die losse rubbers (Bosch is de naam) neit van dezelfde kwaliteit zijn? Hebben jullie daar ervaring mee? Immers die houders die verslijten niet, waarom zou je die dan vervangen?
@Joske Ik vind dat jij prachtig taalgebruik hebt.
@Captain Hook Hartelijk bedankt voor je geweldige tip. Ik zal dit volgende keer zeker uitproberen. Immers je kunt in jouw optiek maar voor ca. € 5,00 door de mand vallen en dat is het proberen zeker waard.
@OctaviaWest Echt waar op 26-03-2015 zocht ik op MisterAuto en zag dat ze daar voor weinig geleverd werden € 9,75 per stuk. Ik had er maar 1 nodig en tikte dat in. Om echter de verzendkosten naar boven te halen moet je je eerst registreren. Mijn dochter weet daar veel beter dan ik mee om te gaan en regelde dat. Toen kwam ect waar tevoorschijn meer dan € 12,- ik meen zelfs € 12,75 verzendkosten. Dus hier is het kalf groter dan de koe.
Conclusie. De Boschwissers compleet kosten eigenlijk maar € 9,75 x2 = € 19,50, maar bij automaterialenzaken Heuts, Wasser en anderen kosten ze en dat lijkt afgesproken, € 40,- en alleen per set verkrijgbaar. Kijk en dat steekt mij nou 'n beetje. Gegarandeerd dat diegene die ze voor € 19,50 aanbiedt er ook aan verdiend en dat mag ook. Maar woeker is en blijft woeker.
Kijk en daar is deze site nou goed voor. Zo kom je nog 'ns wat te weten.

O, Ja, mijn zwager heeft 'n Octavia, 'n geweldig fijne auto, volgens mij nog fijner dan BMW en Mercedes, nietwaar.
Bedankt allemaal voor jullie positieve bijdrage.
Groeten,
Joop.

micky

Forumguru
@Helmond42

Ja ik heb ervaring, met van alles en nog wat en rij de laatste 15 jaar 70 tot 105.000km per jaar, dus ik verslijt wel een paar wisserbladen :) Alle maar dan ook alle andere goedkopere merken die ik geprobeerd heb sinds ik in 93 mijn rijbewijs haalde waren gewoon slecht. nu voor de oldtimer kan ik alleen maar franse troep kopen van 15 euro voor 2 bladen en wederom is het na een paar maanden tranen-trekkend, de eerste weken gaat het altijd goed, maar daarna wordt het gewoon slecht het rubber wordt hard, wil niet goed omvouwen en laat dus strepen na. Dus ik koop alleen nog maar kwaliteit, ik snap uiteraard dat je de prijs duur vind, maar je doet er dus ook veel langer mee is mijn ervaring.

Kogamyata

Senior Member
@mickey Blij met je reactie. Toch maak ik 'n kanttekening. Je rijdt elk jaar 70 -105.000 km en verslijt wel 'n paar bladen. Toch schrijf je dat het daarmee niets te maken heeft, want je vrouw rijdt maar 7000 km, auto binnen gestald, en toch is het na 1,5 jaar raak. Ik heb ook, als je goed gelezen hebt, gesteld dat die vervangrubbers van het BESTE DAT ER IS, ANWB TEST, Bosch zijn. Waarom als die operatie goed lukt voor € 5,- de houder vernieuwen? Het is dan toch de moeite van proberen waard?

Joop.

micky

Forumguru
@mickey Blij met je reactie. Toch maak ik 'n kanttekening. Je rijdt elk jaar 70 -105.000 km en verslijt wel 'n paar bladen. Toch schrijf je dat het daarmee niets te maken heeft, want je vrouw rijdt maar 7000 km, auto binnen gestald, en toch is het na 1,5 jaar raak. Ik heb ook, als je goed gelezen hebt, gesteld dat die vervangrubbers van het BESTE DAT ER IS, ANWB TEST, Bosch zijn. Waarom als die operatie goed lukt voor € 5,- de houder vernieuwen? Het is dan toch de moeite van proberen waard?

Joop.

Die goedkope halen bij lange na geen jaar, juist niet op de prive auto, op de leaseauto's heb ik altijd origineel, ik heb idd niet gelezen dat de vervangende rubbers van bosch zijn, dan krijg je de juiste kwaliteit en kun je dat doen (ik begin er persoonlijk niet aan) ik ging alleen maar uit van habibabi kwaliteit..

(Ps, je tagt de verkeerde mijn naam heeft geen "e" ;) )

Bovenaan Onderaan