@fzr1000excup ...je linkje werkt niet?! Tenminste niet op m'n tablet.
Vandaag mijn skoda opgehaald.......rijdt soepeltjes, geen lampje en piepjes (was ook nog geen 5 minuten rijden door de stad).
Nog even gesproken met de chef. De cilinderkop liften en koppakking vervangen is wellicht een optie die helemaal niet gaat gebeuren.....als dat 1500 eurie gaat kosten (schatting) bij een auto van nog geen 3000 euro.......pfffffffff. Zegt tie, als hij dan toch zover openlicht is het wellicht ook wel verstandig om allerlei lagers (oa krukaslagers??) te vervangen.....ga je naar de 2500 euro.......dacht het niet!
Nog even gesproken over de oliedruk....vreemd dat de ene meeting (ga ik uit van een meeting zoals
@Spierings aangeeft). Zegt tie....."ja een meeting die aangeeft hoeveel bar de druk is zou nog beter zijn om te weten waar je aan toe bent. Maar dat moeten we uitbesteden. We hebben hem onbelast aan de meetkast gelegd (druk oke) en na een belaste rit (druk te laag). " Dan begin ik toch aan veel dingen te twijfelen zeg.
De olie met koelvloeistof hebben ze terug gedaan!!!
Kom ik thuis, doe ik de motorkap open............zie ik een koelvloeistof tankje met een oranjeachtige vloeistof, een stuk onder het minimum. Maar zo heb ik hem niet gebracht ruim een week geleden...... Toen zat er mooie roze vloeistof in, tot midden max/min gevuld...die zat er al in vanaf 10-2-2015!!!!!! Vraag ik me toch ernstig af of dat het resultaat kan zijn van enkele onderzoekjes zoals in dit topic beschreven!! Heel eerlijk?? Ik geloof er geen zak van......
Ga een afspraak maken met een specialist en ga vragen om een gedegen onderzoek, met goeie instrumenten en meetapperatuur, laat alles opnieuw afvullen met schoon spul (koelvloeistof en olie) en pak een biertje om mijn verdriet te verdrinken.
Oja, ik open ff een nieuw topic met een vraag welke onderzoeken, (druk)testen ik kan laten nemen ivm oliedruk en mogelijk koelvloeistofverlies. Jullie tips zijn van harte welkom.