Brandstof verbruik

Ronnie

Forumguru
ook met een 1400?
Alle gegevens staan hier links,
Fabia 1 2005,
1.4 16V 55kw/75PK LPG G3 AG systeem, 52 ltr ringtank,Rijdt probleemloos!
Mijn vrouw rijdt op dit moment naar haar zus in Frankrijk, via Duitsland/Luxemburg, de vorige keer hoefde ze pas na Lux. in Frankrijk weer gas te tanken. (rijden op C.C.)
 
Ik heb in mijn vorige auto een Nissan Primer ook gas laten inbouwen. Dit heb ik laten inbouwen met een tellerstand van 56000 km. Ik heb toen gekozen voor een 40 LTR(bruto) ringtank met 36 netto , en een LPI instalatie van Vialle. Ik reed ook op de dagteller, omdat de indicatie van het gasdisplay helemaal niet klopt. Ik kon ongeveer 400 KM rijden met een tank, met een van 1:11 ongeveer, op benzine had de auto een verbruik van 1:10. Tijdens een reis naar Oostenrijk heb ik zelfs ongelogen 1:16 gehaald, heb toen wel een zeer lang stuk 100 km/h gereden. Ik denk ook tot het ligt aan het soort gas instalatie wat je hebt. De LPI instalaties zijn over het algemeen een stuk zuiniger, omdat ze ook het gas afzonderlijk in iedere cilinder spuiten. Er komen dus 4 verstuivers extra bij. Als je een instalatie hebt die maar een verstuiver heeft op het inlaat spruitstuk zal hij altijd iets meer verbruiken.

Mvg Mannic
 

jaspernl

Actief lid
ik durf nu bijna niet te zeggen wat mijn verbruik is...

Ik rij nog geen 400 km (360 a 380) op zo'n 42 liter gas.
Dus ff snel rekenen... Da's 1 op 9...

En ik rij echt niet overdreven ofzo. Veel op cruisecontrol en best rustig.
(ben blij dat eht een leasert is...)
 

Ronnie

Forumguru
Alle gegevens staan hier links,
Fabia 1 2005,
1.4 16V 55kw/75PK LPG G3 AG systeem, 52 ltr ringtank,Rijdt probleemloos!
Mijn vrouw rijdt op dit moment naar haar zus in Frankrijk, via Duitsland/Luxemburg, de vorige keer hoefde ze pas na Lux. in Frankrijk weer gas te tanken. (rijden op C.C.)
Mijn vrouw belde gisteravond toen ze over was, ze had onder in Luxemburg, tegen de Franse grens, 41 ltr gas getankt.

Het Kevertje wat hieronder staat "doet" zo'n 1 op 6 op gas.......
 

Sgt. Peppers

Nieuw lid
Het verschil in verbruik op benzine / gas is inderdaad wel groot, maar niet schrikbarend, 1 op 12 op gas is nog steeds erg goedkoop rijden toch?

Mijn Mercedes 230E loopt 1 op 7 - 1 op 7,5 op gas, vind ik nog steeds goedkoop, zeker ten opzichte van 1 op 8,5 op benzine! ;)
 

Huyzen

Lid
1 op 15 met een RS

Zaterdag van Den Haag naar Almere gereden met gemiddeld 6,8 l / 100km. :yeah:
Flink stukje stad uit, dan snelweg (wel keurig aan de snelheid gehouden) en stad weer in. Een kleine 100 km. Dit zegt overigens niks over het gemiddelde verbruik van deze auto tot nu toe....
 

Roco

Lid
ritje naar Praag heen en weer met gem. een snelheid van 130 km ( C.C.) op de autobahn en dan kwam de auto uit op 6,7 l/100 km en da's toch niet slecht !
 

LenK

Forumguru
Voor een 1.4 benzine motor is dit echt niet zo geweldig. Je ziet in de post boven de jouwe dat een opgevoerde 2 liter in een veel zwaardere auto dat ook haalt.
Mijn auto (2.0 automaat) rijdt ook maar iets onzuiniger dan de 1.4 Fabia Sport van mevr. LenK. Die 1.4 is echt een zuipertje !
 

merivo

Nieuw lid
Heb nu 22.000 km gereden en er is nog geen verandering in het verbruik op gas nog steeds 1 op 12,5 en dat zijn allemaal snelweg km op de cruisecontrol.
Net de fab naar de dealer gebracht want er is nog een ander probleem . Hij slaat steeds af als ik bij een stoplicht sta of ervoor wil terug schakelen dan slaat hij dood.
Het inbouw station gaat de installatie nakijken want hij doet het alleen op gas.
Herkent iemand dit en wat is er aan gedaan?
 

Ronnie

Forumguru
Zelfde probleem gehad met een AG/Teleflex G3 installatie: Gasdruksensor defect.(komt vaak voor) Ook maar het afsluitventiel vervangen,werd erg heet.
Samen zelf gefikst voor € 125,-. Moest alleen de gascomp. laten resetten(gratis), er stond 19 keer "gasdruksensor defect" in.......!
 

Roco

Lid
Voor een 1.4 benzine motor is dit echt niet zo geweldig. Je ziet in de post boven de jouwe dat een opgevoerde 2 liter in een veel zwaardere auto dat ook haalt.
Mijn auto (2.0 automaat) rijdt ook maar iets onzuiniger dan de 1.4 Fabia Sport van mevr. LenK. Die 1.4 is echt een zuipertje !

???
Laat ik het dan anders zeggen; IK ben tevreden. Ik heb een hele tank benzine minder nodig dan de Ford die ik hiervoor had.
Enne.... die post boven mij reed geen 130 of meer als top, en op zich scheelt dat heel veel benzine. En de hele weg de airco aan....
Zolang ik met drie tankjes benzine heen en terug kan ben ik tevreden.
 

LenK

Forumguru
Als je tevreden bent dan is het prima natuurlijk, maar objectief gezien is het verbruik van die VAG 1.4 niet best. Het ding krijg ook energielabel D terwijl bijna alle merken een auto in dezelfde grootteklasse hebben met B label.
Met welke Ford je vergelijkt weet ik niet maar met de huidige Ford Fiesta (grootte klasse Fabia) had je op die rit nog wel een halve tank minder verstookt.
 

Kirsten

Senior Member
Heb nu 22.000 km gereden en er is nog geen verandering in het verbruik op gas nog steeds 1 op 12,5 en dat zijn allemaal snelweg km op de cruisecontrol.
Net de fab naar de dealer gebracht want er is nog een ander probleem . Hij slaat steeds af als ik bij een stoplicht sta of ervoor wil terug schakelen dan slaat hij dood.
Het inbouw station gaat de installatie nakijken want hij doet het alleen op gas.
Herkent iemand dit en wat is er aan gedaan?

Ja ikke!!!!! Ze hebben bij mij iets aan de injectie gedaan geloof ik, maar na mijn ongevalletje van vorig jaar is het weer van voor af aan begonnen. Vooral met warm weer, dus net stond ik alweer stil voor een stoplicht en ja hoor, dood.... Ik moet dus ook weer terug.
Maar je bent dus niet alleen.
 

merivo

Nieuw lid
Gisteren de fab weer terug van de dealer had wel het gevoel dat er iets is gedaan . Ze hadden nieuwe software gedownlaod van de fabrikant en ik moet zeggen hij rijdt wel anders. Maar vanmiddag sloeg hij weer af bij het verkeerslicht vlak bij huis toen ik weg ging naar mijn werk. afwachten misschien wordt het beter.
 

Hetzer

Forumguru
Als je tevreden bent dan is het prima natuurlijk, maar objectief gezien is het verbruik van die VAG 1.4 niet best. Het ding krijg ook energielabel D terwijl bijna alle merken een auto in dezelfde grootteklasse hebben met B label.
Met welke Ford je vergelijkt weet ik niet maar met de huidige Ford Fiesta (grootte klasse Fabia) had je op die rit nog wel een halve tank minder verstookt.

het label heeft te maken met de grootte/soort van de auto, zo heeft de nieuwe Polo met exact de zelfde motor en uitstoot wel bijvoorbeeld een C-label.
Mijn eigen auto 1.2 12V Combi heeft immers ook een C-label, de 3- deurs Ibiza, Polo bijvoorbeeld heeft met de zelfde motor en uitstoot weer een B-label.
Tja er is over dit al regelmatig gesproken op dit forum, zal denk ik ook niet de laatste keer zijn, maar ik blijf het persoonlijk een raar systeem vinden
 

LenK

Forumguru
Het is inderdaad een stom systeem.

Bij vergelijk Ibiza - Fabia zie ik dat de Ibiza niet schrikken, 1 gr/km minder uitstoot.
Maar wat bepalender is dat de Ibiza B en de Fabia C heeft met een 1.2 70pk is dat de Ibiza groter is met dezelfde motor (L +6cm en B +5cm)
 

EdK

Forumguru
Het is inderdaad een stom systeem.

Bij vergelijk Ibiza - Fabia zie ik dat de Ibiza niet schrikken, 1 gr/km minder uitstoot.
Maar wat bepalender is dat de Ibiza B en de Fabia C heeft met een 1.2 70pk is dat de Ibiza groter is met dezelfde motor (L +6cm en B +5cm)

Wat dus aangeeft dat het hele label systeem voor geen meter klopt !
Als je een milieu label wil geven aan een wagen dan zou je mijn inziens alleen maar naar verbruik / uitstoot moeten kijken
En een lengte / breedte maat van het vervooersmiddel doet niet ter spraken
Maar ja wij zijn met ze allen maar simpele burgers die niet meer protesteren tegen een regering met gedachte kronkels !
 

LenK

Forumguru
Het is nog veel krommer.

Zet 2.0 blok in kleine auto -> label G

Zet hetzelfde blok in een groooote auto, verbruik/vervuiling is een stuk hoger omdat deze auto 2x zo zwaar is. Maar omdat dit zo'n groooote auto is krijgt ie label A omdat ie in zijn klasse weer wel zuinig is
 
Bovenaan Onderaan