@Joske
Ben vandaag flink met de Octavia aan de gang geweest en nog eens goed gekeken op de sticker maar het is en blijft een AKL motor, kan er niks anders van maken
Wat ik vandaag gedaan heb is:
*het hele luchtinlaattraject losgebouwd, luchtfilter en alles schoon gemaakt, gasklephuis gereinigd en de carterventilatie volledig schoongemaakt.
*accu heeft al die tijd losgehangen, ecu gereset
Hierna een testrit gemaakt maar de klacht is er nog steeds, wel is het stationair toerental beter.
dus m.a.w. koude of half koude motor goed starten en rijden, zodra hij bedrijfstemperatuur bereikt is het weer mis en houdt de motor weer in. Tevens heb ik nog steeds het idee dat hij zuipt als de eerste de beste alcoholist
Vanmiddag nog de temperatuursensor er uit gehaald en doorgemeten. Nu weet ik niet precies de waardes in ohm die hij moet hebben maar die waardes veranderden wel in heet/koud water. Nu wil ik die nog vervangen (zijn de kosten niet alhoewel hij pas een jaar of 2 oud is). Wat me wel opviel is dat met alles wat ik vandaag gedaan heb de octavia minder heftig inhield en beter stationair liep zowel koud als warm.
Ik blijf toch van mening dat dit ergens een sensor probleem is. Ergens krijgt hij de verkeerde waardes door zodat er teveel benzine ingespoten wordt.
Joske, heb jij toevallig een overzicht van de motor met de diverse plekken waar sensors zitten? En welke sensors beinvloeden de hoeveelheid ingespoten benzine?
Marc