Hallo allemaal,
Ik heb er nog een tijdje over nagedacht. Er zijn hier heel veel verschillende meningen en adviezen langsgekomen. Bedankt daarvoor !
Toen ik de leaseauto ging samenstellen had ik 2 must-have op mijn lijstje staan. Daarnaast wilde ik per maand niet meer kwijt zijn (netto) dan ik nu kwijt ben voor mijn Altea XL.
De must-haves:
1. DSG (dit had ik ervaren tijdens een rit naar Zwitserland in de A3 van een vriend van me. Waar ik daarvoor het nu niet inzag van DSG was ik nu 180 gedraaid (figuurlijk
)
2. Ruimte op de achterbank voor de kinderen. In de komende 4 jaar zullen er zeker nog wat groeispurten komen. En omdat we vaak met de auto op vakantie gaan vind ik het belangrijk dat zij de ruimte hebben achterin.
Dus, uiteindelijk kwam ik bij de Octavia uit. Ik heb de Golf Sportsvan ook overwogen maar de ruimte achterin is echt een stuk minder.
De actiepakketten kon niet laten liggen. Panoramadak voor 200 euro (des te lichter de auto des te fijner ik het vind) en het pluspakket (Hier zaten zoveel extras in voor (toen) 550 euro).
Maar de uiteindelijke keuze was toch een stuk boven mijn initiele budget. Dat heb ik toen maar geaccepteerd.
Vervolgens kwamen de prijsverlagingen. Deze zorgden ervoor dat mijn eis dat ik niet meer kwijt zou zijn per maand werd ingewilligd. Maar toen begon het te kriebelen. Ik kan ook extra opties nemen.
Goed, na veel wikken en wegen heb ik besloten om helemaal niks toe te voegen en de korting te behouden. De reden hiervoor is dat ik eerste instantie ook erg tevreden was met de uitrusting die ik had samengesteld. Waarom zou ik dat nu niet meer zijn ?
Dus het is vooral een "morele" keuze geworden :-) Ik zou er later spijt van kunnen krijgen maar ik vermoed van niet. Wat je niet hebt mis je ook niet. Tenzij je het wellicht eerder al eens hebt gehad. En zowel AFS als Columbus heb ik nooit gehad.
Wat ik wel nog ga doen is de standaard geluidsinstallatie vergelijken met het Cantonsysteem. Ik ben nu tevreden over de geluidinstallatie in mijn Seat en de standaard AB uitvoering moet zeker niet slechter klinken dan die in de Seat. Want daar zou ik wel "ongelukkig" van worden
Het gaat me hier niet om de subwoofer want meer bas maakt een geluidsinstallatie niet beter (integendeel vaak).
Nogmaals bedankt voor jullie reacties. Ik ben hier nog niet zo lang aan het rondkijken maar het is leuk om te zien dat er veel actieve leden zijn. En dat er niet met modder wordt gegooid zoals wel gebeurd op sommige andere fora.