Ik heb een Kodiaq Scout 2.0TDI DSG 4x4,150pk diesel dus! Volgens papieren en keuringbewijs(apk) mag ik 2500kg trekken. Onze combi is dus een Kodiaq met een Hobby Deluxe 1997 met 1300kg MTM.
Voorheen een Ford S-max TDCI 1.6 met 115pk, Deze had veel moeite met de caravan, zoals bergop in Tilf (Luik).
Reeds met de Kodiaq en Hobby naar Macon geweest, cc op 105km/u soms op sportstand en soms manueel schakelen.
Ging vlotjes vooruit, soms zelfs vergeten caravan eraan hangt, zo stabiel en kodiaq geen moeite met de 1300kg.
Max kogeldruk 100kg maar instructieboekje caravan zegt aanbevolen kogeldruk 80kg.
Ik heb de platte Emuk-spiegels horizontaal geplaatst en ben hier zeer tevreden over, zeer stabiel en na demontage en hermontage moet ik deze niet meer opnieuw instellen!
Rijdt ook zonder caravan fantastisch, enige minpuntje mss verbruik, 8.8l/100km en met caravan toch wel 10.5l/100km.
Hoge zitpositie leuk, zetels wel aan harde kant, Alcantara/leder, mooi dashboard en vele snufjes, zoals sfeerverlichting en de rijmodi, eco, comfort, normaal, sport, snow en ofroad, en nog een standje dat jezelf volledig kan instellen!
Nu reeds 9750km sinds 2 september 2019!
Simpli Clever!!