Check software Diesel Engines EA189

hemi24

Forumguru
Ook de check gedaan en resultaat: not infected. Dacht dat alle 2.0 tdi tussen 2009 en 2015 aan de beurt waren.....

Wilde dus achter de motorcode komen en ook op een andere site ( http://www.vindecoderz.com/EN/Skoda ) mijn VIN gecheckt, en daaruit kwam als resultaat een Skoda model A7 met 1.6 (55kw)benzine........????
Heb mijn auto nieuw gekocht in buitenland en als verhuisgoed meegenomen, betreft een O3 Combi 2.0 tdi met 150pk uit dec '14. Kan me niet voor stellen dat er 2 rond rijden met het zelfde VIN.

Of de VIN-code checker heeft een bug, of jij hebt je vertijpt Lijkt me dat de Skoda van type A7, beter bekend als de Octavia III (5E) niet met de 1.6 benzine van 55kw geleverd is...
 

Antera

Donateur
Nu ben ik wel benieuwd als de auto voorzien word van nieuwe software wat er wezelijk veranderd voor de rijeigenschappen van de auto. Wat zijn de gevolgen als je de software niet laat updaten nu? @Monteurtje
 
Of de VIN-code checker heeft een bug, of jij hebt je vertijpt Lijkt me dat de Skoda van type A7, beter bekend als de Octavia III (5E) niet met de 1.6 benzine van 55kw geleverd is...
Heb het wel een paar keer geprobeerd, steeds met het zelfde resultaat, en ja vond ik ook vreemd, een 1.6 met 55w...maar goed, is de 2.0 tdi CR met 150pk nu wel of niet 'geïnfecteerd'? want op basis van dat ViN invoeren vertrouw ik het eigenlijk niet.
 

Canon-Eye

Forumguru
ik was zelf van mening dat alle OIII's Euro6 blokken hadden
Tsja... 't Zijn net mensen, hè, die ontwikkelaars?

Als dat sjoemelen bij de Euro5-blokken jarenlang zo lekker liep, zou de verleiding natuurlijk wel eens vrij groot geweest kunnen zijn om dat trucje bij de Euro6-blokken te herhalen.
Alleen weten we nu nog niet zeker of daar echt niks mee aan de hand is, of dat het gewoon iets beter verstopt zit... :pieker:
 

Tafkah

Forumguru
@Canon-Eye 'Ze' zeiden dat de onderste steen boven moest komen en dat de schuldigen gestraft zouden worden...
Dus nu weten we zeker dat in de Euro6 blokken niets aan de hand is.. toch? ;)
 

duiveltje

Forumguru
Geachte klant,

Het spijt ons u te moeten informeren dat het type EA 189 motor in uw auto is voorzien van software die zorgt voor afwijkingen tijdens tests op een rollentestbank. Uw auto is technisch veilig en geschikt om mee te rijden.

Op dit moment wordt hard gewerkt aan de uitrol van de herstelactie. Volkswagen AG vergoedt de volledige kosten van alle noodzakelijke maatregelen en doet er alles aan om uw vertrouwen weer terug te winnen.

Uw ŠKODA-dealer neemt spoedig contact met u op om u te informeren over de maatregelen die genomen moeten worden.

Met vriendelijke groet,
ŠKODA

LOL ik dus ook aan de beurt... vraag me af of ze je kunnen achterhalen als je hem niet bij een dealer hebt gekocht maar gewoon bij een garage.. daarnaast of het verplicht is om de skoda om te zetten naar andere software.... meer wegenbelasting ga ik toch niet betalen.....dat gaat op gewicht.
en dat beetje milieu.. pff man man moeten ze eerst alle andere veel vervuilendere zaken eens aanpakken.
 

Tafkah

Forumguru
@Canon-Eye onder de onderste steen ligt een fundering van beton... Maar wat ligt er onder die fundering??
Ik weet het niet.. Zand erover??:D
 
@rjverbrugh : ik zou zeggen, probeer de VIN-checker op de Skoda of VW site eens...
Dat heb ik uiteraard gedaan, lees mijn bericht (uitslag 'not infected'). Maar omdat ik een auto uit het buitenland heb en had gelezen dat alle VAG 2.0 TD blokken tussen 2009 en 2015 erbij zouden zitten wilde ik het motornummer opzoeken om zo zeker te zijn. Zoeken op die vindecoder site leverde dus grote vraagtekens op.
Maar na nog wat surfen op internet denk ik dat ik een CRBC blok heb, wat een EA288 is en dus euro6, wat zou betekenen dat die inderdaad not infected is.
Blijft nog de vraag waarom die vindecoder niet de correcte gegevens vindt.
 

Canon-Eye

Forumguru
Hoorde ik nou juist vanochtend niet iets in het nieuws over 2016-modellen van VW, waarvoor ze de certificaat-aanvragen in de USA even hebben ingetrokken?

Zie post #27 - ze zijn er deze keer iets sneller bij dan de instanties.
Let op mijn woorden: het blijft niet bij die EA189. Succes smaakt immers altijd naar meer, zolang je niet betrapt wordt...
 

fiestaman

Forumguru
En mijn 2.0 TDI is er ook bij. Net mail ontvangen.
Benieuwd of ze de uren en de verplaatsing die je moet doen ook vergoeden! Want het is makkelijk gezegd, hij moet terug voor andere software... Maar de tijd dat je er weer moet insteken rekenen ze meestal niet mee!
 

Tafkah

Forumguru
Dat heb ik uiteraard gedaan, lees mijn bericht (uitslag 'not infected'). Maar omdat ik een auto uit het buitenland heb en had gelezen dat alle VAG 2.0 TD blokken tussen 2009 en 2015 erbij zouden zitten wilde ik het motornummer opzoeken om zo zeker te zijn. Zoeken op die vindecoder site leverde dus grote vraagtekens op.
Maar na nog wat surfen op internet denk ik dat ik een CRBC blok heb, wat een EA288 is en dus euro6, wat zou betekenen dat die inderdaad not infected is.
Blijft nog de vraag waarom die vindecoder niet de correcte gegevens vindt.

Kijk dan even op je kentekenbewijs.. daar staat in ieder geval op of je een euro5 of euro6 blok hebt.
Gezien het nieuws van vanochtend vraag ik me wel af of het uitmaakt....
 

Smeeuwis

Donateur
Pfieuw:
upload_2015-10-9_15-45-21.png
Zelfde resultaat als op de NL site gisteren, dus het zal wel kloppen. Ik hoorde zijdelings dat de typisch Nederlandse Greenlines met 110 pk sowieso buiten deze boot vallen, weet iemand dat toevallig? De EA189 in deze uitvoering is specifiek voor het NL belastingsysteem ontwikkeld geloof ik.
 

Marcooctavia

Forumguru
Pfieuw:
Bekijk bijlage 42671
Zelfde resultaat als op de NL site gisteren, dus het zal wel kloppen. Ik hoorde zijdelings dat de typisch Nederlandse Greenlines met 110 pk sowieso buiten deze boot vallen, weet iemand dat toevallig? De EA189 in deze uitvoering is specifiek voor het NL belastingsysteem ontwikkeld geloof ik.
Klopt ik heb zo 16Tdi 110pk greenline en die mag zo blijven als hij is.
Ze hebben bij de laatste aanpassing voor de 14% een paar aanpassingen aan gedaan.
Wat ze mij verteld hebben is , het spoilerjte achter op de klep andere wielkuipen en wat lager op de weg gezet.
Laten we zo zeggen de 16tdi van Skoda is beter als die van VW :maakmegek:
 

Tafkah

Forumguru
Mijn SII 1.6 valt niet in de categorie en vereist de nodige technische aanpassingen (als ik het nieuws zo mag geloven)
 
Bovenaan Onderaan