De Kodiaq met kenteken N-677-XJ staat sinds 24 januari 2022 op NL-kenteken, maar is al op 8 november 2019 in een ander land op kenteken gezet. Dit kan een verschil in procedure opleveren, afhankelijk van welk land de auto daarvoor op kenteken heeft gestaan. Volgens Finnik is dit een Kodiaq 2.0TSI 4x4 Sportline Business, dat is in elk geval in de aanduiding een heel andere uitvoering dan de 'Chinees' van
@Ingmar John. Als dit ook een Chinese Kodiaq was, zijn er misschien aanpassingen gedaan, waardoor ie wél aan de eisen voldoet. Dat kan iets zijn als bijvoorbeeld een katalysator toe voegen, maar misschien ook een (Europees) motorblok inbouwen, of bijvoorbeeld zaken als remmen aanpassen aan een uitvoering die wel een homologatie goedkeuring heeft.
Stomme vraag misschien, maar zijn zaken als wielbasis van de Europese en Chinese Kodiaq wel gelijk? Ik weet dat bij bijvoorbeeld de laatste Seat Toledo die in Europa rondreed, allerlei afmetingen anders waren dan bij de Chinese versie.