Chiptuning 1.2 TDI

VEEJAY

Forumguru
Hoi Ibi, als de turbodruk te hoog is dan gaat de boel toch in noodloop?

-Als de boel voor de gek wordt gehouden door de box dan klapt de turbo vroeg of laat, dat is wat ik bedoel met punt 4 (over 6 maanden nog doet). :-)
-Als aangezogen lucht niet genoeg is gaat hij echt niet een betere acceleratietijd neerzetten, das een feit.
-Verkeerde (teveel) inspuiting gaat ie roeten, dat heb ik niet waargenomen bij Neuman zijn 1.2TDI.

Gerrit zijn site is verder excellent!

Het enige wat ik niet snap is dat Ventura of DGM niet gewoon een auto rolt bij een onafhankelijke rollerbank. Daarna de resultaten hier neerzet. Nu moeten we het zelf maar zien te bewijzen dat hun product wel of niet goed is. Das het enige dat ik nog raar vindt.
 

My1stIbi

Actief lid
Motor hoeft volgens mij niet meteen in noodloop te schieten als de druk voor dat moment te hoog is. De druk kan wel hoger zijn dan op dat moment noodzakelijk/wenselijk. Maar daar zal ook een (veilige) marge in zitten, waar tuners de ruimte zoeken.
Inderdaad jammer dat ze zelf niet met die informatie komen. Maar mogelijk dat de grafiek die @SO neergezet is dat aangeeft... Vandaar dat ik nog wat terughoudend ben tegenover de tuning op dit moment.
 

VEEJAY

Forumguru
Vind het erg bijzonder hoe een grafiek van een CHIPtuner van een NIET VENTURA box daar de discussie heeft doen stoppen.

Waar het mij omgaat is dat die 1.2TDI niet vooruit te trappen is en een ander graag wat PK's gun. Of het nu een box of chip is maakt niet uit. Als het maar heel blijft allemaal. Keus is aan de lezer, hoewel niet kiezen ook een keus is natuurlijk.

*edit* ff nuanceren
 

VEEJAY

Forumguru
Jawel, ik kom sinds 2001 mijn eerste TDI al op SO. Om de paar jaar komt er een favoriete tuner langs. Begon met EMS-tuning, toen SKN tuning, REVO en nu is het al vrij lang JD. Niks ten nadele van de laatsgenoemde want ik heb mijn bolide aan hun toevertrouwd :-)
 

erik2907

Actief lid
Gisteren geïnformeerd bij DGM te Meerkerk naar de mogelijkheden van (chip) tuning zoals hun website aangeeft. Voor de 1.2 TDI zijn er uiteraard mogelijkheden en wel voor de prijs van € 499, =.

De SKODA garantie blijft van kracht mits de auto bij hun in onderhoud gaat. Op mijn vraag waarom kwam als antwoord: "onderhoud is bij ons noodzakelijk vanwege de garantie, die nemen wij overnemen omdat, in formele zin, deze vervalt als er aan de auto wijzigingen worden aangebracht die uitgesloten zijn in de garantievoorwaarden".
Verder werd er aangegeven dat er ook géén updates van het motormanagementsysteem mogen plaatsvinden omdat dan de (chip)tuning niet meer (goed) werkt. Zouden er noodzakelijke updates nodig zijn vanuit SKODA dan valt het aanpassen van de (chip)tuning onder de service van DMG.
Al met al, voor mij teveel mitsen, maren en onduidelijkheden, ook met het oog op de belastingregels en wacht ik op de huis-tuner van VAG (ABT) totdat zij een mooie oplossing hebben.
 

cali05

Forumguru
geïnformeerd bij DGM te Meerkerk naar de mogelijkheden van (chip) tuning zoals hun website aangeeft. Voor de 1.2 TDI zijn er uiteraard mogelijkheden en wel voor de prijs van € 499, =.

Op hun website staat een prijs van €599,-. Klopt de prijs die je aangeeft Erik 2907?
 

erik2907

Actief lid
Op hun website staat een prijs van €599,-. Klopt de prijs die je aangeeft Erik 2907?

Mijn bericht is van 7 april j.l. De prijs die ik genoemd heb is mij telefonisch meegedeeld. Zoals meer dingen in het leven zou er natuurlijk altijd sprake kunnen zijn van een prijsverhoging of een fout op de website. Informeren is weten :)!
 

wanderer

Senior Member
mijn dealer begon onderlaatst bij de 30000 km beurt zelf over chiptuning, hij vroeg er 550€ voor.....
 

wanderer

Senior Member
heb dat niet gevraagd, maar als mijn skoda-dealer iets wijzigt aan de faab, dan zou het vreemd zijn als daarmee de garantie vervalt...als ik er weer ben zal ik het eens navragen....
 
De garantiebepaling(en) m.b.t. chip-tuning zijn op zijn minst vaag te noemen. Zolang daar geen duidelijkheid over bestaat, is chip-tuning m.i. een risico.

Kort geleden met de Caravan in Nederland 1,5 uur gereden. Normaal beladen, KIp caravan 850 Kg (wel een uitmuntende stroomlijn), twee personen, 2-3 beaufort.
100-115 Km per uur rijden was geen enkel probleem!
Alleen het accelereren laat te wensen over. Ook logisch gezien de kleine motor.
Ergo, als je kunt anticiperen op achteropkomend verkeer, dan is het goed te doen!
 

Noord26

Forumguru
Lijkt mij ook totaal geen punt.

Zag van de week een splinternieuwe Daihatsu Cuore met een caravan erachter. Daar zet ik dan wel de nodige vraagtekens bij ivm een motortje wat totaal koppel moet ontberen..
 

andrehj

Forumguru
Zag van de week een splinternieuwe Daihatsu Cuore met een caravan erachter. Daar zet ik dan wel de nodige vraagtekens bij ivm een motortje wat totaal koppel moet ontberen..
Een Cuore mag geremd maar 600 kg trekken (lijkt me ook logisch achter zo'n licht autootje). Ik kan me niet voorstellen dat er Caravans bestaan die zo licht zijn. Oftewel: dit klinkt als flinke overbelading.....
 

oghkru

Lid
vtune chiptuning

Heeft iemand ervaring met dit bedrijf voor tunen greenline (naar 92 pk / 210nm) voor nog geen 300 euro??
 

laagvlieger

Forumguru
Weet er iemand dan iets van Datatechnic? Wat ik er van lees op internet zijn de reacties positief. Ze zijn vooral gespecialiseerd in VAG. Ze bieden ook een chip voor de 1.2 TDI met als resultaat 100 pk en 215 Nm.
CHIPTUNING VOOR UW NIEUWE 1.2 TDI !

Bij Datatechnic is het mogelijk om de nieuwe VW Polo Bluemotion te chiptunen.
Zonder enige moeite kunnen wij uw nieuwe paradepaardje van een geheel risicoloze chiptuning voorzien.
Datatechnic heeft inmiddels ruime ervaring met het chiptunen van de nieuwe bluemotion motoren.
Vraag voor meer informatie bij ons verkooopteam naar de ruime klantenervaringen die wij hebben opgebouwd met deze motoren
(de Fabia en Ibiza doen ze ook)

Voor meer informatie:
www.datatechnic.nl
 
Bovenaan Onderaan