Chiptuning O3 1.6 TDI

Noord26

Forumguru
Dat moet wel. 226 km/h volgens GPS met dit vermogen is natuurkundig gezien (voor een automobiel, luchtweerstand neemt kwadratisch toe met snelheid, bla bla..) vrijwel onmogelijk, ook als je met 18" velgen rijdt scheelt het iets in topsnelheid. Of bergaf met 10% daling wellicht?

Het is niet dat mensen je niet willen/kunnen geloven, maar meer dat het in contrast staat wetten waar niemand om heen kan. Je hoeft absoluut niet meteen zo grof in de verdediging te schieten hoor. Dat onderstreept in feite alleen maar de tamelijke ongeloofwaardigheid.

Golf 7 waarmee ik reed in DE met deze motor en handbak deed 199km/h op de teller, ongetuned.

Ik zie een topic met kilometertellers aan komen en plaatjes van snelheidsmeters!
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Niet zo gepikeerd @Remakil, de reden dat ik er op in ging, was dat ik zelf hiervoor een 2.0 TDI in S2 met 170pk en 232 op de teller lukte me soms bij uitzondering maar op de gps was dat dan 223km/h ;)
 

TL@

Forumguru
Raar dat die 1.6 zo snel gaat, normaal zit er toch een toerenbegrenzer op om de roetfilter te sparen.

Mijn 2.0TDI (140pk, O2) heeft ook een keer 235km/u op de gps gehaald (ruim voorbij de 240 op de teller) maar dit was stevig bergaf en met 4 volwassenen en een volle kofferbak. Normaal gaat hij 215 (vlakke weg, weinig wind)
 

micky

Forumguru
Afb020.jpg
230 was bergje af met wind mee dan zeker? Want 230 echte (gps) km's per uur halen met 140pk dat zullen niet veel mensen je na doen! :pieker:

Dat kan wel hoor onder goede omstandigheden, dit was mijn ongechipte A3 SB 140pk TDI, met volle belading in Duitsland, op de GPS >230 gehaald.

edit, ik had de verkeerde foto geplaats, dit is de juiste

Wat een RS doet weet ik niet, maar mijn A4 avant 2.0TDI 170 pk haalde zonder martelen 248 op de klok en geen noemenswaardige afwijking tov GPS, met de zomerbanden. Met wintersloffen wel meer afwijking en dan liep hij ook niet zo snel.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Import Yeti

Forumguru
Even los van of die 1.6 het wel of niet haalt die 230km/h....
Zelf zou ik die niet eens willen proberen met een 1.6 met zoveel toeren. Getuned of niet. Da's vragen om problemen.
En diesel is en blijft een diesel en is geen formule 1 auto. Een diesel motor is er niet voor gemaakt om zoveel toeren te draaien. Dat gaat vroeg of laat mis....:nono:
 

serum

Forumguru
Over welke heb je het? volgens mij maakt de O3 greenline bij 310km/u krap 4000 rpm? laagtoerig als ie is in zijn 6...
 

ALIS

Lid
Afspraak bij JD staat voor eind juni. Ben benieuwd :).
Ik woon hier vlakbij de Duitse grens waar je nog ouderwets kunt planken. Kijk er nu al naar uit wat hij doet na het tunen.
 
Laatst bewerkt:

Michael83

Senior Member
Even los van of die 1.6 het wel of niet haalt die 230km/h....
Zelf zou ik die niet eens willen proberen met een 1.6 met zoveel toeren. Getuned of niet. Da's vragen om problemen.
En diesel is en blijft een diesel en is geen formule 1 auto. Een diesel motor is er niet voor gemaakt om zoveel toeren te draaien. Dat gaat vroeg of laat mis....:nono:
Het lijkt mij al erg genoeg dat er zelfs risico genomen wordt om een foto te maken van de tellers bij die snelheid ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: ALIS

Joske

Forumguru
zijn er hier nog mensen die hun ervaringen met een onder handen genomen 1.6TDI willen delen? :angel:

en wordt de EGR eigenlijk dichtgezet bij plaatsing van een externe box? (zou denken van niet?)
 
Laatst bewerkt:

Jstruijk

Senior Member
Lijkt mij idd niet mogelijk om op deze manier de EGR uit te schakelen, aangezien de software van de ECU niet aan te passen is en deze dus altijd de sensors en aansturing van de EGR blijft monitoren. Om de EGR ook 100% effectief buiten spel te zetten moet deze ook afgesloten en dat zo resulteren in een storing.

Althans, dat is mijn theorie. ;)
 
Bovenaan Onderaan