Dat lijkt me op zich vrij logisch, kijk bv naar de 1.2 TSI of 1.6 TDI. Alle wagens die vervolgens distributiekettingen of EGR problemen hebben, kan je als tuner dit allemaal gaan vergoeden. Kan wel, maar dan moet je per tuning 2500 euro gaan vragen.
Goed ander voorbeeld is de DSG7 bak trouwens, bijna alle 1.8 TFSI skoda superb modellen met een ton op de klok, hebben hun 2e koppeling bijna 'op', door verkeerde olie en verkeerde software in de dsg7 software (en tevens zijn de koppelingen verbeterd). Ook hier weer had je als tuner alles mogen vergoeden, pas na een jaar gaat de VAG groep nl eens toegeven dat er productiefouten gemaakt zijn (terugroep acties).
Zie het zo als je een K&N luchtfilter koopt, en die op je auto plaatst. Dan gaat K&N ook geen turbo vergoeden als deze stuk loopt. Dat heeft niets te maken met het feit dat K&N niet achter zijn product staat. Misschien juist wel, K&N weet zeker dat het probleem aan de turbo niet door het filter ontstaan is.