philippe bakker
Forumguru
Van 1/11 naar 1/6,9 is al een immens verschil se ! En ik denk dat jij standaard al sneller bent dan bv een RS diesel.
Eigenlijk had je hem evengoed kunnen laten chippen naar +/- 300pk. Die 11pk gaat het niet maken voor betere tractie en dergelijke. Weet niet of het zo gedaan is, maar in principe had je hem in 1ste en 2de iets minder vermogen kunnen geven en van 3de versnelling het volle vermogen. Op die manier is een gechipte vRS nog te "bedwingen".289 pk en 461 koppel. En das goed se . Ik hoop hier nog minstens 5 jaar mee te rijden. Ik was eigenlijk echt content v mijn qasqai maar die was lichte vracht met slechts 2 zetels en we krijgen ons eerste kindje dus kon er geen maxi cosi in. Dan mocht ik kiezen.
Snap je redenering wel, maar op dergelijk vermogen denk ik niet dat die enkele pk's zo'n grote invloed gaan hebben.Ik had gevraagd 275 pk. Maar tis er ietsje meer geworden. 300 pk wou ik gewoon niet. Ik wil elke auto geleidelijk stijgen
450? Waar?Leon cupra voor mij moet er echt niets anders. Het is top zo. En het kostte maar 450.dat ik nog es 70% terug trek.
Dvx heeft een tool waarmee je verschildende standen vermogen kan kiezen.
Zou het tuningbedrijf via de "driving mode" het vermogen ook niet apart kunnen instellen? Vb eco 220pk, normaal 275pk , sport 300pk?? Moet volgens mij wel ergens mogelijk zijn. Enkel dubbel zoveel werk??
In mijn geval: k vrees moest ik de vRS laten tunen en constant over 300pk beschik, het verbruik nog zal stijgen omdat ik regelmatig het volle vermogen gebruikt. Moest je dan vb de woon werk ritjes op eco (220pk) kunnen rijden, dat het verbruik nog aanvaardbaar is. Wil je eens het beest uithangen, zit je hem in sport en beschik je over 300pk en maakt het verbruik toch niets uit.Mooi, maar waarom?