B.Stuurder
Forumguru
Volgens de link wel....No such thing as natte dsg7 dacht ik toch?
Volgens de link wel....No such thing as natte dsg7 dacht ik toch?
De DQ500 is een "natte" DSG-7No such thing as natte dsg7 dacht ik toch?
O, ik dacht dat dsg 7 altijd droog was en alleen dsg 6 nat. Waar vinden we die natte 7 dan bv?
Voornamelijk geleverd in de Transporter. DQ500 is 7 traps met 'natte' koppeling die 600Nm aan kan. Wel zo gewenst bij krachtigere diesels wegens veel koppel in verhouding tot het vermogen (tov bij benzine).O, ik dacht dat dsg 7 altijd droog was en alleen dsg 6 nat. Waar vinden we die natte 7 dan bv?
1.8tsi icm 7 traps dsg is ruim voldoende in de praktijk zonder tuning.
Het vermogen neemt niet zoveel toe. Koppel wel aanzienlijk, maar vanwege de dsg/7 (kortere) versnellingen prima combinatie.
Ik was wel te porren voor dsg toen wij een nieuwe auto zochten. Maar vrouwlief schakelde liever zelf. Ook vroeg men grof meerprijs voor dsg bij occasions met matige uitrusting. Dus is het full option met handbak geworden. En ondertussen zijn we verwend..
Niet bij SkodaO, ik dacht dat dsg 7 altijd droog was en alleen dsg 6 nat. Waar vinden we die natte 7 dan bv?
Aha. Weer wat geleerd.
Koppel neemt toch wel wat toe bij tuning dsg7, maar pk''s natuurlijk ook
oooh, de 7e versnelling is maar een overdrive. Wat een armoe
Compensatie voor de handmatige 6bak.. Hoef ik niet zoveel terug te schakelen.
Maar kan tenminste wel wat koppel kwijt ten opzichte van die tere DSG 7 bakken met droge koppelingoooh, de 7e versnelling is maar een overdrive. Wat een armoe
Versnellen is gewicht delen door pk. Vandaar dat een moto zo snel is.die hebben soms een verhouding van 1 op 1. Mijn vorige auto ( Nissan. Qasqai) had 1 pk voor 11 kg. En nu heeft mijn gechipte RS 1 op 5. Dus immens sneller dan mijn vorige auto maar niets tegenover iet of wat moto.
Maar kan tenminste wel wat koppel kwijt ten opzichte van die tere DSG 7 bakken met droge koppeling
Versnellen is gewicht delen door pk. Vandaar dat een moto zo snel is.die hebben soms een verhouding van 1 op 1. Mijn vorige auto ( Nissan. Qasqai) had 1 pk voor 11 kg. En nu heeft mijn gechipte RS 1 op 5. Dus immens sneller dan mijn vorige auto maar niets tegenover iet of wat moto.