Superb 3 Chiptuning

0ri0n88

Forumguru
@B.Stuurder zei ook in het uiterste geval geloof ik. Als je parkeer of blikschade rijdt zal dat niet gebeuren.
Ik bedoel alleen te zeggen dat gezeik bij je LM dat je wel of geen box erin hebt kom je wel overheen maar in geval van een ongeval al dan niet met dodelijke afloop of ernstig letsel gaan en dat weet ik zeker verzekeraars zoeken en nog eens zoeken naar dat ene dingetje wat ze kunnen vinden om toch niet of iig niet alles uit te hoeven keren. Weet niet of ik dat risico zou willen nemen voor een paar extra paardjes that's just mho ;)
 

Noord26

Forumguru
1.8tsi icm 7 traps dsg is ruim voldoende in de praktijk zonder tuning.

Het vermogen neemt niet zoveel toe. Koppel wel aanzienlijk, maar vanwege de dsg/7 (kortere) versnellingen prima combinatie.

Ik was wel te porren voor dsg toen wij een nieuwe auto zochten. Maar vrouwlief schakelde liever zelf. Ook vroeg men grof meerprijs voor dsg bij occasions met matige uitrusting. Dus is het full option met handbak geworden. En ondertussen zijn we verwend..
 

Noord26

Forumguru
O, ik dacht dat dsg 7 altijd droog was en alleen dsg 6 nat. Waar vinden we die natte 7 dan bv?
Voornamelijk geleverd in de Transporter. DQ500 is 7 traps met 'natte' koppeling die 600Nm aan kan. Wel zo gewenst bij krachtigere diesels wegens veel koppel in verhouding tot het vermogen (tov bij benzine).
 

B.Stuurder

Forumguru
1.8tsi icm 7 traps dsg is ruim voldoende in de praktijk zonder tuning.

Het vermogen neemt niet zoveel toe. Koppel wel aanzienlijk, maar vanwege de dsg/7 (kortere) versnellingen prima combinatie.

Ik was wel te porren voor dsg toen wij een nieuwe auto zochten. Maar vrouwlief schakelde liever zelf. Ook vroeg men grof meerprijs voor dsg bij occasions met matige uitrusting. Dus is het full option met handbak geworden. En ondertussen zijn we verwend..

Nee het koppel is dus begrensd en ik vraag me af wat dan het werkelijk effect is van de tuning. Jij hebt trouwens goed praten, als ik je handtekening zie.
 

B.Stuurder

Forumguru
Aha. Weer wat geleerd.
Koppel neemt toch wel wat toe bij tuning dsg7, maar pk''s natuurlijk ook

Kun jij uitleggen wat het effect van beiden is? Koppel is kracht, goed voor bijvoorbeeld tussenacceleraties dacht ik altijd en PK voor snelheid?
(serieuze vraag!)
 

philippe bakker

Forumguru
Versnellen is gewicht delen door pk. Vandaar dat een moto zo snel is.die hebben soms een verhouding van 1 op 1. Mijn vorige auto ( Nissan. Qasqai) had 1 pk voor 11 kg. En nu heeft mijn gechipte RS 1 op 5. Dus immens sneller dan mijn vorige auto maar niets tegenover iet of wat moto.
 

B.Stuurder

Forumguru
Versnellen is gewicht delen door pk. Vandaar dat een moto zo snel is.die hebben soms een verhouding van 1 op 1. Mijn vorige auto ( Nissan. Qasqai) had 1 pk voor 11 kg. En nu heeft mijn gechipte RS 1 op 5. Dus immens sneller dan mijn vorige auto maar niets tegenover iet of wat moto.

OK, dus veel pk en een beperkt koppel zorgt wel voor meer versnelling? Wat doet de koppel dan, wat voor verschil merk ik tussen 330 Nm bij een DSG7 en 370 Nm bij een handbak? Topsnelheid verhogen? Dat vind ik namelijk minder belangrijk, het gaat mij om het versnellen, bijvoorbeeld voor inhaalmanoeuvres of gewoon, omdat het lekker is :D
 

philippe bakker

Forumguru
Ik heb gekozen voor niet teveel pk maar vooral veel koppel net omdat ik vond dat hij soms in D6 wat sloom is en hij dus nu zooooveel koppel heeft dat hij ondanks in 6de te staan toch duwt. In praktijk moet ik nooit in sport gaan om een 2.0 TDI af te troeven. Pas als ik zie dat het een 3.0 TDI is en die wil spelen dan ga ik in sport.
 

B.Stuurder

Forumguru
Versnellen is gewicht delen door pk. Vandaar dat een moto zo snel is.die hebben soms een verhouding van 1 op 1. Mijn vorige auto ( Nissan. Qasqai) had 1 pk voor 11 kg. En nu heeft mijn gechipte RS 1 op 5. Dus immens sneller dan mijn vorige auto maar niets tegenover iet of wat moto.

Dus het is 1 op 6,9 of 1 op 5,2 in mijn geval. Nu heb ik 1 op 11,5, dat wordt dus toch al een aanzienlijke verbetering.
En motorrijden heb ik ook gedaan, maar de tijd ontbrak op gegeven moment.
 
Bovenaan Onderaan